Det er tankevækkende, at “The Social Network” åbner den samme uge som holocaustfortællingen “Beslutningen – La Rafle”, der i den grad er en film, som konstant fortæller sit publikum, hvad han eller hun skal føle, mene og tænke. I modsætning hertil er “The Social Network” en film, som lader dørene står åbne, og som inviterer sine tilskuere til selv at fortolke begivenhederne og forholde sig til personerne.

Om Zuckerberg selv er et røvhul eller ej er op til den enkelte at afgøre, men hans rejse, som involverer den digitale tidsalders uvirkelige venskaber, penge, store ideer og vanskeligheden af at afgøre, hvem der egentlig ejer dem, er et svært fascinerende og tankevækkende bekendtskab. Eller sagt med den elektroniske generations eget sprog: Søren kan godt lide dette.

Se også: Filmz TV: David Finchers film og karriere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Knuden 13 år siden

Var personligt rigtig overrasket over Andrew Garfield som Eduardo. Han var genial og naturlig i sit følelsesspil. Men det fede er egentlig at alle personerne på hver sin måde besidder lighedstræk og enorme forskelle, hvordan disse forskelle bliver udnyttet til fulde.

Men ja, Fincher/Sorkin/Reznor må siges at være en uforlignelig gylden trio der bringer denne "sande" historie til live i stor stil.
Gravatar

#2 filmz-Sichlau 13 år siden

Havde nok givet filmen 6 stjerner i stedet, men det er en forståelig karakter, dog kan jeg ikke se ud fra anmeldelsen hvorfor denne sidste stjerne mangler. Jeg blev også positivt overrasket over Andrew Garfield, især da jeg fandt ud af at Eduardo blev spillet af den nye Peter Parker, så den film røg lige en tak op på forventningslisten.
Gravatar

#3 ollethem 13 år siden

Den var så fed! så den i tirsdag og jeg havde glædet mig utrolig meget, og havde derfor høje forventninger. Den opfyldte dem fuldstændig, og synes helt klart også den er 5 stjerner værd. Rigtig fornem måde Fincher får fortalt historien, og da rulleteksterne kommer frem, sidder man tilbage og vil bare have mere! Skuespillerne spiller også overbevisende og især de tre hovedpersoner spiller eminent! Anbefaler alle der mangler en ide til en film i biografen til at se den!

5/6
Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick and Tich.
Gravatar

#4 Kruse 13 år siden

Super anmeldelse Hr. Søren Ildved :)

Jeg glæder mig meget selv til at se den, og jeg regner nok med at få det gjort i den kommende weekend.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 Ericmase 13 år siden

Rigtig god anmeldelse! :-)

NU GLÆDER JEG MIG ENDNU MERE!!!!!!!!!!!!! :-D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg bliver også nødt til at se den i weekenden. Den har bare at være så fantastisk som alle siger =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 elwood 13 år siden

miniature-agtig kaproning ikke desto mindre er en af en de mest imponerende sekvenser

Ahh det var det han sku bruge Tilt/shift til 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Kruse 13 år siden

LOL! Jeg kunne af en eller anden grund ikke læse det som kap-roning, men som kaproning(ka-proning) ud i en køre. Så jeg fattede ikke hvad det var som Benway refererede til :D
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Høegh 13 år siden

Godt at denne film kan bringe Andrew Garfield talent lidt mere frem i lyset. Han har alt for længe været gemt væk.

Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#10 moulder666 13 år siden

How to prone a Ka...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: