Jigsaw er denne gang mere tilbagetrukket end sidst. I stedet er hans elev, Amanda, i front, hvilket hurtigt bliver endnu et af filmens problemer, for en mere stupid og ynkelig skurk har man dog sjældent set. Efterhånden som den beskedne handling skrider frem, præsenteres vi for en gang fælt overspil suppleret med rædsom dialog. Alt sammen leveret med malplaceret pompøs lynklipning.

I sine sidste stunder præsterer filmen en afslutning, der om muligt er endnu mere absurd end forgængerens. Undervejs i historien advarer Jigsaw om, at der er ufattelige lidelser på vej. Efter at have overværet filmen kan jeg kun give ham ret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-raga_muffin 17 år siden

Tjae... Hver mand sin smag. Jeg kan li gore, splat og vold. Derfor er jeg helt vild med disse film. Tøsedrenge, der ikke kan tage den slags, bør blive hjemme. Færdig! Fed film efter min mening. Historie - Nada. Hvad skal vi også med den? Vi skal sku da bare se meningsløs vold! Derfor holder disse film! 4/6 fra min side af.
Gravatar

#22 filmz-isaac 17 år siden

Jeg er lige kommet tilbage fra at have set den.
DESVÆRRE kunne jeg ikke helt leve mig ind i den, pga de mange mennesker i bio1 i palads. Men, filmen ser jo fantastisk ud på det store lærred, så størrelsen kompenserede for mig.
En fed film, der har sine svagheder.
Jeg sad og med vilje fokuserede nogle steder på om skuespillerne spillede troværdigt, da det var det jeg havde frygtet mest filmen ville falde igennem på.
De faldt ikke igennem.
Flot så den ud. En ny Godfather giver den sig jo ikke ud for at være, så tag den med et gran salt.
Det er underholdning, og godt skuespil af en "b" film at være.
Den får 4 stjerner herfra.
Den virker LANGT bedre end 2´eren.

Desværre åbner de jo for en 4´ers start, med fangetagelsen af jeff´s datter. [/quote]


Gravatar

#23 elwood 17 år siden

Hmm gad vide om SAW film serien, bliver ved i lige så lang tid som Glamour serien 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 chuck 17 år siden

#23 Nej, den bliver cuttet inden ;)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#25 lassep 17 år siden

Hele saw serien er jo fyldt med plotholes. De er jo ikke kun Amanda der ikke efterlader folk uden en chance for at vinde spillet. Ham der skulle kravle igennem pigtråden havde jo heller ikke en chance for at vinde. Og hvad med ham som Amanda dræbte for at få fat i nøglen, han skulle jo heller ikke foretage et valg. Det hænger vel heller ikke sammen med at jigsaw siger at han afskyer mordere når han i mange tilfælde tvinger hans ofre til at dræbe andre ofre for at redde sig selv, og dermed blive mordere?!
Gravatar

#26 lasse78 17 år siden

#25 Ha nu lidt medfølse med manden. Han er jo syg og tænker ikke helt klart. Har os lige været igennem en slem forkøelse, så jeg ved hvad jeg snakker om.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#27 elwood 17 år siden

Kan man ikke bare sige at han er en mand der er glad for Practical Jokes og sort humor hehe 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 filmz-Gurkha 17 år siden

Nu jeg har jeg endelig valgt at lave en bruger her inde jeg har i lang tid læst jeres andmeldelser og må sige at det sker tit jeg er lidt uenig med dem, men her har du skudt dig selv i foden. Du har slet ikke fattet plottet i denne film og lige til dem der ikke har set den og overvejer ikke at gøre det på grund af denne andmeldelse skulle overveje at se den alligvel.
Tilbage til det med at du ikke har forstået plottet, vil prøve at starte det fra en ende af og rette de "fejl" du har lavet.
en enkelt bliver endda straffet, fordi personen er arbejdsnarkoman. Nej hun bliver udvalgt til hendes test fordi hun lever hendes liv blandt de døde og tør ikke sige sandheden til de levende, men meget godt gæt du får fyret af der.
hurtigt plages af en lang række forklaringsflashbacks, der er blevet særdeles klodset sat ind i filmen, således. Rigtigt der er utroligt mange flashbacks men det er for at få folk til at forstå problemet med Jigsaw uden at røbe for meget kan jeg sige det er utroligt uventende hvad man ser omkring Saw 1 store leg( den med Gordon.
Amanda, i front, hvilket hurtigt bliver endnu et af filmens problemer, for en mere stupid og ynkelig skurk har man dog sjældent set. Det er rigtigt at Amanda er kommet til at være den fremtrædene men det er jo også Jigsaws problem. Han ved han skal snart dø og derfor bliver han nød til at give Amanda de sidste ting med inden han dør. Hun vil dog ikke miste ham og ja hele plottet fatter man først i sidste scene så kan ikke sige mere men endnu engang kan du ikke se hvad der sker før det er sket. Måske er denne film bedre end Saw 1, og ja den skal ses. Dette er ikke et angreb på Benway synes det er en okay andmeldelse der ikke røber for meget men det giver bare ingen mening at han skriver den uden at havde forstået filmen. :)
Gravatar

#29 Hal60 17 år siden

Tja, jeg har selv en stor svaghed for dårlige splatterfilm og lignende, men helt ærligt. Jeg gik ind i biografen i troen om, at den ikke kunne blive værre end 2eren... men jeg tog jo selvfølgelig fejl. Selv hvis vi lige springer den åndssvage historie over - som heller ikke er vigtig for sådan en film her - så har vi ikke andet, end den ene dårlige dødsscene efter den anden. Denne film må være et klart bevis på, at blod og vold ikke er alt. (sagde jeg virkelig det!?)

- 1/6 herfra


Nej, hvis man skal se en ulækker film, så se 'Men behind the sun' (Hei tai yang 731). Den er pænt fucked up, men heller ikke hvad jeg vil kalde en "god film". Men den gør da hvad den skal... chokere og frastøde.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#30 The Watcher 17 år siden

Denne film er rigtig god og en holdbar efterfølger er den helt bestemt, man er godt underholdt fra start til slut, med endnu syrer tortur måder og en historie som jeg ikke finder rodet fortalt på nogen som helst måde, og skuespillet er rigtig, det fungere og det er alt jeg behøver for at være underholdt, og se en openminded killer som har de fedeste måder at servere sine synspunkter på livet på.
Now i see the funny side, now i'm always smiling

Skriv ny kommentar: