Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.
Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!
#91 filmz-Bruce 17 år siden
Jeg kan sagtens påstå og gør det også, at mange har dårlig smag, men det er jo så blot udtryk igen for min individuelle og subjektive mening, præget af min arv og opvækst og hvad jeg deraf har fået ind med "filmskeen" undervejs.
Der er ingen facitliste til mine svar, at National Treasure og AvP stinker af pis f.eks. Men jeg er dog ganske tilfreds med min egen overbevisning og behøver ikke blive bekræftet af massernes holdning. Den rager mig ganske enkelt ikke en skid :) Men det er altid morsomt, at diskutere og på et filmsite som dette, skal der da være plads til at gå i flæsket på hinanden, så længe vi går efter bolden og ikke manden.
Som Michael Andersen har jeg det på samme måde med Paul Greengrass, men jeg respekterer da, at Insider og flertallet har en helt anden holdning. Jeg synes iøvrigt, at Insider generelt laver glimrende anmeldelser og viser sin entusiasme.
Og nej, jeg har desværre ikke set Simpson, for jeg har heller aldrig set et helt afsnit i TV. Men de klip jeg har set, har været ganske morsomme.
#92 Michael Andersen 17 år siden
#93 filmz-Bruce 17 år siden
#94 filmz-fidomuh 17 år siden
Saa du paastaar altsaa at alt rembrandt har lavet er "god smag", paa trods af at det ligner en omgang klatmaling?
For at bruge dit eget udtryk, "spot on", for selvom det ER en elendig serie ( paa saa mange maader ) saa er det ikke "daarlig smag" at kunne lide serien.
Det er heller ikke et krav at alle skal synes noget er "godt", bare for at jeg kan lide det.
Ser du, god og daarlig smag, har reelt set _INTET_ med "kvaliteten" af filmen at goere.
Meget kunst er smaekket sammen paa meget kort tid, men saelger milliarder af kopier..
Saa kan du synes det er daarligt alt det du har lyst til, men det goer ikke nydere af dette, til folk med daarlig smag.
Om ikke andet saa har DU jo selv daarlig smag, hvis jeg synes noget du kan lide er daarligt..
Kan du ikke forstaa hvorfor subjektivisme ( is that even a word?! ) ikke kan debatteres, saa kommer vi nok ikke rigtigt laengere.
Det du proever paa her, er at forklare os andre at lyseroed er en daarlig farve.
#95 filmz-vassago 17 år siden
Hvis de vil sætte de store sejl og vinde folks hjerter - så bliver man sgu nød til at tage sig lidt sammen og få sat et script sammen der er bedre end hvad de normalt laver til tv - lidt ekstra farve lir og animerede backdrops klarer ikke skærene ;)
#96 evermind 17 år siden
Mmmm, chokolade! :)
#97 Yoda 17 år siden
Du misforstår, der er ikke mere i den film end der i et par alm. afsnit i tv - så hvorfor gå i biografen og se den. Biografoplevelse siger du så... Men bare fordi man dypper en lort i chokolade smager den jo ikke nødvendigvis godt.
Præcis!
#98 icetea 17 år siden
Der manglede bare noget for at gøre den rigtigt god, især når man tænker på at den åbenbart har været så længe undervejs.
Kan desværre ikke give mere end 4/6
#99 Horrormaster 17 år siden
#100 Hive 17 år siden