”Hvad er din yndlingsgyser?” spørger Ghostface Killer i “Scream 4”, når de sagesløse ofre tager telefonen. ”Alle andre end den her film,” har man lyst til at svare efter at have slæbt sig igennem knap to timers selvrefererende onani. Og lad så venligst være med at ringe igen!

Se også: Filmz TV: “Scream 4”-interview med gyserlegenden Wes Craven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Bobby Singer 13 år siden

Cas2102 (20) skrev:
Scream fans ville kunne li den.


Come on! Vi er jo ikke børn mere og den form for "argumentation" holder altså ikke.
Idjit
Gravatar

#22 KristianEnevoldsen 13 år siden

Jeg synes nu den fungerer. Så den til forpremiere i Biocity onsdag aften. Scream serien har altid været lidt af en "guilty pleasure" for mig. Jeg synes den nye her leverer både på humor og mord. Der er nogle opfindsomme mord igennem filmen og da det endelig bliver afsløret hvem det er der er morderen var det virkelig en overraskelse for mig. Det havde jeg ikke set komme. Samtidig synes jeg faktisk også lidt at man kan se filmen som en form for social kommentar på hvor langt nogle vil gå for at blive berømt. Alt i alt, så synes jeg at Scream 4 leverer varen, som den skal
Gravatar

#23 Babo Rises 13 år siden

De danske aviser har nu været ganske pæne overfor Scream 4.

Politiken: 3
Berlingske: 4
JP: 3
Ekstra Bladet: 3
BT: 4
Cinema Zone: 3

Ikke dårligt, med tanke på det er 4'eren og nok mere af det samme. Regner med at snuppe den i aften.
Gravatar

#24 dslacker 13 år siden

@23 Så vi kan konstatere at Filmz er det eneste uafhængige medie, der ikke er til fals for hype og gratis pindemadder ? ;-)
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#25 Nicki52 13 år siden

dslacker (24) skrev:
@23 Så vi kan konstatere at Filmz er det eneste uafhængige medie, der ikke er til fals for hype og gratis pindemadder ? ;-)


dslacker (24) skrev:
@23 Så vi kan konstatere at Filmz er det eneste uafhængige medie, der ikke er til fals for hype og gratis pindemadder ? ;-)

Jeg fik ikke nogen pindemadder. Snyd
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#26 KOROR 13 år siden

RuneKjærJensen (10) skrev:
KOROR (9) skrev:


on a side note, hvad sker der når en gallapremiere består "stjernegæster" der har deltaget i Paradise Hotel og For lækker til love?
I den grad et skuffende arrangement, men jeg burde have regnet den ud når det foregik i Palads :-(


Hvad sker der for at du kan genkende dem?


Jeg kunne ikke genkende dem og blev nødt til at spørge folk om hvem det var som stod og blev interviewet, men tænkte godt mit indlæg nok kunne misforstås :-)
Gravatar

#27 elwood 13 år siden

Hehe og det er så her man prøver og redde den i land, don't they ever learn 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#28 Peacemaker 13 år siden

Filmz har været ude med riven i denne uge! Først Sucker Punch og nu Scream 4?!
Har ikke set nogen af filmene endnu, men har på fornemmelsen at Scream 4 næppe kan være så slem.. I øjeblikket er den til stor overraskelse "fresh" på rottentomatoes, og 40 anmeldere er tilsyneladende positivt indstillet.
Gravatar

#29 MOVIE1000 13 år siden

I år er det 11 år siden, vi sidst har set noget til Ghostface. Sidney Prescott vender tilbage til hjembyen Woodsboro. Hun er nu en succesfuld forfatter, og er i byen for at promovere sin nye selvhjælpsbog. Besøget bliver også et glædeligt gensyn med de gamle venner og nu ægtefolk, Dewey Riley og Gale Riley. Men nogen er begyndt at genoplive fortiden, da den frygtede Ghostface viser sig igen, og det lader til, at den eneste han har ventet på i alle disse år, er Sidney Prescott.

Selvom det er 11 år siden, skuespillerne sidst har spillet sammen, kan man mærke, at kemien mellem skuespillerne stadig er intakt, så man straks kommer ind i Scream universet, og hurtigt får et indirekte indblik i hvad karaktererne har lavet, siden Ghostface sidst prøvede at slå Sidney ihjel.

Wes Craven havde lovet at filmen ville minde meget om den første Scream. Det gør den også på et par punkter. Desværre mangler filmen uhygge, da den på ingen måder er uhyggelig, som de tidligere. Hvis den var mere skræmmende, ville den have en chance for at blive husket.

Dialogerne er gode, og man føler med karaktererne. Scream filmene er kendt for sine sjove dialoger mellem skuespillerne og parodier på andre gyserfilm, som de stadig ikke har sparet væk. Derfor grines der mere end man får gåsehud eller chok.
Wes Craven er kendt for den sorte humor i sine gyserfilm, men i denne omgang er det for meget af det sjove. Hvis han ville lave en sort komedie, ville den med garanti blive et hit. Han er bedre til at få folk til at grine, end til at skræmme dem. Selvom det er en fortsættelse, skal de dog roses for de nye kreative mord, og samtidig holder de stilen fra de tidligere film, der bare er blevet mere moderniseret.

Scream 4 er en skuffelse. Men som en Scream film, er den nu ret underholdende, og den kan sagtens se, hvis man er fan af slasher film eller af Scream filmene.
3/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#30 Lord Beef Jerky 13 år siden

#29 Jeg synes så ikke de andre 3 var uhyggelige... 1'eren og 2'eren var dog dejligt sarkastiske og 3'eren faldt blot fuldstændigt igennem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: