“Snakes on a Plane” er efter sigende blevet til en sen nattetime med rigelige mængder alkohol indenbords, da nogle producenter besluttede sig for at konkurrere om, hvem der kunne finde på det dummeste koncept til en film. Den slags er selvfølgelig harmløst nok, men at lade publikum betale penge for at gå med på spøgen, begynder at blive en anelse svært at forsvare. Men står man lige og mangler noget at bruge 75 kr. på, så kan man da godt løse billet, om ikke andet, så for at konstatere hvor åndssvagt et grundlag en film kan blive produceret på.
Skriv ny kommentar:
#81 MikkelHJ 18 år siden
Da jeg dagen efter var trådt ind af døren til Palads, gik jeg hen til billetmaskinen, kørte mit BioZonen VIP-kort igennem og printede min billet. Jeg så, at der fulgte en lille kvittering med billetten, hvorpå der stod: Dette er ikke en billet. Inspireret af det berømte maleri The Treachery Of Images (La trahison des images) af René Magritte vendte jeg naturligvis denne kvittering om med det samme for at se, om der også var skrevet bagpå den. Det var der ikke, men tanken morede mig i lang tid efter. Således opmuntret besøgte jeg biografens konfektureafdeling, hvor jeg forsynede mig rigeligt.
Derefter styrede jeg mod Palads' Sal 3, hvor jeg fandt min plads og satte mig ned. Under reklamerne stoppede filmen to gange, men den gik heldigvis igang igen forholdsvis hurtigt. Jeg tænkte: "Det var dog uheldigt", men tænkte ikke yderligere over det. Så kom forfilmene og filmen stoppede igen, men den gik igang igen forholdsvis hurtigt. Fjerde gang det skete, kom operatøren ud og sagde, at der desværre gik 2-3 minutter, før filmen kom igang. Nu tænkte jeg: "Bare det ikke sker under filmen. Det ville da være kampnederen".
Så gik filmen, som jeg havde glædet mig til så længe, igang. Jeg må indrømme, at det første stykke tid var jeg ikke videre imponeret. Skurken, Eddie Kim, brændte ikke ligefrem igennem lærredet, men jeg tænkte, at så snart de kommer ombord på flyet, så kommer der gang i sagerne... Og jeg blev ikke skuffet. Jeg var dybt imponeret over alle de forskellige måder, slangerne blev brugt på. Tænk, at slanger kan slå ihjel på så mange måder og i så varierede situationer. Jeg sad og tog mig til øjet og mærkede smerten,
Og både min sidemand og jeg skraldlo,
Jeg fik deciderede kuldegysninger, da Samuel L. Jackson udtalte den nu udødelige replik: Enough is enough! I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
Alt i alt er det en fantastisk B-Film. Man får, hvad man bliver lovet og meget, meget mere. Jeg havde sat mine forventinger højt, og jeg blev ikke skuffet. Jeg føler, at jeg havde lært noget, da jeg kom ud af biografen. For eksempel ved jeg nu, at
2. Hvis man trues af slanger ombord på et fly, så skal man flygte ind i det næste rum i flyet og bygge en barriere af bagagen.
3. Der findes kun en person i hele Los Angeles, der smugler ulovlige slanger.
4. Hvis man skyder hul i et fly, så ryger der massevis af inventar ud af det stadigt voksende hul i flyet, men ligene bliver, hvor de er.
5. Hvis man bruger tilstrækkelig lang tid foran flysimulatoren, er man rent faktisk kvalificeret til at lande et rigtigt fly.
Gå endelig ind og se den. Skynd jer! I har ikke andet at tabe end 105 minutter og hvad en billet nu koster i disse tider, men tro mig, når jeg siger, at det er penge, der er givet godt ud.
#82 18 år siden
#83 elwood 18 år siden
Åh I'm Ready for it!
I can see the Venom in your eyes.
Var færdig af grin over den forfærdelige sang til sidst.
Filmen var en stor kliche men underholdene bestemt, herligt med en Paris Hilton Klon hvis så bare det skete for hende i virkeligheden oh yeah.
Den var meget bedre end Doom lad os sige det sådan 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#84 filmz-Daggerwolf 18 år siden
Det er godt nok længe siden jeg er blevet så begejstret for en film. Det er virkelig rart med en film som ikke tager sig selv så højtideligt, og bare leverer god popcornsunderholdning, hvor man kan blive ved med at snakke om de episoder der foregår i den.
Det har i hvert fald været den bedste underholdning jeg har haft i længere tid :)
#85 Zabriskie 18 år siden
Dit punkt nummer fem over hvad du har lært af filmen, er faktisk godt nok... yes
#86 18 år siden
#87 MikkelHJ 18 år siden
#88 18 år siden