Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Utyske 14 år siden

Patriarch (26) skrev:
Man finder ud af hvad flertallet mener. Hvis et markant flertal af forskere (helst uafhængige - i.e. ikke betalt af olieindustrien, eller Greenpeace) mener A eller B, så er det det man som lægmand må tage til efterretning.

Jep jep, flertallet bestemmer, det siger lidt sig selv. :)

Men nu var spørgsmålet såmænd ikke så alvorligt ment, hvilket du jo sikkert kan se på det foregående spørgsmål og noget helt andet er jo at flertallet behøver jo ikke nødvendigvis at have ret. :)

Selv synes jeg at sådanne spørgsmål er ekstremt svære at tage stilling til, men som jeg skrev tidligere med lidt andre ord: hvorfor tage chancen? Det værste der kan ske, er jo at vi spilder penge og dem kan vi jo altid tjene ind igen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#32 filmz-jonasgr 14 år siden

Skulle vi nu ikke lige tage og diskutere filmen "The Road" og ikke klimaet. Det kan jo være at filmen handler om noget helt andet ;)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#33 Kviesgaard 14 år siden

#30

Interessante videoklip, du linkede til. Er det i orden jeg ser nogle flere af samme person, selvom det er på youtube?

#32
Grunden til at jeg nævnte klimaet, er at anmelderen i sin anmeldelse af The Road åbenbart mente det var nødvendigt at koble en filmanmeldelse (= The Road) sammen med COP15 topmødet. Personlig så jeg helst at de to ting blev holdt adskilt, og ikke kædet sammen, da jeg ikke bryder mig om at blive påduttet en bestemt politisk opfattelse, når jeg læser en anmeldelse af en film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#34 chandler75 14 år siden

Kviesgaard (33) skrev:
Personlig så jeg helst at de to ting blev holdt adskilt, og ikke kædet sammen, da jeg ikke bryder mig om at blive påduttet en bestemt politisk opfattelse, når jeg læser en anmeldelse af en film.


Jeg tror nu ikke, det er dig, anmelderen forsøger at pådutte en bestemt politisk holdning - det er vist mere bare anmelderens egen holdning :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#35 Highland Park 14 år siden

Til gengæld har Nihilisten blåt blod i årerne:
... hvilket medfører, at vi ikke helt kommer ind under huden på Hillcoats rædselskabinet af en verden.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#36 Kviesgaard 14 år siden

#34

Jeg tror nu ikke, det er dig, anmelderen forsøger at pådutte en bestemt politisk holdning - det er vist mere bare anmelderens egen holdning :)


Det skal jeg ikke kunne udelukke. Men for mit eget vedkommende tror jeg at jeg har fået en overdosis af klimadebatten især i december. Så derfor var det nok det jeg hæftede mig mest ved i anmeldelsen af filmen.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#37 Kviesgaard 14 år siden

Og med det sagt, så tror jeg at jeg vil indstille klimadebatten i den her tråd fra min side af, og overlade tråden til dem, som hellere (og forståeligt nok) vil diskuterer filmen. Værsgo. Ordet er jeres.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#38 davenport 14 år siden

Det er Filmz! Vi diskuterer fanme ikke emnet!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#39 elwood 14 år siden

Damm hvornår kommer Steel på DVD ja eller blot Blu-Ray +
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 Zabriskie 14 år siden

Og hvad med de homoseksuelle?
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: