“Slumdog Millionaire – drengen der havde svar på alt” blev som ventet den store Oscar-vinder, og det er fuldt fortjent. Danny Boyles hjerte og respekt for Indien kan mærkes i hver scene, samtidig med han kritiserer et samfund, der i den grad bliver ædt op indefra af ekstrem fattigdom. Sød kærlighed og grum virkelighed. Underholdning og stof til eftertanke. Feel-good og feel-bad film. Der er ingen livliner, men ligegyldig hvordan man vælger at se på det, er “Slumdog Millionaire – drengen der havde svar på alt” en film, der ikke bør forbigåes.

Læs mere om Danny Boyles film i artiklen Danny Boyle – Jagten på guldet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wimmie 15 år siden

En af mine nye yndlingsfilm og indtil videre dette års bedste :)

6/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2 Lethal Injection 15 år siden

En af de bedste film fra 2008 og en af de bedste film nogensinde! :D

6/6
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#3 cansi 15 år siden

Arr. Filmen er sød med meget dejlig musik men så heller ikke mere. Jeg vil gerne indrømme at jeg blev fanget af filmen første gang men fik et andet syn efter den hæv 8 oscar hjem, som slet ikke er fortjent.
Men dette er hvad der sker hvis en del film ikke lever op til forventningerne og den lorte måde Academiet er opbygget på. Men nu skal jeg stoppe med klage :D Vi kan kun håbe at 2009 bliver bedre, som det ser ud til!

4/6
Gravatar

#4 prec 15 år siden

Den er da god, men den ikke 8-oscar-god.
Gravatar

#5 jona 15 år siden

Jo, den er nemlig 8-Oscar-god

6/6
Gravatar

#6 Spanner 15 år siden

Bestemt den er 8-Oscar-god.

Det er én af de allerbedste film jeg har set det sidste års tid.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 RFriis 15 år siden

Et mesterværk, der fortjener al den ros, den har høstet.
Gravatar

#8 soren 15 år siden

Fin film, fedt soundtrack. .. Der er egentlig ikke så meget at sige om denne film. Andet end at den bestemt er en biograftur værd.
5/6
Gravatar

#9 Baby Strong 15 år siden

Synes filmen er lidt eventyr agtig. Og den "ældste-Salim" ligner overhovedet ikke de forgående. Men ellers er den godt lavet - godt manus, god humor, god balance, nye overgangsmetoder, dejligt soundtrack, udemærket kameraføring.

5/6
Gravatar

#10 fubar 15 år siden

Visuelt er der tale om et mesterværk. Men derudover kommer den ikke helt op at ringe.
5/6

Skriv ny kommentar: