”Hvad er din yndlingsgyser?” spørger Ghostface Killer i “Scream 4”, når de sagesløse ofre tager telefonen. ”Alle andre end den her film,” har man lyst til at svare efter at have slæbt sig igennem knap to timers selvrefererende onani. Og lad så venligst være med at ringe igen!

Se også: Filmz TV: “Scream 4”-interview med gyserlegenden Wes Craven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 13 år siden

Oh well sikker på jeg nok skal få en god aften i byen i morgen aligevel, især fordi vi jo netop lige har set de andre film som optakt, men der er nok især to personer, som kommer til og diskutere filmen bagefter, mig og så min vens kæreste, hun er skræmmene dygtig til gyserfilm, især de gamle er lige ved, kun lige ved og tro hun ku vinde over wimmie i en dyst 8-)

Ku egentlig være fedt og lave et filmz interview EFTER man har set vedkomnes nye film, så man ligefrem kan gå personen lidt på struben.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 Dragon_Claw 13 år siden

RuneKjærJensen (10) skrev:
KOROR (9) skrev:


on a side note, hvad sker der når en gallapremiere består "stjernegæster" der har deltaget i Paradise Hotel og For lækker til love?
I den grad et skuffende arrangement, men jeg burde have regnet den ud når det foregik i Palads :-(


Hvad sker der for at du kan genkende dem?


;-)
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hold da op... en stjerne til Scream 4 og også til Sucker Punch? Jeg har ikke set dem endnu, men det var ellers de to blockbusters jeg mere eller mindre havde set mest frem til i år. Ah well.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 Bobby Singer 13 år siden

KOROR (9) skrev:
Jeg så den også i aftes og jeg var godt underholdt, netop de mange klichéer og regler og snak om reglerne gør at Scream serien herunder 4'eren i den grad skiller sig ud som speciel :-)


Nej det specielle forsvinder når man mere eller mindre har lavet den samme film fire gange i træk. Det var sjovt de to første gange, men nu er joken altså ved at være gammel og Scream 4 er selv blevet en af den slags kedelig, forudsigelige og klichéfyldte gysere som de ville tage pis på i Scream 1 eller 2.

Men fair nok, nogle skal der jo ikke så meget til at underholde. Bare pas lidt på med lighter gassen Nicki52 og KOROR. ;)
Idjit
Gravatar

#15 Chili bom bom 13 år siden

Den får 5/6 stjerner af mig! Vi, der var til galla premieren i Palads igår var virkelig underholdt. Jeg var faktisk rigtig glad for alle de referencer der var i filmen til de forrige film og at den tager så meget pis, samtidig med at de mord er så groteske.
Så kan det godt være man har set det før, men jeg synes det var gennemført og det fungerede med de twist der var. Og synes der er gået tilpas lang tid siden jeg sidst så Scream filmene til at jeg sagtens kunne klare en dosis mere...Og jeg kunne ikke regne morderen ud!

Jeg gider normalt ikke særlig mange gyser film (jeg er mere til Robert Rodriguez groteske stil fx) men - jeg skal helt klart se denne i biffen igen!!
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#16 rammy 13 år siden

Puha, tegner ikke godt. For mit vedkommende har Scream serien altid været "middelmådig teenage hack-and-slash" - men var nu lidt nysgerrig på den nye Scream alligevel. Wes Craven's My Soul To Take var også en katastrofe. Mon ikke det er på tide at kaste håndklædet i ringen...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#17 Chili bom bom 13 år siden

SAMCRO (14) skrev:

Men fair nok, nogle skal der jo ikke så meget til at underholde.


Der er vi jo heldigvis så forskellige. Der er sikkert også ting du finder underholdene, vi andre ikke synes er sjovt ;)
Berlingske giver den 4 stjerner btw...
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#18 Bobby Singer 13 år siden

#17 Ja heldigvis ;)
Idjit
Gravatar

#19 elwood 13 år siden

Har lagt mærke til en tendens med anmeldelser både dem fra filmz "stab" (hehe) men også brugerne, der bruges mere tid på ens indtryk af en film, og knap så meget på handlingen, hvis den da overhovedet nævnes.

Bogart i sin tid, der fik man ridset personerne op, og så beskrivelsen af handlingen, som blev vist i klippet man så skulle se bagefter, det var meget 90'er agtigt, i dag er det mere, hvordan en film påvirker, eller ikke påvirker en.

På en måde er det godt ikke og få spoilet noget, men på den anden side får jeg ved nogle anmeldelser lidt en tomhedsfølelse, som i hvad er det nu filmen handler om ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 Cas2102 13 år siden

Jeg så den os igår og er uenig i anmeldelsen.. Den får 4 ud af seks fra mig, Scream fans ville kunne li den. Desværre lægger den sig mere op af 2'eren og 3'eren end den første.. Men jeg var godt underholdt hele vejen, starten er godt skruet sammen og det samme med slutningen. Og det er langt den bedste slasher film der er kommet ud i det sidste lange stykke tid.

Skriv ny kommentar: