Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.

“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#111 elwood 17 år siden

#107 jeg sad og fik flash back til scene fra 1'eren mener jeg det var hvor de laver Freeze frame af ham, hvor alt går som det skal, der hvor han hopper i luften som en anden 80'er film

Det her betragter jeg som lidt det samme bare at nu er han påvirket af Symbioten, således at han istedet for at fremstå som "lalleglad" nu er et "dumt" svin.

Men igen det så bare min fortolkning 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#112 filmz-jeangrey55 17 år siden

har ikke set den nu
Gravatar

#113 filmz-Bruce 17 år siden

#105 Godt link og han er endda meget høflig med karakteren, efter den dissekering :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#114 filmz-JON 17 år siden

28: Enig. Jeg synes i det heletaget det er lidt påfaldende, så ofte folk tuder over selv små spoilers. Det er jo for fanden et filmsite, og man måvel forvente, at films handling diskuteres. Jeg kan forstå, at man ikke vil vide "at det var butleren, der var morderen", men bortset herfra synes jeg folk er hysteriske omkring dette.
Gravatar

#115 Bony 17 år siden

Så hvor går grænsen?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#116 thomas040 17 år siden

Jeg syntes freeze-framen i spiderman 2 er en lille genistreg.... :)
ligesom jeg grinte højlydt over hans forvandling til en charmør i 3'eren :) gode løjer.... det var way over the top... med vilje... og jeg syntes det virkede....

men jeg taler vist for mig selv i det her forum... :/
Failure is a zero out.
Gravatar

#117 Mercadian 17 år siden

Nu har jeg set Spiderman 3 for anden gang og må tilslutte mig at det er en god film. Jeg synes slet ikke den føltes så lang som ved første gang jeg så den.

Det eneste jeg synes der mangler er måske lidt mere spillerum til Venom. Det er en fed karakter som fortjener mere screen-time. Men nu handler filmen jo ikke om Venom men om Spiderman, og for at Venom kan blive til Venom er symbioten jo nødt til at tilbringe meget tid med Peter Parker. Eddie Brock/Venom minder om Spiderman netop på grund af dette. Derfor er der ikke noget mærkeligt i at vi følger Parkers karakter-udvikling med symbioten. Filmen har i det forløb et godt flow.

Sandman virker som fyld men karakteren er spændende. Scenen hvor han rejser sig som Sandman for første gang er skrøbelig og flot (Godt gået Sam Raimi). Det er en af de scener hvor film-musikken virkelig kommer til sin magt(Godt gået Christopher Young).
Sandman er tydeligvis med i Spiderman 3 for at skabe så stor modstand for vor helt (med Venom naturligvis), at Peter Parker og Harry Osborn må begrave stridsøksen og stå sammen igen som venner.

Harry Osborns karakter-udvikling er også god. James Francos figur har siden slutningen af 1'eren lagt op til denne konfrontation, så det er godt at se han ikke forbliver en skygge af sin far (Willem Dafoe/Norman Osborn). Jeg synes iøvrigt at Dafoe er fremragende som Green Goblin, og jeg er glad for at han fylder så meget i alle 3 film.

Der er mange ting der bliver afklaret i Spiderman 3, men heldigvis er der også ting at køre videre på. Det er f.eks. godt at se Dr. Kurt Connors igen er med og har lidt mere indflydelse. Glæder mig til at se om Spiderman 4 vil byde på ham som Firbenet/Lizard.

Alt i alt en god film, 4/6 stjerner, med et fantistisk score og god instruktion.
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#118 elwood 17 år siden

#116 ahh det var 2'eren, det skete i, kunne ikke lige huske det, men ja jeg er enig.

som jeg også skrev i #111
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#119 blahblah 17 år siden

Jeg kunne ikke være mere uenig. Scoren er blevet ringere end i de to første film, og man kan tydeligt mærke at der er kommet en ny mand på som slet ikke lever op til de to første film med hensyn til musikken. Alt det musik der virker, er det der er taget fra de gamle film.

Spider-Mans karakterudvikling er stort set ikke eksisterende, det hele er en omgang torvtrækning frem og tilbage mellem idiot-Parker og almindelig Parker, men det skyldes ikke nogen karakter udvikling, men mere at han har taget en dragt på der gør ham ond.
Og den kamp der foregår er ikke interessant. Hvis de rent faktisk fik illustreret at Parker blev mere ond og mere voldelig, i stedet for bare at han blev mere liderlig og totalt latterlig, så ville det måske have været fedt. Men Sam Raimi taber samtlige bolde han har smidt op i luften og viser på amatøragtig vis at Peter ikke er en good guy længere. Nu danser han grimt på gaden, peger af piger, og har fået ny klam frisure.
Utroværdigt og ringe.

Harry Osborn har heller ikke nogen rigtig karakter udvikling, men steder i filmen hvor han pludseligt skifter karakter, og detg er håndteret amatøragtigt. Det er film som denne der må give kommende manuskriptforfattere håb, når en film med så rodet og ringe et manuskript bliver lavet.
Harry er den samme person hele tiden, og så BANG, slag i hovedet og han skifter personlighed. BANG han husker det hele lige pludseligt. BANG hans Butler har pludseligt hele tiden vidst at hans far dræbte sig selv, hvilket simpelthen var et af de ringeste elementer i filmen. Det skriger bare dårlig manuskriptskrivning at butleren ud af det blå kommer og "gør Harry god".
Gravatar

#120 filmz-Angel Eyes 17 år siden

#117: Er enig med dig i, at Youngs score er fortrinligt - netop den scene, hvor Sandman rejser sig for første gang og rækker ud efter sin medalion, var den der indeholdt flest følelser, synes jeg, og det var i høj grad takket være musikken. I det hele taget var det Sandmans tema jeg blev mest fanget af, men der var også steder hvor jeg næsten syntes at musikken lød som Otmans score fra "X-Men 2" - tror han har været inspireret der.

Og så synes jeg nu også Parkers 'sorte charmør' var fantastisk underholdende - men man kan så diskutere om det passer ind i filmen. Ville gerne se Raimi lave en full blown komedie, det tror jeg han ville være emminent til :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: