Måske havde klimatopmødet haft et andet udfald, hvis FN’s høje herrer havde fremvist “The Road” for beslutningstagerne. For det er en verden, ingen kan have lyst til at opleve på andet end film. Samtidig efterlader den et herligt komplekst aftryk, der sætter spørgsmålstegn ved, om man kan overleve i en ond verden uden at gå på kompromis med de gode værdier. Det var vanskeligt, ja næsten umuligt, for sheriffen i “The Proposition”, og det er endnu mere vanskeligt for manden og hans søn på denne grusomt smukke vej.
#51 Patriarch 14 år siden
Enig. Én ting er at finde problemet. En anden ting er hvordan man løser det.
#52 filmz-Utyske 14 år siden
Jeg var inde og se den her til aften og det var sgu en god film. Viggo gør et stort stykke arbejde og det er virkelig en historie der rammer dybt. Jeg ved ikke helt om jeg glæder mig til at se den igen, men jo.. det gør jeg vel.
8/10
#53 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden
Hvis vi logisk forudsætter, at selvmordet forudsættes udført i yderste konsekvens, hvor de ellers er så godt som indfanget af kanibalerne, så forhindrer selvmordet jo ikke, at de ender som kanibalføde :-)
#54 wimmie 14 år siden
Nej men
Tror såmænd de ville være ligeglade med at blive spist efter at de har skudt sig selv...
#55 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden
#56 Andreas Ebbesen Jensen 14 år siden
#57 filmz-Bruce 14 år siden
#58 Bony 14 år siden
Desværre en lidt uinteressant anmeldelse. Ærgeligt, for der er mange punkter der er langt mere interessante at tage med, end anmelders holdning til COP15 og klimadebatten.
#59 Mercadian 14 år siden
Jeg kan godt li':
Go' Film :-)
#60 wimmie 14 år siden
Enig :)
I øvrigt en rigtig god film der er meget tro mod bogen. En opløftende film var det måske ikke men
5/6