Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.

Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.

Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bobby Singer 13 år siden

En god og velskrevet anmeldese Benway. :)

Jeg glæder mig selv rigtig meget til at se den nu.
Idjit
Gravatar

#12 Isse 13 år siden

Nogle af jer der har set filmen, som kan komme med et par kommentarer om Justin Timberlake's rolle?
Gravatar

#13 MMB 13 år siden

#12

En oscar nominering er ikke umulig. ;)
Gravatar

#14 ollethem 13 år siden

#12 Justin Timberlake spiller rigtig godt, han har god timing og bringer meget til filmen. Nu ved jeg ikke om jeg var den eneste der synes godt om hans skuespil i alphadog? hvis du kunne lide ham i den er du garanteret i at kunne lide ham i "the social network"
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#15 misuma 13 år siden

Jeg er ikke den store fan af Facebook, som jeg måske har nævnt nogle gange, men det' Fincher og denne her gode anmeldelse skubbede mig ud over kanten...jeg bestiller billetterne i dag.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16 filmz-Sichlau 13 år siden

Isse (12) skrev:
Nogle af jer der har set filmen, som kan komme med et par kommentarer om Justin Timberlake's rolle?


I filmen spiller han en person som tryllebinder de fleste mennesker omkring ham. Den samme effekt har han på publikum, eller havde i hvert fald på mig. Han spiller den rolle meget godt.
Gravatar

#17 elwood 13 år siden

Slangen i paradiset ?

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 filmz-Ice 13 år siden

Jyllands-Posten gav filmen 6/6 og skrev "Facebook-filmen ('The Social Network') er på linje med mesterværket 'Citizen Kane'."

Nu er jeg ikke den største fan af "Citizen Kane", men alligevel kan jeg ikke undgå at få virkelig høje forventninger, når en anmelder skriver sådan noget. "Citizen Kane" betragtes af mange anmeldere som den bedste film nogensinde, og det er store ord at sige det samme om "The Social Network".
Gravatar

#19 Ericmase 13 år siden

The Movies of the year: "The Social Network" & "Inception"!

:-D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#20 frankdrebin 13 år siden

Lad mig starter med at sige, super fed film!

Jesse Eisenberg, Andrew Garfield og Justin Timberlake spiller alle rigtigt godt og overbevisende! Men især samspillet mellem Jesse og Andrew er især godt! Justin Timberlake kan man heller ikke andet end blive imponeret over, han ejer stort set hver scene han er med i. (Selvom jeg hader ham af princip! Lidt ligesom jeg også hader Zac Efron! ;) ) Anyways!

Som mange andre har nævnt, så er dialogen i top og går rigtigt stærkt til tider. Filmen starter brutalt ud med dialog så hurtig at hvis man er langsom til at læse undertekster, misser man måske lidt af hvad der foregår på skærmen ;) spøg til side! Filmen har et lækkert flow, jeg kedede mig ikke på et eneste tidspunkt!

Hele scenen med kap-roning (værsgo Kruse ;) ) på regattaen var rigtig fedt filmet med "Tilt-shift" teknik, som giver et unikt slags billede hvor alt virker som miniature. Virkelig flot scene som jeg nu spår sætter en trend igang! Dog synes jeg musikvalget enten 'passede meget lidt', eller 'slet ikke'.. Kan ikke helt blive enig med mig selv om det!

Er sådan set meget enig i Benway's karakter, så den får ligeledes 5/6 af mig :)


Og lige til sidst må lige tilføje, er meget overrasket over Andrew Garfield! Jeg var skeptisk da han blev udråbt til ny Spider-Man, men nu glæder jeg mig faktisk! :)

Skriv ny kommentar: