”Hvad er din yndlingsgyser?” spørger Ghostface Killer i “Scream 4”, når de sagesløse ofre tager telefonen. ”Alle andre end den her film,” har man lyst til at svare efter at have slæbt sig igennem knap to timers selvrefererende onani. Og lad så venligst være med at ringe igen!

Se også: Filmz TV: “Scream 4”-interview med gyserlegenden Wes Craven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 origin 13 år siden

hahaha, var færdig af grin over det her : David Arquette spiller endnu en gang sheriffen Dewey, der er så inkompetent, at han får Chief Wiggum fra "The Simpsons" til at ligne John McClane.

Så den er røget på facebook over yndlings citater :D
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#2 Bobby Singer 13 år siden

Er desværre meget enig, selvom jeg nok vil give den 2 stjerner. Men ja der er dælme ikke meget nyt under solen og hvad der føltes friskt i 90'erne er nu ligeså tyndslidt og klichéfydt som de film den parodierer.
Idjit
Gravatar

#3 Nicki52 13 år siden

Jeg så den her til aftes og fandt mig virkelig underholt. Vildt forudsigelig, men jeg regnede dig ikke morderen ud. Scream 4 spiller på alle de kliche der er i en gyserfilm. "I'll be right back" når personen ikke vil gøre det. Elsker alle de referencer. Da jeg fandt den meget underholdende og genial da den spiller på de gamle klichéer og de første film, så triller stjernerne ud af ærmet på mig. Godt nok lidt ærgelig start. 5 ud af 6 stjerner
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 Graversen 13 år siden

Nicki52 (3) skrev:
Da jeg fandt den meget underholdende og genial da den spiller på de gamle klichéer og de første film, så triller stjernerne ud af ærmet på mig. Godt nok lidt ærgelig start. 5 ud af 6 stjerner


Med andre ord syntes du det er en god film, selv om den i mange tilfælde er ordret en tro kopi af de første 3 film?
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#5 Nicki52 13 år siden

Graversen^ (4) skrev:
Med andre ord syntes du det er en god film, selv om den i mange tilfælde er ordret en tro kopi af de første 3 film?

Den refererer til fire scener fra etteren. Men i filmen, hedder Scream Stab. Jeg elsker fede referencer.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 frederikmorup 13 år siden

Nicki52 (3) skrev:
Jeg så den her til aften og fandt mig virkelig underholdt. Vildt forudsigelig, men jeg regnede dog ikke morderen ud. Scream 4 spiller på alle de klicher der er i en gyserfilm. "I'll be right back" når personen ikke vil gøre det. Elsker alle de referencer. Da jeg fandt den meget underholdende og genial da den spiller på de gamle klichéer og de første film, så triller stjernerne ud af ærmet på mig. Godt nok lidt ærgelig start. 5 ud af 6 stjerner


+ 1
Gravatar

#7 NightHawk 13 år siden

Hmm, ja jeg havde det sgu faktisk ret meget på fornemmelsen, at nr. 4 ville blive en fiasko. Ud fra traileren at dømme så det heller ikke ligefrem ud til, at Wes Craven havde genopfundet franchisen på samme måde, som han f.eks. gjorde det med "The New Nightmare", der var noget helt nyt i forhold til de andre film i "Nightmare" serien.

Nu har jeg set de andre tre "Scream" film, så skal nok ind og se 4'eren alligevel, men forventningerne er da efterhånden banket helt i bund.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#8 wimmie 13 år siden

Danm...man kunne ellers have håbet.... Men ses skal den da alligevel. Jeg synes dog godt at jeg kunne ane ud fra traileren at den egl. bare kørte på de 3 forrige film i stedet for at være en god, selvstændig fortsættelse. Og så er det næsten blevet altoverskyggende at forklare diverse gyserfilms-regler gennem hele filmen i stedet for at gøre det til et sjovt lille gimmick som i (specielt) den første Scream.

Men jeg er jo nødt til at se hvordan det hele ender.
Ville dog bare ønske at Wes Craven snart ville gå tilbage til at lave fede gyserfilm á la "The Hills have Eyes" og de andre af hans gode gamle.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 KOROR 13 år siden

Jeg så den også i aftes og jeg var godt underholdt, netop de mange klichéer og regler og snak om reglerne gør at Scream serien herunder 4'eren i den grad skiller sig ud som speciel :-)

on a side note, hvad sker der når en gallapremiere består "stjernegæster" der har deltaget i Paradise Hotel og For lækker til love?
I den grad et skuffende arrangement, men jeg burde have regnet den ud når det foregik i Palads :-(
Gravatar

#10 RuneKjærJensen 13 år siden

KOROR (9) skrev:


on a side note, hvad sker der når en gallapremiere består "stjernegæster" der har deltaget i Paradise Hotel og For lækker til love?
I den grad et skuffende arrangement, men jeg burde have regnet den ud når det foregik i Palads :-(


Hvad sker der for at du kan genkende dem?

Skriv ny kommentar: