Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 davenport 18 år siden

Tuché til jer alle.. Jeg ved ikke hvorfor jeg gik ud fra 5 som højeste, det var egentlig nok bare hjernen der kørte af sig selv. Det er nu også ligemeget de 6 kameraer er stadig mere end fortjente.

(Men jeg er stadig ikke en ørn til mat.)
;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 rammy 18 år siden

Ooommmh hvor jeg glæder mig til årets film :-D
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#13 chuck 18 år siden

#11 Det kaldes Bogart-syndromet. Man fatter ikke en "Hat" matematik ;)
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#14 JannikAnd 18 år siden

Synes ligeledes at den var en fantastisk genrefilm - sin egen genre, vel at mærke.

Jeg har læst de fire første albums (indtil videre), hvilket inkluderer de tre filmatiserede. Men første og sidste scene stammer ikke fra nogle af de tre. Så vidt jeg ved kan man finde åbningsscenen i "The Customer is Always Right" fra "Babe Wore Red"-samlingen. Men hvor stammer sidste scene fra?

Var der i øvrigt andre der bed mærke i at slutscenen var æstetisk anderledes fra resten af filmen? Som om den ikke var filmet foran green-screen, men derimod på 'rigtig' location blot for at blive redigeret sort/hvid i postproduktionen...
Gravatar

#15 Martindan 18 år siden

maximum point herfra....

så den til for-premiere her i mandags.... elsker den her film... gik ud af biografen med den her - oh my oh my oh my oh my oh my - følelse... Det var noget af det bedste jeg ahr set længe......

den bedste film i år uden tvivl... fantastisk skuespil, fed visuel side, underholdende plot... ja den har det hele...
ELSKER DEN..
for cryin' out loud......
Gravatar

#16 filmz-Exitium 18 år siden

det lyder helt fantastisk, glææææder mig!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#17 morten300 18 år siden

Nu mangler det bare at alle landets anmeldere på diverse aviser høvler denne film helt ned, hvorefter den for et gennemsnit på 45% inde på scope.
Men jeg vælger nu at lytte til filmz, de har, som regel, ret.
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#18 filmz-Bruce 18 år siden

Rigtig fed film. 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#19 filmz-cluas 18 år siden

Suveræn 6/6
/Cluas
Gravatar

#20 Kalle Ferm 18 år siden

Nu SKAL jeg se den film snart!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: