Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Patriarch 14 år siden

Selvfølgelig skal vi reducere udslippet samtidig og gå over til miljø venlig energi, men jeg er derudover helt enig i Lomborgs betragtninger, som jeg anser som ren og skær fornuft i et landskab af hysteri, som overskygger rationelle løsninger.

Enig. Én ting er at finde problemet. En anden ting er hvordan man løser det.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#52 filmz-Utyske 14 år siden

For nu lige at snakke om den film som tråden jo reelt handler om og ikke alt det der miljø-fis.

Jeg var inde og se den her til aften og det var sgu en god film. Viggo gør et stort stykke arbejde og det er virkelig en historie der rammer dybt. Jeg ved ikke helt om jeg glæder mig til at se den igen, men jo.. det gør jeg vel.

8/10
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#53 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

"Hellere selvmordet end at ende sine dage som kannibalføde."

Hvis vi logisk forudsætter, at selvmordet forudsættes udført i yderste konsekvens, hvor de ellers er så godt som indfanget af kanibalerne, så forhindrer selvmordet jo ikke, at de ender som kanibalføde :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#54 wimmie 14 år siden

Doom (53) skrev:
"Hellere selvmordet end at ende sine dage som kannibalføde."

Hvis vi logisk forudsætter, at selvmordet forudsættes udført i yderste konsekvens, hvor de ellers er så godt som indfanget af kanibalerne, så forhindrer selvmordet jo ikke, at de ender som kanibalføde :-)

Nej men
i bogen og vist også i filmen bliver man ikke bare slået ihjel og spist - de bliver lemlemstet og spist lidt efter lidt og får en langsom og pinefuld død - så jeg tror de mener hellere en hurtig kugle for panden end at de skal dø på den mest langsomme og smertefulde måde ;)
Tror såmænd de ville være ligeglade med at blive spist efter at de har skudt sig selv...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#55 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

#54: Ja, det kunne jeg godt regne ud; det vare mest en joke.
Doctor Last Warning
Gravatar

#56 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden

Cormac McCarthys roman er en af de bøger, der har gjort størst indtryk på mig de seneste par år. Jeg var derfor meget spændt på filmen, men jeg synes heldigvis ikke den skuffer. De har formået at ramme den poetiske dommedags prosa fra bogen i filmen, og den ubetingede kærlighed, der er mellem Drengen og Faderen er fantastisk velskildret af Mortensen og Smit-McPhee. Og så er der bare noget fantastisk over at se jordens undergang på film - især når den bliver beskrevet så nøgtern og tilbageholdende som i The Road.
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#57 filmz-Bruce 14 år siden

#50 Ok, lad mig omformulere :) "Overflødig, overskydende, nedbrydende" eller noget i den dur :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 Bony 14 år siden

Det er i mine øjne lidt kikset, at anmelder har lagt så meget vægt på årsagen bag katastrofen og endda vælger at påklistre anmeldelsen sin egen fortolkning af hændelsen, da det jo netop er meningen at det skal være usagt hvad der ligger bag. Det er hele essensen af realismen ved værket og følelsen af at stå magtesløs tilbage, pga. uvidenheden om hvad der ligger bag. Her snakker jeg primært om forlægget, da jeg endnu ikke har set filmen, men det er jo fælles for begge.

Desværre en lidt uinteressant anmeldelse. Ærgeligt, for der er mange punkter der er langt mere interessante at tage med, end anmelders holdning til COP15 og klimadebatten.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#59 Mercadian 14 år siden

Det er en go' film - Mon ikke den giver endnu en oscar-nominering til Viggo?

Jeg kan godt li':

At det ikke afsløres hvad der er årsag til den elendighed de lever under, og jeg er enig i at anmelderen farver det for meget på dette punkt. Slutningen virker dog lidt antiklimaktisk...

Go' Film :-)
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#60 wimmie 14 år siden

Enig :)

I øvrigt en rigtig god film der er meget tro mod bogen. En opløftende film var det måske ikke men
slutningen giver da lidt håb og gør at det ikke er en total deprimerende omgang

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: