Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 jessup 17 år siden

#80 - v kan godt sige at de giver deres subjektive mening. Men de "argumentere" også og argumenterne kan angribes - det gør alt for få.

Brugere herinde efterlyser at man kritisere anmelderne konkret i stedet for kommentarer som: de er dumme, uvidne eller at de ikke er i sync med "resten af verdenen"
This is just until June
Gravatar

#82 mar16 17 år siden

81#
jeg tror ikke man kan være rigtig prof til at skrive sin mening, kun kreativ. men jeg ville ikke starte en stor debat.
Gravatar

#83 Michael Andersen 17 år siden

#78 Undskyld, men det synes jeg er noget pjat :) Fordi så kan man jo også sige: hvorfor så overhovedet gå i biffen, når man bare kan vente med at se når en film når kommer på dvd eller i fjernsynet? Jeg gik ind for at se "The Simpsons Movie" fordi jeg gerne ville have biografoplevelsen - sådan som film jo helst skal ses. Det har jeg aldrig prøvet med The Simpsons – så hvordan er det samme som det de viser i fjernsynet? Det forstår jeg ikke.

Og nu hvor jeg er i gang, så forstår jeg heller ikke dem, som skal går efter anmelderen i stedet for bolden. The Insider har skrevet en million anmeldelser her på sitet, så hvorfor ikke lige læse et par stykker af dem for at finde ud af hvor ens egen smag ligger i forhold til hans?
Min egen smag f.eks. ligner overhovedet ikke hans, og det er ikke ret tit at jeg ville give den karakter som han gør. Bl.a. kan jeg ikke se logikken i hvorfor han synes Paul Greengrass laver det ene mesterværk efter det andet. For jeg kan virkelig ikke se det fede ved Greengrass' film - i min verden er alle hans film nemlig tomme og ligner hinanden: 80 % kedsomhed og 20 % genialiteter sådan cirka - men hey ved at kende anmelderens smag, så får man ud fra hans anmeldelser et rigtigt godt billede af hvor filmen står i forhold til ens egen smag :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#84 filmz-koolkaw 17 år siden

Andmeldesen passer perfekt med min oplevelse!
Gravatar

#85 filmz-Aras 17 år siden

Uh, skal helt sikkert se den i løbet af næste uge.. Glæder mig til et godt grin!
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#86 filmz-Godzilla 17 år siden

# 77 Det kunne da være du skulle overveje at finde et andet sted, end filmsitet Filmz.dk, at bruge din tid på, hvis du seriøst foreslår at de forkorter anmeldelserne. Jeg kan i bund og grund bare ikke se problemet i, at du scroller ned, og får hvad du ønsker: karakteren, mens andre læser hele anmeldelsen, og dermed også får hvad DE ønsker.

Det er da hvad jeg gerne kalder at få i både pose og i sæk. Og det har da aldrig været dårligt :)

Er desuden yderst enig i The Insiders anmeldelse. Var inde at se filmen til aften, og synes egentlig filmen til sidst blev lidt småkedelig. Historien er ikke simpelthen ikke god nok til at kunne bære 86min. Altså man sidder jo ikke med en klump i halsen og funderer over om Homer nu klarer den etc.

Jeg havde det som om jeg havde set et ret godt afsnit Simpsons der bare varede en time for meget. Men selvfølgelig skulle den da ses i bio, og jeg er da der 100 procent sikkert også næste gang.
Gravatar

#87 filmz-Kadann 17 år siden

#86 -

Jeg tror lige du skal læse #77 igen med sarkasme-brillerne på. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#88 Zabriskie 17 år siden

Du er sgu da en nøb.
Le temps détruit tout
Gravatar

#89 filmz-B|aze 17 år siden

#86 yeah you tell him!... :rolleyes:
"Too wierd to live, and too rare to die"
Pas på! Jeg har sort telt i camping!
Gravatar

#90 darkwizat 17 år siden

Jeg er og bliver hardcore Simpsons fan, jeg havde enda købt en homer t-shirt som først kom i brug i fredags, for Simsons movie er stort for mig og selvom at jeg havde tornhøje forventninger, blev de overgået This is the movie we Simpsons fans has been waiting for... så har i ikke været derinde så kom afsted. 6/6 herfra

Skriv ny kommentar: