Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.
Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!
#61 filmz-"K" 17 år siden
Jeg kalder det dårlig smag. Og det er der, som pointeret mange gange fa min side, ikke noget i vejen med, bare man er klar over det. Jeg elsker selv junkfood, blot er jeg klar over, det er junkfood.
#62 mimic 17 år siden
#63 filmz-"K" 17 år siden
Du kan ikke tale en Big Mac til en stor smagsoplevelse, period. Der er rammer for godt/dårligt - også i kunst.
Folk bliver ikke glade, når man siger det, men sådan er det altså. Der er god og dårlig filmsmag.
#64 mimic 17 år siden
#65 dyg 17 år siden
#66 filmz-daff 17 år siden
#67 ImpulzE 17 år siden
Hmm ... var det første jeg sagde efter havde set Simpsons the movie og var blevet underholdt med en okay Simpsons-humor som vi kender fra The Simpsons serien.
Er sådan set enig i filmz.dk's anmeldelse af filmen og vil også selv gi' det samme karakter. Hvori vil pointere fra anmeldelsen med krakteren Præsident Schwarzenegger, som overhoved ikke var så sjov som man havde håbet, som så det meste af filmen, eller de fraværende Mr. Burns, klovnen Krusty, Sideshow Bob og m.f., havde håbet på lidt mere. Hvor udover det blev man underholdt undervejs af (korte) filmen med deres vitser og humor, derfor ikke en "perfekt" film, men en okay Simpsons the movie-film.
Undskylder for stavefejl, hver person har ret til sin mening ;)
#68 ajust 17 år siden
Havde, ligesom alle simpsons-fan nok har haft, en frygt for at de fuckede det helt op, og den ville floppe (hej south park movie), men for satan da: den er FED :D!
Selv deres 3D rendering fungerer og passer perfekt med seriens stil, så det er bare dejligt..
Glæder mig allerede til 2'eren ^_^
#69 mar16 17 år siden
#70 filmz-Godzilla 17 år siden
Forstår egentlig sagtens jeres argumenter, fidomuh og mimic, men synes ikke det giver mening konstant at affeje det meget simple, i følge min mening korrekte argument, at der jo MÅ være noget der er kvalitet og noget der ikke er.
Hvad med sådan noget som et hus? Kan man også der snakke om personlig smag, eller er det ikke muligt, fuldstændig firkantet at konstantere at det første hus i "De tre små grise", var noget skidt, hvorimod det sidste var = kvalitet?!
Forsøger ikke at rage op i noget, men synes altså at diskussionen er værd at tag', og at det da ville være dejligt at høre andres mening.