Omsider er de forlængede og forbedrede udgaver af Peter Jacksons “Ringenes herre”-film ude på Blu-ray, og der er utallige gode grunde til at investere i en af årets mest ventede udgivelser – ikke mindst kvaliteten af trilogiens blændende begyndelse, “Eventyret om ringen”, og sagaens næsten perfekte punktum, “Kongen vender tilbage”. Ganske vist medfølger intet nyt ekstramateriale, men her er timevis af exceptionelle dokumentarer, som man aldrig bliver træt af at gense. Jeg har dog aldrig været forgabt i seriens midterdel, “De to tårne”, og det er svært at ryste følelsen af, at filmene godt kunne have set en anelse bedre ud i HD. Derfor ender boksen ikke med at få topkarakter, men uanset om man er fan eller ej, er der absolut ingen vej uden om denne fantastiske udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (50) skrev:
det er bestemt ikke derfor, at jeg anser The Two Towers som den svageste af filmene.

Jeg brugte dig skam heller ikke som eksempel på en, der finder TTT svag fordi den er et midterstykke, men derimod som eksempel i forbindelse med, at TTT er den af filmene, der hyppigst udnævnes til det svageste kapitel (hvilket folk anfører forskellige grunde til).

Lord Beef Jerky (50) skrev:
Det er dens ujævne tempo, de sære tilføjelser af Peter Jackson og Gimli reduceret til comic relief.

Som eventuel kommentar til dette kan du læse #13 ... hvis du altså ikke allerede HAR gjort det. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 Lord Beef Jerky 13 år siden

#51 Det har jeg skam. Jeg er endda enig med dig i meget af det du skriver, men det er så også de positive sider i filmen. Synes bestemt ikke den er for langsom. Den er bare i mine øjne en lidt mere dumbed down version af Lord Of The Rings, hvor mange ting ikke hænger naturligt sammen. Der er dog mange positive ting ved filmen, og det er meget dem du nævner. Ved ikke om jeg er helt enig med dig i, at det er den film med mest karakterudvikling i... den føler jeg er ret konstant igennem alle filmene.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#53 BN 13 år siden

#52:

Okay. Jeg synes så, den hænger overordentligt naturligt sammen, og at de forskellige handlingstråde er vævet meget elegant sammen. ... men det er det der med øjnene, der ser. ;-)
Gravatar

#54 Patriarch 13 år siden

Ja, "kill count" scenerne og skøjte på skjold scenen mener jeg er mangel på dømmekraft hos Jackson.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#55 BN 13 år siden

Patriarch (54) skrev:
"kill count" scenerne ... mener jeg er mangel på dømmekraft hos Jackson.

Er denne "kill count" så også mangel på dømmekraft hos Tolkien? (For det er med i bogen.)
Gravatar

#56 Batsy 13 år siden

BN (55) skrev:
Er denne "kill count" så også mangel på dømmekraft hos Tolkien? (For det er med i bogen.)

WIN
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#57 Kruse 13 år siden

Bare fordi at noget fungerer i en bog, fungerer det nødvendigtvis ikke på film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#58 BN 13 år siden

Kruse (57) skrev:
Bare fordi at noget fungerer i en bog, fungerer det nødvendigtvis ikke på film.

Arh, den er lidt tynd at komme med hver gang! ;-)

Men kan så du fortælle mig, hvorfor det fungerer i bogen, og hvorfor det passer til Gimli og Legolas' karakterer i bogen, men ikke i filmen?
Gravatar

#59 MMB 13 år siden

Hvis Jackson ikke havde taget det med, så havde der været dobbelt så mange, som havde whinet over det. :)

Personligt synes jeg ret godt om "kill count", som også giver noget ekstra liv til især Gimlis karakter samt det giver noget humor i den ellers så dystre historie. :)
Gravatar

#60 Kruse 13 år siden

BN (58) skrev:
Arh, den er lidt tynd at komme med hver gang! ;-)

Men kan så du fortælle mig, hvorfor det fungerer i bogen, og hvorfor det passer til Gimli og Legolas' karakterer i bogen, men ikke i filmen?

Nu har jeg ikke tænkt mig at gå ind i det pågældende eksempel, da jeg ikke har læst bogen og ikke husker det særligt godt fra filmen, men det er da bestemt et gældende argument at bare fordi noget virker i en bog, så er det ikke nødvendigt vis at det virker i et visuelt medie som film. Det er to vidt forskellige medier med forskellige teknikker.

Om "kill count"-scenen er et sådan tilfælde skal jeg dog ikke kunne udtale mig om.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: