“Shrek 2” er meget vellykket, selvom den ukonventionelle stil i filmen ikke længere er helt så banebrydende som for tre år siden. Den postmoderne cocktail af eventyr, film og rockmusik går dog stadig op i en højere enhed, og der er masser af sjove overraskelser i den hjertevarme historie – der vel at mærke kræver, at man har set den første film. I tilfælde af, at vi skulle være så heldige at få et tredje kapitel i serien, er der på baggrund af kvaliteten af “Shrek 2” noget at se frem til, for godt nok er det her ikke en bedre film end den første men sådan cirka lige så god. Og det siger alligevel en del.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bohemian 19 år siden

totalt snyd sir' jeg!
Free in serenity.
Gravatar

#12 filmz-vassago 19 år siden

#10: Sidst jeg tjekkede stod den til release d. 5. nov...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 ks 19 år siden

Den er absolut ikke udkommet på DVD nogle steder endnu.
Gravatar

#14 Bohemian 19 år siden

nååh så du har en piratkopi hvaaa???
Free in serenity.
Gravatar

#15 MTK 19 år siden

Udemærket anmeldelse, dog en lille svipser under billede nr. 2: "kraftprætation" > "kraftpræstation".

Filmen er genistreg rettet mod det lidt mere voksne publikum, der er nok ikke mange børn der forstår "COPS" parodien "KNIGTS". Klart en af de bedste spoofs i filmen, 5 ud af 5 herfra.
Gravatar

#16 MTK 19 år siden

Errare Humanum Est .. Der skulle selvfølgelig stå "KNIGHTS".
Gravatar

#17 filmz-Kaffekongen 19 år siden

der er super fedt at kaptajn klo spiller tom waits og nick cave!
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#18 filmz-Bitcho 19 år siden

Har haft den på DVD i flere måneder. Meget cool film. Mange sjove scener, men som flere siger ikk helt den samme ånd som nr. 1...

B
Gravatar

#19 filmz-zanoan 19 år siden

Mission Impossible-scenen var genial.
_______________________________________
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
Gravatar

#20 filmz-c og a 19 år siden

jeg har ikke set den endnu men jeg hører den er meget god og skal måske ind og se den i dag...


hilsen c og a

Skriv ny kommentar: