Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 davenport 14 år siden

Jeg tror ikke på global opvarmning, men er for forskningen, da den afføder en masse vigtige tanker og alternativer. Jeg er af den overbevisning, at hvis vi skal ud i rummet, og realisere en sci/fi-agtig fremtid, så kommer det af at vi tænker på en ny måde.
Og det tror jeg vi kan få ud af G.O.
Jeg er ret sikker på at vi ikke som mennesker overhovedet kan ødelægge jorden. Den kommer sig nok igen, når vi engang er væk.
Trist for vores nærmeste efterkommere dog, så man kan i den forbindelse sagtens tænke sig om.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 BN 14 år siden

davenport (21) skrev:
Jeg er af den overbevisning, at hvis vi skal ud i rummet, og realisere en sci/fi-agtig fremtid


Avatar, Star Trek eller Star Wars? ... Pick one.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 davenport 14 år siden

Trek... Og som SW fan bør du vide, at den foregår for lang lang tid siden....

Got you! ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#24 BN 14 år siden

#23:

Arghhhh !!!

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 bjarke 14 år siden

# 7, a@babo: det var så lidt - og god fornøjelse:-)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#26 Patriarch 14 år siden

Utyske (11) skrev:
#10 -

Og hvad gør man så når forskerne heller ikke er enige om hvorvidt det er falsk eller sandt? :)


Man finder ud af hvad flertallet mener. Hvis et markant flertal af forskere (helst uafhængige - i.e. ikke betalt af olieindustrien, eller Greenpeace) mener A eller B, så er det det man som lægmand må tage til efterretning.

Der findes uenighed inden for alle videnskabelige felter - men noget uenighed er mere udtalt eller relevant end andet.

Men sidst jeg tjekkede var der markant enighed i videnskabelige kredse om at global opvarmning er et problem, og tilmed menneskeskabt. Det meste uenighed er i detaljerne. Jeg indrømmer dog at jeg ikke har holdt mig a'jour det sidste års tid (ironisk nok med COP15), sådet kan være tingene har ændret sig. Jeg tror det dog ikke.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#27 Wookien 14 år siden

What Patriach said! :)
Gravatar

#28 elwood 14 år siden

Viggo's Møgdag

Billede 1
Viggo: Den %#¤!"##&""!!! mekaniker sagde han havde fikset motoren! sådan en omgang "#¤%!&&!! Arggg!

Barn: Kom nu Far, vi må skynde os til hen til udsalget inden det er for sent


Billede 2
Pustene og stønnene: Pyhh hu hu hu...Jeg.. jeg håber satme de har mere Jaka bov tilbage fordi ellers så...!? argg !§%¤#"! for meget det her!


Billede 3

Paw paw paw gun shots

Yehawww got the last supply of Jaka bov, and this awesome truck Wehiiii!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 Kviesgaard 14 år siden

#26

Mit indtryk af COP15 var at efterhånden som forløbet skred frem, jo flere forskerresultater viste sig ikke at være korrekte, eller i nogle tilfælde at være blevet manipuleret ret så kraftig med.

Hverken tilhængere eller modstandere af global opvarmning havde ret i deres påstande om for eller imod.

Hvad der dog falder mig for brystet er dog hvor lidt, dem der ikke mente at opvarmningen var menneskeskabt, fik lov til at fremsætte deres synspunkter.

Mit indtryk var er der kun var plads til en holdning, nemlig den at om menneskeskabt global opvarmning. Er man af en anden (skeptisk) opfattelse, bliver man nærmest betragtet som hedning eller kætter. Noget jeg naivt forventede hørte den mørke, uoplyste middelalder til, og ikke vores såkaldte oplysningenssamfund.

Se eventuelt denne video (som er i 9 afsnit):

Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#30 Patriarch 14 år siden

Min erfaring siger mig at man skal vogte sig ved youtube videoer med "ratings-" og "comments disabled". Det forhindre folk i gå i rette med indholdet, hvilket jeg har et fundamentalt og principielt problem med. Man finder det samme ved religiøse videoer, anti-evolutionsvideoer og konspirationsvideoer, og jeg kan ikke bruge det til noget. Så det synes jeg er værd at tænke over - specielt når du beklager dig over når der ikke leves op til oplysningssamfundets idealer.

Mit indtryk af COP15 var at efterhånden som forløbet skred frem, jo flere forskerresultater viste sig ikke at være korrekte...


Jeg ville være meget betænkelig hvis der var 100% enighed om det hele. God videnskabspraksis og videnskabelig erkendelse kommer netop i disse uenigheder. I sidste ende er det beviserne der råder.

Desuden er disse spørgsmål naturligvis behæftede med store usikkerheder og mange ubekendte. Det betyder dog ikke at alle holdninger er lige gode, eller at man overhoved intet kan sige om sagen.

eller i nogle tilfælde at være blevet manipuleret ret så kraftig med.


Tænker du her på "climate-gate" - de hackede emails? I så fald så er den et typisk eksempel på hvordan folk med en anden agenda, og uden en skid forudsætninger for at udtale sig, tager enkelte ting ud af kontekst og giver den deres eget spin.

See evt. disse videoer (bemærk muligheden for at kommentere og give ratings):





De er hver 10 min, og kræver man lige holder ørene stive. Men måske 20 minutter værd hvis du er interesseret i emnet.



“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: