Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Solevad 18 år siden

hold da kæft..! nu bliver det svært at vente!
"He who forgets will be destined to remember"
Gravatar

#2 kill the bills 18 år siden

Den ser så fucking hot ud, arrhhhh skal se den.
Gravatar

#3 Sealer 18 år siden

God anmeldelse og er eing...og ikk en eneste negativ ting at sige om filmen :D
Gravatar

#4 davenport 18 år siden

Enig i anmeldelsen. Den er sku de 5 værd. Det er sjældent jeg har set Filmz give 5 kameraer, men det er velfortjent.


Hæ hæ lemmer.. :D

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 filt 18 år siden

#4, kan du ikke tælle? ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#6 lagoni 18 år siden

De giver endda hele 6 kameraer :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#7 filmz-Solevad 18 år siden

arrh ska vi ik bare sige 6 :D
"He who forgets will be destined to remember"
Gravatar

#8 lagoni 18 år siden

Nu hvor vi har konstateret at den har fået 6 kameraer, vil jeg indrømme jeg ikke var så begejstreret for den som så mange andre. Den er da god, men det virker som den vil have en masse handling med, men så alligevel gider den ikke. Jeg kunne godt ha' tænkt mig noget mere om fx Elijah Woods karakter og så bare have droppet Bruce Willis, det var ikke synderlig interessant. Det er ærgeligt at der er så mange gode skuespillere med, men man næsten ikke må se dem (jeg blev selv glædeligt overrasket, da jeg opdagede både Rutger Hauer og Powers Boothe var med, men de har jo næsten ingen screentime). Men Mickey Rourke er virkelig gennemført sej, han kunne godt have været mere med :)

Og ja, den er da meget voldelig, men det var ikke så slemt som jeg havde forestillet mig. Det at ikke alt er i farver, giver det netop det tegneserielook, så man lettere kan abstrahere fra volden. Det falder egentlig ganske naturligt ind i handlingen og med den titel må man jo forvente lidt vold og bare bryster (hvilket der egentlig var en hel del af).

Men jeg tror jeg skal se den en gang til på et tidspunkt, jeg havde nok forventet noget andet.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#9 Popeye 18 år siden

uhh...topkarakter! Så skulle man da næsten være et skarn, hvis man ikke kan få slæbt sin røv med i biografen. Men - 70 kr. på en SU er meget, så der skal prioriteres.

#4 Hehe...jeg er lige kommet fra matematikeksamen, hvor jeg lavede en brøler, af næsten samme dimensioner som din - så det blev nok heller ikke til et 13-tal denne gang :(
...and then some
Gravatar

#10 dollaro 18 år siden

God anmeldelse...

Problemet er at jeg nu ikke kan vente med at se den film. Damn jeg glæder mig.
"When a man is chasing a woman through an alley with a butcher's knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross!"

Skriv ny kommentar: