Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.
#31 filmz-Utyske 14 år siden
Jep jep, flertallet bestemmer, det siger lidt sig selv. :)
Men nu var spørgsmålet såmænd ikke så alvorligt ment, hvilket du jo sikkert kan se på det foregående spørgsmål og noget helt andet er jo at flertallet behøver jo ikke nødvendigvis at have ret. :)
Selv synes jeg at sådanne spørgsmål er ekstremt svære at tage stilling til, men som jeg skrev tidligere med lidt andre ord: hvorfor tage chancen? Det værste der kan ske, er jo at vi spilder penge og dem kan vi jo altid tjene ind igen.
#32 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#33 Kviesgaard 14 år siden
Interessante videoklip, du linkede til. Er det i orden jeg ser nogle flere af samme person, selvom det er på youtube?
Grunden til at jeg nævnte klimaet, er at anmelderen i sin anmeldelse af The Road åbenbart mente det var nødvendigt at koble en filmanmeldelse (= The Road) sammen med COP15 topmødet. Personlig så jeg helst at de to ting blev holdt adskilt, og ikke kædet sammen, da jeg ikke bryder mig om at blive påduttet en bestemt politisk opfattelse, når jeg læser en anmeldelse af en film.
#34 chandler75 14 år siden
Jeg tror nu ikke, det er dig, anmelderen forsøger at pådutte en bestemt politisk holdning - det er vist mere bare anmelderens egen holdning :)
#35 Highland Park 14 år siden
#36 Kviesgaard 14 år siden
Det skal jeg ikke kunne udelukke. Men for mit eget vedkommende tror jeg at jeg har fået en overdosis af klimadebatten især i december. Så derfor var det nok det jeg hæftede mig mest ved i anmeldelsen af filmen.
#37 Kviesgaard 14 år siden
#38 davenport 14 år siden
#39 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#40 Zabriskie 14 år siden