Filmens sidste og formentlig svageste joke før rulleteksterne begynder, tydeliggør blot, hvor ringe selvjustits de i alt elleve(!) manuskriptforfattere har besiddet. Farmand Homer er skyld i en gevaldig naturkatastrofe, der får præsident Schwarzenegger (en figur, der slet ikke er så sjov, som han burde være) til at beordre byen Springfield isoleret fra omverdenen. Det lykkes Simpson-klanen at flygte til Alaska, men en forudsigelig stribe tilfældigheder tvinger Homer til at revurdere sin familierolle og omgangskredsens værdi for 117. gang og dernæst prøve at redde dagen. Gamle underholdende kendinge såsom den magtsyge milliardær Mr. Burns, klovnen Krusty og dennes forhenværende og psykopatiske assistent, Sideshow Bob, savnes virkelig.

Når lille Maggie udbryder ”fortsættelse!” under rulleteksterne, kan man dog kun applaudere den charmerende lille babys oplagte forslag. For selvom “The Simpsons Movie” ikke er noget epokegørende mesterværk og heller ikke engang en virkelig god komedie, så er det svært ikke at indrømme et ønske om endnu en gang at befinde sig i selskab med den dysfunktionelle familie i biografmørket. En familie, som de fleste af os nok nærmest anser som en del af vores egen. Man kan kun håbe, at Groening og Co. tager ved lære, før den uundgåelige toer udkommer, for “The Simpsons Movie” er uheldigvis noget af en forspildt mulighed. D’oh!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-"K" 17 år siden

Nej, det betyder, at du er til det lette og hurtige, der lynhurtigt mætter, men bøvses til forglemmelse efter en halv time. Gav du dig tid til at nyde en måltid, der var ordenlg lavet, så ville du få en anden oplevelse.

Jeg kalder det dårlig smag. Og det er der, som pointeret mange gange fa min side, ikke noget i vejen med, bare man er klar over det. Jeg elsker selv junkfood, blot er jeg klar over, det er junkfood.

Gravatar

#62 mimic 17 år siden

61, det så stadig bare DIN mening. For jeg ka nyde et hurtig eller et måltid man har brugt lang tid på ligeså godt, in the end handler det om smagen, og smagen bliver ik nødvendigvis bedre af at man bruger længere tid på noget.
Gravatar

#63 filmz-"K" 17 år siden

Du forstår det ikke.

Du kan ikke tale en Big Mac til en stor smagsoplevelse, period. Der er rammer for godt/dårligt - også i kunst.

Folk bliver ikke glade, når man siger det, men sådan er det altså. Der er god og dårlig filmsmag.

Gravatar

#64 mimic 17 år siden

63, hvor mange BS awards i dit liv har du modtaget?
Gravatar

#65 dyg 17 år siden

Så er den debat da ved at være færdig. Tilbage til topic.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#66 filmz-daff 17 år siden

Har aldrig grint så meget af en film... jo måske lige Borat :b Synes sgu det er en klasse film! :D urealistisk eller realistisk fuck det den var sjov :D
Gravatar

#67 ImpulzE 17 år siden

Simpsons the movie... Hephey ... det var det første jeg sagde da nyheden om filmen kom ud ... Wauw... var det næste jeg råbte efter var faldt af kontorstolen af grin, efter havde set trailerene.
Hmm ... var det første jeg sagde efter havde set Simpsons the movie og var blevet underholdt med en okay Simpsons-humor som vi kender fra The Simpsons serien.

Er sådan set enig i filmz.dk's anmeldelse af filmen og vil også selv gi' det samme karakter. Hvori vil pointere fra anmeldelsen med krakteren Præsident Schwarzenegger, som overhoved ikke var så sjov som man havde håbet, som så det meste af filmen, eller de fraværende Mr. Burns, klovnen Krusty, Sideshow Bob og m.f., havde håbet på lidt mere. Hvor udover det blev man underholdt undervejs af (korte) filmen med deres vitser og humor, derfor ikke en "perfekt" film, men en okay Simpsons the movie-film.

Undskylder for stavefejl, hver person har ret til sin mening ;)
"You shoot me in a dream, you'd better wake up and apologize"
Gravatar

#68 ajust 17 år siden

Den var rent love :D:D:D...

Havde, ligesom alle simpsons-fan nok har haft, en frygt for at de fuckede det helt op, og den ville floppe (hej south park movie), men for satan da: den er FED :D!

Selv deres 3D rendering fungerer og passer perfekt med seriens stil, så det er bare dejligt..

Glæder mig allerede til 2'eren ^_^
Gravatar

#69 mar16 17 år siden

south park var da okay... så den lige idag i lido klokken 19.00, og morede mig kosteligt over homers første entre. det hele blev bare ødelagt konstant af en flok små snotunger på 10 år sad bag os, og skulle kommentere hver eneste lille ting og selvfølgelig gentage alt der blev sagt. tror jeg sagde hold kæft 3 gange og det virkede... i 45 sekunder. gå dog ind og se den der er special-lavet til jer, børniz!

hehe, Bart. i can see your duudle!
Gravatar

#70 filmz-Godzilla 17 år siden

Jeg kan ikke forstå hvorfor diskussionen om subjektivitet skal lukkes. Som "K" så ganske rigtigt pointerer, bliver denne debat gang på gang lukket fordi det tilsyneladende er tabu?!

Forstår egentlig sagtens jeres argumenter, fidomuh og mimic, men synes ikke det giver mening konstant at affeje det meget simple, i følge min mening korrekte argument, at der jo MÅ være noget der er kvalitet og noget der ikke er.

Hvad med sådan noget som et hus? Kan man også der snakke om personlig smag, eller er det ikke muligt, fuldstændig firkantet at konstantere at det første hus i "De tre små grise", var noget skidt, hvorimod det sidste var = kvalitet?!

Forsøger ikke at rage op i noget, men synes altså at diskussionen er værd at tag', og at det da ville være dejligt at høre andres mening.

Skriv ny kommentar: