Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.

Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.

Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 filmz-ab 14 år siden

Skeloboy (89) skrev:
hehe, jeg havde faktisk forventet, at netop du vil skrive noget i den stil...om at jeg skulle uddybe...:)

hehe nogen skal jo skrive det :-)

Vil den falde en karakter ved gensyn? Ahh nu er du squ for hård :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#92 Skeloboy 14 år siden

#90 - kan slet ikke se noget smart og nytænkende overhovedet...og den snappy dialog fungerer nogen gange ganske fint, den irriterer mig lidt her.

#91 - hehe, tjo. 7/10 passer sikkert meget godt :)
Gravatar

#93 filmz-jonasgr 14 år siden

Har du ikke set andre film hvor Aaron Sorkin har været manuskriptforfatter ?

Det er jo typisk for hans stil. Manuskriptet til denne film er hele 160 sider, hvilket er meget. Alligevel får de presset en 2 timers film ud af det.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#94 Skeloboy 14 år siden

#93 - har kun set A Few Good Men...og det er jo egentlig ligemeget om det er typisk for hans stil, derfor kan jeg stadig ikke lide det...og kan sikkert finde noget andet han har lavet, hvor det virker :)
Gravatar

#95 filmz-jonasgr 14 år siden

Måske ikke, men det kan jo ikke komme bag på en hvis stilen er sådan, hvis man har set hans andre film eller serier for den sags skyld.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#96 filmz-ab 14 år siden

tja.. teknisk er det kun få der følge med Fincher, efter min mening. Han er altid garant for sublimt håndværk, som ikke ligner noget man normalt støder på, så jeg er helt uenig. Film som Fight Club er en opvisning i en personlig stil, som ikke kan efterlignes..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#97 Locke 14 år siden

Jeg har også set "kamelen" og jeg har intet at udsætte på den rent håndværksmæssigt. Det var klart det bedste ved filmen. Men for mig var der bare et eller andet der manglede. Jeg følte mig aldrig rigtigt fanget eller grebet af filmen.

Jeg var inde at se den med 3 andre gutter i midten af 30'erne og vores karakterer svingede mellem 6-7/10 og det er ikke normalt vi er så enige.

Jeg synes stadig Finchers bedste film, hvilke alle er helt fremragende, er i nævnte rækkefølge: "Se7en", "Zodiac", "Fight Club" og "The Game"
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Gravatar

#98 Skeloboy 14 år siden

#95 - men jeg har jo også kun set A Few Good Men, og der er det ikke sådan...

Jeg må konstatere, at jeg ikke skal forvente det helt store af en film, fordi den er blevet megahypet og fået supergode anmeldelser...blev også skuffet over Inception. Skuffet som i, at jeg synes begge film er ganske gode, men havde bare forventet genialitet og årets-film-potentiale
Gravatar

#99 MMB 14 år siden

Så fik jeg også set den, og jeg er ret imponeret. Manuskriptet sidder, som nævnt flere gange, lige i røven, og jeg må indrømme, at jeg var ret imponeret over dialogens fart, hvilket ses bedst i åbningsscenen, hvor seeren virkelig skal koncentrere sig for at føle med. Selve historien er bestemt også interessant, og jeg kan godt lide måden, filmen skifter mellem retssagerne og selve historien, selvom denne metode selvfølgelig ikke er ny.

Skuespillet er virkelig, virkelig også i top. Andrew Garfield gør det godt, Justin Timberlake gør det godt, men Jesse Eisenberg gør det bedst. Han fanger virkelig essensen af en nørd, og gør ham virkelig troværdig. Det er svært at beskrive, men han formår virkelig at løfte filmen et par niveauer, og ved mindre James Franco eller Colin Firth i henholdsvis 127 Hours og The King's Speech er så afsindigt gode, så lander oscaren hos Eisenberg. Det er desuden meget sandsynligt, at Timberlake og Garfield også får i hvert fald nomineringer.

Der er ikke ret meget galt med denne film, faktisk kan jeg ikke komme i tanke om noget. Skuespillet er fremragende, instruktionen er pletfri, manuskriptet er verdensklasse, men alligevel kan jeg ikke give topkarakter, da det er som om filmen mangler et eller andet. Hvad det er, kan jeg ikke sige, for når jeg kigger tilbage på filmen, synes jeg den var så god, som den kunne blive.

9/10
Gravatar

#100 Highland Park 13 år siden

Michael Andersen (24) skrev:
He jeg synes musikvalget var noget af det bedste :) Jeg kom til at tænke på Stanley Kubrick og Wendy Carlos' måde at tage et stykke klassisk musik og elektroniserer det.
Som [url= her[/url].

Faktisk er det lige nøjagtig, hvad Trent Reznor & Atticus Ross blev bedt om at gøre med "In the Hall of the Mountain King" (26 minutter og 17 sekunder inde i paneldiskussionen). :)
Ren Klyce fortæller i øvrigt, at den scene først blev optaget til allersidst, da stort set hele filmen var færdig (23:56).

The Sound and Music of "The Social Network" Panel

Music composers Trent Reznor and Atticus Ross are joined by sound re-recording mixer, supervising sound editor Ren Klyce to discuss their work on "The Social Network". The discussion was moderated by Bruce Carse.

Filmed on Sunday, November 7th, 2010
DGA Theater, Los Angeles, CA
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: