Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-skygge 18 år siden

Og jo - han har instrueret en scene i filmen - Det er køreturen med Jackie Boy og Dwight han har stået for ;)
Gravatar

#52 filmz-franche 18 år siden

#49

Ja, kom desværre til at trykke gem 2 gange, et uheld fra min side :)
Anywho, glæder mig til at se filmen og opleve hvordan man får skuespil til, at fungere foran en greenscreen... (kan være George Lucas m.fl. kan lære lidt af det..)
Gravatar

#53 JannikAnd 18 år siden

#51

Det var netop den jeg troede det var. Instruktionen emmer langt væk af QT.
Gravatar

#54 davenport 18 år siden

Jeg læste i TotalFilm at DVD-udgaven bliver meget længere og mere udpenslende. Den udgave passede bare ikke så godt til biograf pga. længden.
Såå, det vil jeg da lige glæde mig til. Håber der er smæk på lyden, for den var lidt tam i Cinemaxx.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#55 JannikAnd 18 år siden

#54

Hmm... Lyder lidt mærkeligt. Jeg kunne kun komme i tanke om én scene i hele filmen der manglede: en retssag i "That Yellow Bastard".
Gravatar

#56 davenport 18 år siden

Ok, kender ikke serien, men mon ikke der kommer noget mere vold. Men det kan jo være at det er den retsag han mener i bladet.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#57 filmz-Bruce 18 år siden

#54 Ja det med lyden har du helt ret i!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Ja, det er helt sikkert en af dette års bedste film! Var inde og se den for tredje gang her til aften og den holder sgu stadig. Det er uden tvivl den mest tro filmatisering af en tegneserie til dato, men spørgsmålet er om ikke den er for tro? Det er som om Rodriguez har gået på listefødder omkring hele projektet af frygt for at vanære tegneserie-mediet og derved har forsømt filmmediets eget potentiale en smule - det gør sig hovedsagelig gældende i enkelte personinstruktioner, som virker en anelse kunstige/skriptede. Selvfølgelig er det et stiliseret univers, men selv indenfor universet skal der være en vis form for troværdighed all over, og den smutter enkelte gange. Og så synes jeg ikke at måden de tre historier er klippet sammen på er den mest velfungerende - burde i stedet have kørt tre sideløbende historier, der krydsklippede, og evt brugt forhistorien om Dwight (ka ikke huske hvad albumet hedder - A Dame to Kill For?) i stedet for den to-delte Hardigan-historie...
Men det er kun småting - alt i alt er jeg vild med filmen, og stilen, volden og noir-stemningen er en fryd for øjne og ører!
Glæder mig til 2'eren og 3'eren -
5/6 herfra
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#59 wiseguy 18 år siden

Argghh der er lang tid til på onsdag :( Håber ikke at jeg bliver skuffet med alle de lovsange og hurra-råb - Naaahh ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#60 pulse83 18 år siden

Hmm...jeg sidder sådan set bare her og ærgrer mig over at Imperial ikke viser dette tilsyneladende mesterværk. Så skulle man tage i Cinemaxx, men det er ikke helt ligeså fedt. Og Palads er totalt og aldeles udelukket. =/
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: