“Scott Pilgrim mod verden” er vanvittigt underholdende og et visuelt knockout. Filmen vil helt sikkert dele vandene, og nogle vil finde den for stiliseret, larmende og uvedkommende. Men som tilfældet er det med “Super Mario”-spillene, så er “Scott Pilgrim mod verden” mere end blot form og stil. Den er også symbolet på den forbandede kærlighed, hvor man må gå så grueligt meget igennem for at nå frem til sin prinsesse.

Læs også Filmz’ interview med “Scott pilgrim mod verden”-instruktøren Edgar Wright.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 mar16 13 år siden

"Den er også symbolet på den forbandede kærlighed, hvor man må gå så grueligt meget igennem for at nå frem til sin prinsesse"
as long as i dont meet Toad, that little grinning bastard am fine..
Gravatar

#2 misuma 13 år siden

Det lyder som om at Edgar Wright endnu engang har leveret varen til mig. Tak Edgar, jeg skylder dig en grøn sodavand.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3 elwood 13 år siden

The Princess is in another Castle
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 13 år siden

#3 Det minder mig om denne gamle klassiker (videoen er noget hjemmelavet lort dog)

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Twister 13 år siden

Umiddelbart kan jeg rigtig godt lide effektbruget i denne film. Ser ud til at skabe et rigtig stiliseret, cool og computerspilsagtig look. Nu må vi se om jeg kommer ind og får set den i løbet af de næste par dage. Fik ihvertfald lyst til at tage ind og se den efter denne anmeldelse samt traileren.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#6 filmz-T-bird 13 år siden

Jeg hørte at den film floppede i USA. Skal vi danskere give den en anden behandling eller hvad?
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 13 år siden

Floppede den? Jeg kan da huske, at den havde en glimrende åbningsweekend. Men den tjener jo nok det hele hjem på DVD/BD. Det virker bestemt som en af de film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 Michael Andersen 13 år siden

Filmens [url= (eller neddatering er måske en bedre betegnelse) af Jerry Goldsmiths logo-musik til Universal Pictures er ret genial :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#9 Lawman. 13 år siden

Jamen den fik kun to stjerner i DR2 Premiere - nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal forholde mig til?!?!?! :)
Gravatar

#10 Highland Park 13 år siden

Michael Andersen (8) skrev:
Filmens [url= (eller neddatering er måske en bedre betegnelse) af Jerry Goldsmiths logo-musik til Universal Pictures er ret genial :D
Ha, det er mægtigt! Det glæder jeg mig til at høre i biografen. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: