Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.
#11 filmz-Utyske 14 år siden
Og hvad gør man så når forskerne heller ikke er enige om hvorvidt det er falsk eller sandt? :)
#12 PredatorX 14 år siden
Her må jeg være helt uenig. Hvis man gør som du siger, ville man jo aldrig kunne have en mening omkring miljøet eftersom så mange forskere, som Utyske også påpeger, er uenige. Og i forhold til miløjet kan man jo ikke tillade sig bare at lade armene hænge ned langs siden, og intet gøre for at forbedre det.
#13 BN 14 år siden
Hehe ... Ja, og måske kunne mormor eller morfar eller onkel eller tante være blevet 110 år eller have været bare LIDT mindre rynket og indfalden og askegrå i huden på sine ældre dage, hvis han/hun ikke havde røget. ;-)
#14 Lord Beef Jerky 14 år siden
#15 filmz-Utyske 14 år siden
Jeg mener såmænd også at man gøre noget. Hvis det nu viser sig at CO2 ikke er den store fjende, er det værste der kan ske jo at man bruger en masse penge forgæves. Men penge kan jo tjenes ind igen, det er straks lidt mere svært at genoprette miljøet, hvis det viser sig at vi reelt er ved at smadre det. :)
#16 Wookien 14 år siden
#17 BN 14 år siden
Det ved jeg godt. :-)
Trist. Jeg har selv en storrygende mormor på 90 år. Det var med hende i tanke jeg skrev #13. Som en positiv ting kan jeg nævne, at min bror i en alder af 36 år er holdt op med at ryge, og det i erkendelse af sundhedsfaren ved det. Så det er heldigvis ikke alle der er så uvidende om det som f.eks. den pige på 15 år, som jeg på TV så komme med følgende kommentar til de mange advarsler mod rygning: 'Nah, jeg synes godt nok lige, de først skulle tage og bevise, at det er usundt!' :-/
#18 Kviesgaard 14 år siden
Her er et lille link til en graf over luften/ atmosfærens sammensætning:
http://www.oy-sim.dk/flyveskole/aerodynamik/images...
Som man kan se af tabellen, så udgør CO2 0,03% af hele atmosfæren. Personlig har jeg uendelig svært ved at tro på at noget så småt, virkelig skulle være årsag til det nogen kalder global opvarmning.
#19 misuma 14 år siden
#20 Wookien 14 år siden