”Hvad er din yndlingsgyser?” spørger Ghostface Killer i “Scream 4”, når de sagesløse ofre tager telefonen. ”Alle andre end den her film,” har man lyst til at svare efter at have slæbt sig igennem knap to timers selvrefererende onani. Og lad så venligst være med at ringe igen!

Se også: Filmz TV: “Scream 4”-interview med gyserlegenden Wes Craven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Nicki52 13 år siden

At se Scream 4 fik mig lyst til at købe film af Wes Craven og jeg vi anmelde dem på siden i påskeferien. Alle de gamle klassikere. Vil købe alle motorsavsmassakre.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#32 Babo Rises 13 år siden

Nu blev 4'eren set, og den var faktisk ikke så slem. Dette skyldes hovedsageligt, at 4'eren er en slags tilbagevenden til den første film, som stadig er den mest vellykkede af de fire. Der er stadig skægge referencer til forskellige gyserfilm, filmklicheer og den slags. Den har sjove momenter, men filmens klimaks er lidt tam, og filmen hopper selv i den samme kliche-fælde, som den ellers forsøger at gøre grin med. Men overall er den langt bedre end 2 og 3, men det siger heller ikke så meget.

Scream 4 6/10

Scream 7/10
Scream 2 3/10
Scream 3 2/10
Gravatar

#33 Babo Rises 13 år siden

dslacker (24) skrev:
@23 Så vi kan konstatere at Filmz er det eneste uafhængige medie, der ikke er til fals for hype og gratis pindemadder ? ;-)

Jeg fik en gratis Scream maske :)
Gravatar

#34 The Flash 13 år siden

God anmeldelse!
Gravatar

#35 wimmie 13 år siden

Nicki52 (31) skrev:
At se Scream 4 fik mig lyst til at købe film af Wes Craven og jeg vi anmelde dem på siden i påskeferien. Alle de gamle klassikere. Vil købe alle motorsavsmassakre.

Ehm...Wes Craven har ikke lavet Motorsavsmassakren (ingen af dem faktisk)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#36 elwood 13 år siden

#32 Skal se den i aften, altid noget at den er bedre end 3'eren (sku nu også være ligetil og klare)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#37 elwood 13 år siden

Så fik jeg den også set, brød mig slet ikke om starten, den var noget værre rod, eneste seje var Kristen Bell's lille rolle, den var ret sej 8-)

Bedrer end 3'eren, synes dog ikke mordene var så opfindsomme, havde håbet på P-kælder scenen
var med en ny vinkel, men jeg var glad for at ghostface ikke lavede den med og skære akillishælen eller hvad det stykke hedder på det nederste af foden, den efekt får mig hver gang! noget af det mest modbydlige jeg kan opleve på film ufff!

Og nææhh sørme om de ikke havde fået Jet li's faste Comic sidekick Anthony Anderson med i filmen, som en lidt wiseass cop, eneste rolle han kan spille, det og så wiseass forbryder.

Med hensyn til slutningen, synes at Jill endte med og overspille ekstrem, den her maniske mode, det blev for meget, havde det fint da hun virkede kold og nåedesløs, men da hun begyndte på sit hysteri, var det lige før man ku høre mig sige Kill the bitch! 8-)

Og så er jeg nødt til og nævne, der var freaking overgain to steder i filmen med lyden, det troede jeg ikke, jeg skulle opleve i en fiolm som denne.

Dewey's rolle fyldte ikke så meget som jeg havde håbet, men det var nu herlig og se ham igen på hans kluntede måde, det er sådan han skal være i de her film.

Så ja udemærket underholdning, sjovt og være tilbage i Scream universet, jeg hyggede mig ganske gevaldigt trods problemerne.

Ps. Kristen Bell var alt for sej 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 gladiator 13 år siden

Nu var jeg inde for at se SCREAM 4, da jeg simpelthen bare VAR NØD til det pga. min fascination for de første film, og samtidig Filmz' anmeldelse, som jeg nu finder mere en voldsomt overdrevet. Men det er vel smag og behag..

Introen til selve filmen kan man diskutere, faktisk synes jeg det er super fedt, da man på den måde får gjort grin med Hollywood, og egentlig også Scream selv.

Udover dette må jeg faktisk indrømme, at det har sin charme at genopleve nogen karakterer man fulgte igennem tykt og tyndt for 11+ år siden.
Man kan ofte snakke om et fladt persongalleri i gyserfilm, men eftersom vi har fulgte disse karakterer i 3 film inden, er det faktisk dejligt, at se de har udviklet sig. Sidney er ikke i den sølle forfatning hun var i de forrige film - she got balls, Gale er en 'has-been' og Dewey er stadig klodset, men også her har årene gavnet ham, og gjort det mere charmerende.

Selve handlingen er hip som hap. 10 års dagen bla. bla. Men det ødelægger intet.
Dog synes jeg faktisk det er ganske underholdende at de drager så mange paralleller til den første Scream, og ikke mindst deres kritiske punkter på gysergenren, og SAW osv., hvilket jeg aldrig mener denne film nærmer sig (af bundniveau! Saw er helt igennem forfærdeligt og klart det værste der er kommet i flere år).
Samtidig ligger der så ufatteligt mange samfundskritiske punkter lige under overfladen, ikke mindst af ungdommen i dag, men også vores levestil, at den konstant foregår over nettet mm., men også noget selvkritik, samt selvironi angående Scream 2 og 3. Så småt befriende at se :)

At man kunne have lavet denne film i en mere dyster tone, havde været at foretrække, men sådan er det. Scream vil altid være smag og behag, hvilket det fleste 'gysere' er. Jeg fik dog et par mindre chok i løbet af filmen, og fandt den spændende :) Det var en fin fredags 'slå hjernen fra' film!

4/6
Gravatar

#39 Nicki52 13 år siden

Hold kæft jeg elsker dig Christopher. Du havde skrevet det jeg var for doven til at skrive. Skal du ikke blive anmelder på siden?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#40 Djibyman 13 år siden

Dette burde være den rigtige 2´er.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.

Skriv ny kommentar: