Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.
“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.
#101 filmz-Bruce 17 år siden
#102 duuk74 17 år siden
5/10
#103 tiany 17 år siden
Den virker lidt for usammenhængende, den svageste del af triologien,
#104 Bony 17 år siden
#105 blahblah 17 år siden
4 ud af 6 stjerner? Er anmelderen sindssyg? Den film var det værste makværk.
Lad os starte med det gode dog. CGI'en var fantastisk, jeg var imponeret fra første kamp mellem Spidey og Harry. Skuespillet var fint flere steder, faktisk var jeg mest imponeret over Franco.
Resten var røv. Mage til forvirret og ringe skrevet manuskript skal man lede længe efter. Der var ingen råd tråd, men filmen fløj ud til højre og venstre uden at samle op på særligt meget. Der var så mange møg scener der fik mig til at krumme tær. JEg overvejede seriøst at forlade biografen under Peters underlige dansescene på gaden, før han går ind og har en endnu mere latterlig scene inde på jazz-baren.
Så symbioten gør ikke en vred, men liderlig?
www.fookhar.dk opsamler meget godt hvadj eg synes, den film var ringe, ufatteligt ringe.
Hvorfor fik Peter mørkere hår og ny frisure når han var "ond"? Hvorfor ville Sandman slå Peter ihjel til sidst? Han gav under hele filmen udtryk for at han bare ville hjælpe sin datter, der var intet hævnelement i det.
Jeg kunne blive ved, men der er simpelthen for meget at tage fat på.
#106 filmz-Kadann 17 år siden
Ja, mental sygdom har helt sikkert noget med sagen at gøre.
#107 filmz-gofferoffer 17 år siden
#108 tiany 17 år siden
#109 duuk74 17 år siden
#110 filmz-karlen 17 år siden