Som helhed er filmen hæderlig. De fire hovedrolleindehavere er alle glimrende, og filmen er bestemt mere interessant end det meste af de ansigtsløse romantiske komedier, som Hollywood spytter ud for tiden. Meget mere end et temmelig langtrukkent afsnit i serien bliver den dog aldrig, men for fans af serien er det måske også rigeligt. Der er en temmelig velafgrænset målgruppe for denne film, og hvis deres håb blot er at få mere af det samme, så bliver de højst sandsynligt tilfredsstillet. De bliver dog skuffede, hvis de håber på mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 15 år siden

[k]og hvis deres håb blot er at få mere af det samme, så bliver de højst sandsynligt tilfredsstillet. De bliver dog skuffede, hvis de håber på mere[/k]

Er det ikke netop hele problemet med filmatiseringer af serier?
Synes tit man bliver skuffet, fordi man forventer det skal overgå serien, men ofte er det bare et længere afsnit, som bestemt ikke behøves at være dårlig, men bare det samme som serien.
Gravatar

#2 tiany 15 år siden

Jeg er da glad for at Benway ikke nedsabler film fuldstændig, men lige i det her tilfælde kunne filmz nok godt have brugt en kvindelig anmelder.
Kæresten og jeg havde en længere diskusion om serien/filmen igår og som han sagde, det er sikkert en udemærket serie, den er bare ikke rettet mod mænd og derfor skal mænd ikke se den. Jeg kunne heller aldrig finde på at tvinge ham til at se sex and the city.

Jeg er kvinde og jeg skal helt sikkert ind og se filmen(når jeg er færdig med eksamen). Og jeg forventer helt sikkert et glædeligt gensyn med Carrie og vennerne
Valar morghulis
Gravatar

#3 filmz-vassago 15 år siden

#2: Jeg er helt enig i at filmen nok henvender sig mere til kvinder, men jeg har set mange "Chick Flicks", som har været ganske underholdende, selvom at de ligeledes har været rettet mod kvinder/piger - så det skal ikke være nogen undskyldning, for ikke at lave en god film.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 Dragon_Claw 15 år siden

Alle promotion billederne til denne film er nok de mest kedelige & ligegyldige, jeg nogensinde har set. Kunne man bare ikke få et eneste billede med konflikt eller dynamik i, istedet for store colgate smil og mærkevarer.
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#5 tiany 15 år siden

#3 selvfølgelig skal en film kunne henvende sig til alle.

Jeg synes bare det er lidt morsomt at da filmen fik premiere i England gav alle de mandlige anmeldere den dårlige karakter, mens de kvindelig gav den gode...
Det ser jeg som et klart tegn til at dem som filmen primært henvender sig til, bedre kan lide filmen.
Og nej jeg gider ikke hører kommentarer om at mandlige anmeldere er mere objektive aka bedre anmeldere ;)
Valar morghulis
Gravatar

#6 chandler75 15 år siden

# 5 Sjovt nok ser det umiddelbart ud til, at de kvindelige anmeldere gennemgående har givet filmen lavere karakter, end deres mandlige kollegaer: http://ibyen.dk/film/article518544.ece
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 filmz-vassago 15 år siden

#5: Men så er vi jo ude i, at så skal man have en anmelder til gyserfilm, actionfilm, pigefilm, drengefilm, horrorfilm, thrillers, dramaer med mere. En horrorfilm henvender sig vel også til folk der gerne vil se horror - og folk der normalt kun ser Disney klassikere vil måske få sig en forskrækkelse :)

Klart vil en person der har hang til en given genre, se på den med knapt så neutrale øjne, som en der bare gerne vil se en god, underholdende og fængende film. En filmanmelders fineste job - må vel være, at se igennem overfladen, og så se, om det simpelthen hænger sammen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 NOWhere 15 år siden

Men en anmelder kan vel også nå til en erkendelse af at være vidne til en fest, man bare ikke selv er en del af, og at dette ikke nødvendigvis gør festen skod.

Gravatar

#9 elwood 15 år siden

Et enkel spørgsmål, et af seriens kendingstegn har været Sarah Jessica Parker's Voiceover om alle hendes synspunkter, jeg er bare nysgerig er det væk i filmen ?

Jeg ku nemlig godt se visse problemer i at ha voice overen i film udgaven hele vejen igennem.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 filmz-vassago 15 år siden

Edit:

Hvis man skal tegne et forholdsvist neutralt portræt af en filmoplevelse, og man ikke stræber på at være et genre-site, så er det her da den eneste måde at gøre det på. Vil man gerne have anmeldelser der måske giver de 2-3 stjerne mere man har brug for, så skulle man måske overveje fansites :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: