Historiefortællingen låner fra forfattere som Raymond Chandler, Dashiell Hammett og Mickey Spillane, men i det alternative, hårdkogte univers i “Sin City” er alting drevet endnu mere ud af proportioner. Basin City, som vi, takket være forskellige vejskilte, får at vide at den fiktive by hedder, er befolket af hårde muskuløse mænd, sexede, dødbringende babes og de mere svage afskygninger af samme, hvis opgave det er at blive maltrakteret af de to førnævnte. Filmen er vores adgangsbillet til denne form for ‘hyper-virkelighed’ – “Sin City” eksisterer i en verden, der er fascinerende at besøge, men som man nødig ville leve i.

Når filmen underholder så eminent skyldes det først og fremmest den groteske humor – og de godt to timer handlingen varer forsvinder på ingen tid. “Sin City” er et løssluppent og fandenivoldsk mesterværk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Erroneus 18 år siden

Oh my god.... det var fandme en stor overraskelse, havde da hørt den var cool, men jeusus crist det kom alligevel bag på mig.

Og her troede jeg SW3 og War of the Worlds skulle kæmpe om bedste film i 2005, men sig hej til Sin City!

Ikke nok med den er filmet helt fantastisk og blandingen af tegneserie effekter, gør den film tæt på perfekt, så er historien glimrende og forfriskende.

SE DEN!

6/6 :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#42 frankdrebin 18 år siden

så den igår, synes den var enormt god.. synes sku at Elijah var spooky med de øjne der... hehe..

Mickey Rourke - sej som altid, gør det skidegodt..
Bruce Willis - cool/badass
Clive Owen - gør det også rigtig godt

#EDIT#
Er jeg den eneste der syntes at hele delen hvor Mickey Rourke er fortælleren, lyder ligesom Max Payne 2 :P
Gravatar

#43 dyg 18 år siden

#42 - Jeg tror ikke det er nogen hemmelighed, at Max Payne har hentet megen inspiration fra Sin City bøgerne, det er i hvert fald meget tydeligt. Men jo, jeg tænkte da også "Max Payne" flere gange i løbet af filmen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#44 filmz-TomViolence 18 år siden

Så er vi 3 ;) og sikkert også en del flere ..

Fantastisk film. Var så heldig at se den i mandags til forpremiere.. Puha den tog pusten fra mig ;)

7/6
I'm out
Gravatar

#45 elwood 18 år siden

#42 Remedy har flere gange udtalt at de netop hentede deres Inspiration fra Sin city tegneserien, så ja det sku ikke undrer mig man synes det lyder som Max Payne.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#46 filmz-franche 18 år siden

God anmeldelse! Glæder mig til at se den... Er det ikke noget med at Quentin Tarentino (ja, jeg kan ikke stave hans navn...) er "gæste-instruktør"? Hvordan hænger det sammen? Og er volden æsteticeret i samme grad som i flere af QT's film... Just a thought..
Gravatar

#47 filmz-franche 18 år siden

God anmeldelse! Glæder mig til at se den... Er det ikke noget med at Quentin Tarentino (ja, jeg kan ikke stave hans navn...) er "gæste-instruktør"? Hvordan hænger det sammen? Og er volden æsteticeret i samme grad som i flere af QT's film... Just a thought..
Gravatar

#48 filmz-Erroneus 18 år siden

He he tækte også Max Payne da den startede op og skulle lige huske mig på hvem det nu lige var som havde lånt fra hvem :)
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#49 filt 18 år siden

#46 og #47, hvis du ikke kan stave hans navn, hvorfor så stave det forkert hele 2 gange? ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#50 JannikAnd 18 år siden

#46/47

Jo, Tarantino instruerede en bid. Så vidt jeg ved er der tale om "The Big Fat Kill" - fragmentet med Clive Owen og Benicio Del Toro.

Med hensyn til volden er det meget passende at perspektivere til Tarantinos "Kill Bill: Vol. 1". Volden er her ligeledes et æstetisk værktøj til humoren.

Skriv ny kommentar: