Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.
#1 filmz-gofferoffer 14 år siden
Der er dog et par dårlige elementer. Nick Caves musik passede bare ikke sammen med filmen visse steder. Den prøver at understrege de små strejf af glimt i lidt for grad, og sammensætning bliver lidt for sukkersød nu og da. Men når det bliver intenst, fungerer musikken fint.
Og så har jeg et problem med Theron. Der er blevet tilføjet scener, der er ganske unødvendige, med hende. Not necessary. Og jeg har et lille problem med hende. Hun kan såmænd være en god skuespiller, men hun har slet ikke intensitet nok i den her film. Da jeg læste bogen og så samtalen mellem
Alt i alt, en hæderlig tilpasning.
#2 PredatorX 14 år siden
Jeg synes det passede perfekt :-)
#3 Kviesgaard 14 år siden
#4 filmz-ab 14 år siden
#5 bjarke 14 år siden
Jeg kunne nu også godt lide scoret af Nick Cave og Warren Ellis. Jeg synes det smyger sig smukt og gruopvækkende hele vejen igennem og matcher rigtig fint filmens bjergtagende og skræmmende billeder. En virkelig god film, som hele vejen igennem holder en desperat utryghed i hævd...
#6 filmz-Utyske 14 år siden
#7 filmz-ab 14 år siden
#8 Twister 14 år siden
#9 PredatorX 14 år siden
Han spiller fremragende :-)
#10 Wookien 14 år siden
Suk...
Derudover kan nævnes at "ekstreme-vejfænomener" er en af konsekvenserne af globalopvarming - koldeste vinter i 14 år, må da siges at være lidt ekstremt?
Men hey - jeg er ikke velfunderet nok til at have en holdning til om global opvarmning er falskt eller sandt. Det lader jeg forskerne om, og det burde du også. :)