Jigsaw er denne gang mere tilbagetrukket end sidst. I stedet er hans elev, Amanda, i front, hvilket hurtigt bliver endnu et af filmens problemer, for en mere stupid og ynkelig skurk har man dog sjældent set. Efterhånden som den beskedne handling skrider frem, præsenteres vi for en gang fælt overspil suppleret med rædsom dialog. Alt sammen leveret med malplaceret pompøs lynklipning.

I sine sidste stunder præsterer filmen en afslutning, der om muligt er endnu mere absurd end forgængerens. Undervejs i historien advarer Jigsaw om, at der er ufattelige lidelser på vej. Efter at have overværet filmen kan jeg kun give ham ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 lasse78 17 år siden

Må da mene at jeg er ret så fanget af begge film. Den første var lige i skabet og ramte en nerve i min sjæl, to'eren var en fed opfølger syntes jeg.

Det handler måske mere om man er en person som kan leve sig ind i universet, om man er åben for konceptet. Og det må jeg sige jeg er hehe. Jeg syntes ikke rigtig den er ulækker, ikke det som jeg husker filmen for. Endvidere vil jeg mene at de twist and turns filme byder på, er max underholdning.

De mest geniale ved de film er dukken, DAMN det er fedt fundet på. Totalt marerids agtigt at den kører på tre hjulet cykel, hehe
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#12 duuk74 17 år siden

#11 Jeg var også totalt opslugt af Saw, men jeg kunne nu ikke se pointen med flere Saw film, og de er da også helt til øllet.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#13 BeeJay 17 år siden

Hehe det jo bare "slå hjerne fra popcorns underholdning" Skal da helt sikkert selv se 3'eren, hvis ikk for andet så for en stor cola med popcorn og grin :-)
Gravatar

#14 filmz-TC 17 år siden

Jeg var også godt underholdt af både 1 og 2, men synes også at legen burde stoppe nu. Den første bød på overraskelser, og var væsentligt bedre end de Scream-gysere der har præget gyser markedet de sidste par år.

I det hele taget synes jeg at gyserfilm kommer i bunker med det samme tema...
Først kom "Scream", "Scream II" og "III" og så "I know what you did last summer".
Så begyndte gyser filmene at kopiere japanske gysere med "Ring", "Ring 2", "Grudge" osv.
Nu begynder de på deres lemlæstelses koncept med "SAW", "Hostel" og "Hills have Eyes".

Det er sgu ikke ret originalt at man bare kopierer de andres succes, men i stedet bare ændrer lidt på historien, og så ser hvad der sker.

.... Men det er jo bare min beskedne holdning :-)

Gravatar

#15 filmz-ChesterB 17 år siden

hvis jeg skal give min ærlige mening så synes jeg at Saw filmene er direkte latterlige. men de folk som godt kan lide dem skal selvfølgelig have lov til at se dem. jeg synes egentlig bare det er en omgang makværk!
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#16 akerman 17 år siden

Jeg synes da ellers 3'eren er blevet overvejende positivt mødt.. Har selv kun set etteren som jeg synes var genial underholdning. Det er mit indtryk at 2'eren og 3'eren har udvilket sig til en slags typisk gore-fest, og det bryder jeg mig ikke om.
Gravatar

#17 Killkaj 17 år siden

Kan siges meget kort..

BÆ!

Men må da sige, at det er nogle gale totur-redskaber!
Gravatar

#18 tvit 17 år siden

3'eren ligger fuldt ud på højde med de 2 andre, en fantastisk rejse ind i en syg mand's sind, og det er gjort fantastisk og ligeså sygt som vi kender det. Bring on nr. 4 jeg sidder klar til premieren på det næste syge mesterværk i denne serie.
Gravatar

#19 filmz-jonasgr 17 år siden

Nu har jeg ikke set 3'eren. Men i følge diveres anmeldelser (den er en af undtagelserne) så skulle det faktisk være en ganske habil efterfølger.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#20 chuck 17 år siden

How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)

Skriv ny kommentar: