Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.
Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.
Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.
#1 Knuden 14 år siden
Men ja, Fincher/Sorkin/Reznor må siges at være en uforlignelig gylden trio der bringer denne "sande" historie til live i stor stil.
#2 filmz-Sichlau 14 år siden
#3 ollethem 14 år siden
5/6
#4 Kruse 14 år siden
Jeg glæder mig meget selv til at se den, og jeg regner nok med at få det gjort i den kommende weekend.
#5 Ericmase 14 år siden
NU GLÆDER JEG MIG ENDNU MERE!!!!!!!!!!!!! :-D
#6 Lord Beef Jerky 14 år siden
#7 elwood 14 år siden
Ahh det var det han sku bruge Tilt/shift til 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#8 Kruse 14 år siden
#9 Høegh 14 år siden
#10 moulder666 14 år siden