“Snakes on a Plane” er efter sigende blevet til en sen nattetime med rigelige mængder alkohol indenbords, da nogle producenter besluttede sig for at konkurrere om, hvem der kunne finde på det dummeste koncept til en film. Den slags er selvfølgelig harmløst nok, men at lade publikum betale penge for at gå med på spøgen, begynder at blive en anelse svært at forsvare. Men står man lige og mangler noget at bruge 75 kr. på, så kan man da godt løse billet, om ikke andet, så for at konstatere hvor åndssvagt et grundlag en film kan blive produceret på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 chandler75 17 år siden

En film kan jo godt være hjernedød men alligevel underholdende og pengene værd, uden at fornærme publikums intelligens. Udfra anmeldelsen har "Snakes on a Plane" glemt dette.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#12 Bates 17 år siden

#9-10
Ja, men synes det er lidt svært ikke at have en mening om den. Den er blevet hypet så meget. Det med at den allerede er kult synes jeg er forkert. Det er noget der skal komme af sig selv, ikke noget man skal stræbe efter.

Men igen pga. den er blevet hypet så meget, så er jeg da nysgerrig. Ikke så nysgerrig at jeg bliver nød til at se den i biografen, men når den en gang kommer på dvd.

Desværre har alt for mange (mennesker i almindelighed, men især her på filmz, synes jeg) en idé om, at film skal indeholde en dybere mening.. Bevares, det kan da være dejligt med noget at tænke over.. Men når alt kommer til alt, så er film et underholdningsmedie, og jeg vil egentlig ofte gerne have muligheden for bare at koble af i et par timer, uden bagefter at gå og tænke over de større sammenhænge i livet..
- Jeg kan nu godt lide film der giver en lidt at tænke over. Men sådan er vi jo så forskellige...
Gravatar

#13 HonoDelLoce 17 år siden

Jamen, jeg kan kun give dig 100% ret..

Filmen er blevet hypet ekstremt voldsomt, og kult-status er vi sådan set også enige om..

Min argumentering går mere imod at du sætter dig imod en karakter uden selv at have set filmen.. Jeg siger ikke filmen er et mesterværk (jeg har jo heller ikke set den?) siger blot, at gennemsnittet af 21.000 stemmer mod 1.. (ved godt der ligger flere dårlige anmeldelser, men der ligger til gengæld også sindssygtmange gode, så nu tager vi lige imdb mod Nicolai..).. Og så vælger du at hoppe på vognen med 1..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 HonoDelLoce 17 år siden

#12
- Jeg kan nu godt lide film der giver en lidt at tænke over. Men sådan er vi jo så forskellige...


HOV HOV DU! Jeg har skam aldrig sagt, at der var noget i vejen med dybsindige film.. Tvært imod glædes jeg selv ved at se film, som sætter spørgsmåltegn ved mere end en glock's projektil-rampe..

Jeg mente blot, at der også skulle være plads til andet ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#15 Bates 17 år siden

#13 - Jamen det er da nok også forkert. Men det har jo nok også noget at gøre med syn på film. Jeg mener ikke at en film der åbentlyst stræber efter at blive kult, spiller på et tåbeligt manuskript, og en hovedrolle som kun tog rollen pga. navnet på filmen inden han overhoved havde læst det, fortjener en så høj karakter.

Men på den anden side, så kan jeg jo kun blive positivt overrasket, hvis det er et brag af en actionfilm.

#14 - Jaja selvfølgelig skal der det. Jeg kan da også godt se "hjernedøde" film. Det er da ikke det :)
Gravatar

#16 dolphinfriendly 17 år siden

#13 Omvendt lader det til du ukritisk er hoppet med på den anden vogn, der udråber filmen som super - vel at mærke også uden at have set den. Faktisk lyder det mere til at det er dig der har den forudindtaget holdning, fremfor anmelderen der rent faktisk har set filmen. ;)

Det kan da være at filmen lyder så dum, at den er hylende sjov de første fem minuter - men man kunne antage at smilet stivner en smule efter 105 minuter.


Gravatar

#17 filmz-JuuL 17 år siden

Jeg har netop set filmen - og ja, det er en motherfucking lortefilm, men det er den selv klar over at den er, og skammer sig ikke - derfor er man godt underholdt, og derfor er den værd at bruge små 2 timer på.
Jeg morede mig i hvert fald meget.

3/5
Gravatar

#18 filmz-Ruive05 17 år siden

wow hvordan kan man hade en film så meget, når den ligefrem selv siger: had mig, jeg er noget lort??
"Eat, Sleepy and be merry"
Gravatar

#19 jessup 17 år siden

Har ikke set filmen - men jeg kan kun forestille mig at den ville være udholdelig hvis den var en undskyldning for sig selv med en overdosis af selvironi - det der lyder som den styrke er netop at vi skal tage den latterlige præmis for pålydende.
This is just until June
Gravatar

#20 filmz-mr. pluralis 17 år siden

Hey, man, vi laver en film om nogle slanger på et fly, Okay, hvad skal den hedde? - Hmm... Hva' med... "Snakes On A Plane"??

Det er sgu da genialt! Titlen er indbegrebet af underholdning for undeholdningens skyld. Jeg er vild med det.

Den skal da have mere end 1 stjerne bare for at have den fedeste titel overhovedet.

Skriv ny kommentar: