Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.
Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.
#1 filmz-Solevad 19 år siden
#2 kill the bills 19 år siden
#3 Sealer 19 år siden
#4 davenport 19 år siden
Hæ hæ lemmer.. :D
#5 filt 19 år siden
#6 lagoni 19 år siden
#7 filmz-Solevad 19 år siden
#8 lagoni 19 år siden
Og ja, den er da meget voldelig, men det var ikke så slemt som jeg havde forestillet mig. Det at ikke alt er i farver, giver det netop det tegneserielook, så man lettere kan abstrahere fra volden. Det falder egentlig ganske naturligt ind i handlingen og med den titel må man jo forvente lidt vold og bare bryster (hvilket der egentlig var en hel del af).
Men jeg tror jeg skal se den en gang til på et tidspunkt, jeg havde nok forventet noget andet.
#9 Popeye 19 år siden
#4 Hehe...jeg er lige kommet fra matematikeksamen, hvor jeg lavede en brøler, af næsten samme dimensioner som din - så det blev nok heller ikke til et 13-tal denne gang :(
#10 dollaro 19 år siden
Problemet er at jeg nu ikke kan vente med at se den film. Damn jeg glæder mig.