Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Utyske 14 år siden

#10 -

Og hvad gør man så når forskerne heller ikke er enige om hvorvidt det er falsk eller sandt? :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#12 PredatorX 14 år siden

Wookien (10) skrev:
Det lader jeg forskerne om, og det burde du også.


Her må jeg være helt uenig. Hvis man gør som du siger, ville man jo aldrig kunne have en mening omkring miljøet eftersom så mange forskere, som Utyske også påpeger, er uenige. Og i forhold til miløjet kan man jo ikke tillade sig bare at lade armene hænge ned langs siden, og intet gøre for at forbedre det.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#13 BN 14 år siden

Wookien (10) skrev:
#3 Og rygning er ikke farligt, for min mormor har røget hele sit liv og hun blev næsten 100!

Suk...



Hehe ... Ja, og måske kunne mormor eller morfar eller onkel eller tante være blevet 110 år eller have været bare LIDT mindre rynket og indfalden og askegrå i huden på sine ældre dage, hvis han/hun ikke havde røget. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 14 år siden

Aaaah, de fleste forskere er de sidste års tid nu blevet meget enige om global opvarmning som en kendsgerning. Det er vist en meget lille skare der stadig står fast ved, at det ikke er en kendsgerning. Hell, der er stadig nogle der endda mener, at jorden er flad! Anyway, i den tid vi har kunnet måle temperaturen, er den steget i kraft med at CO2'en i atmosfæren er steget, det er vel den korte historie om, hvorfor man mener, at opvarmningen er menneskeskabt. Personligt mener jeg, at det måske nok ville ske alligevel, bare ikke i samme omfang. Jorden har jo sine tendenser til at ændre sine temperaturer radikalt, hvor vikingetiden var den sidste rigtig varme tid. Ligegyldig hvad man mener om global opvarmning, tror jeg vi alle kan være enige om, at vi er ved at opbruge jordens ressourcer i ekstrem fart og, at vi må finde på alternative energikilder... ligeledes at CO2'en i atmosfæren kan blive et enormt problem, når vi samtidig bliver flere og flere på jorden, og vi fælder regnskovene med hast, som vel er den mest CO2-opslugende kilde vi har.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 filmz-Utyske 14 år siden

#14 -

Jeg mener såmænd også at man gøre noget. Hvis det nu viser sig at CO2 ikke er den store fjende, er det værste der kan ske jo at man bruger en masse penge forgæves. Men penge kan jo tjenes ind igen, det er straks lidt mere svært at genoprette miljøet, hvis det viser sig at vi reelt er ved at smadre det. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#16 Wookien 14 år siden

#13 Det var for at påpege idiotien I hans statement at jeg kom med rygnings historien. :) Min mormor ryger ikke mere - hun døde som 65 årig af... Rygning...
Gravatar

#17 BN 14 år siden

Wookien (16) skrev:
#13 Det var for at påpege idiotien I hans statement at jeg kom med rygnings historien. :)


Det ved jeg godt. :-)

Min mormor ryger ikke mere - hun døde som 65 årig af... Rygning...


Trist. Jeg har selv en storrygende mormor på 90 år. Det var med hende i tanke jeg skrev #13. Som en positiv ting kan jeg nævne, at min bror i en alder af 36 år er holdt op med at ryge, og det i erkendelse af sundhedsfaren ved det. Så det er heldigvis ikke alle der er så uvidende om det som f.eks. den pige på 15 år, som jeg på TV så komme med følgende kommentar til de mange advarsler mod rygning: 'Nah, jeg synes godt nok lige, de først skulle tage og bevise, at det er usundt!' :-/
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 Kviesgaard 14 år siden

#14 & 16

Her er et lille link til en graf over luften/ atmosfærens sammensætning:

http://www.oy-sim.dk/flyveskole/aerodynamik/images...


Som man kan se af tabellen, så udgør CO2 0,03% af hele atmosfæren. Personlig har jeg uendelig svært ved at tro på at noget så småt, virkelig skulle være årsag til det nogen kalder global opvarmning.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#19 misuma 14 år siden

Jeg er i gang med bogen for anden gang. Jeg håber på en af de bedre filmatiseringer.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#20 Wookien 14 år siden

#18 Og jeg tror ikke på Bakterier! For dem kan man ikke se! Jeg har svært ved at tro på at noget så uendelig småt skulle have nogen indflydelse på mit helbred!

Skriv ny kommentar: