Der er dog stadig plads til både storladent melodrama, som faktisk passer ganske godt overens med serien, samt de mange morsomme optrin, hvor J.K. Simmons endnu engang rammer plet med sin portrættering af den tikkende bladbombe, J. Jonah Jameson.
“Spider-Man 3” præsenterer os for et propfyldt handlingsgalleri, hvor skuespillerne alle gør deres del for at løfte materialet op over det opulente, grænsende til det kitschede, og det lykkes dem faktisk. Især er Thomas Haden Church god som forbryderen Flint Marko, hvis menneskeliggørelse til sidst i filmen ikke er til at tage fejl af: “Spider-Man” er og bliver en humanistisk saga i både sit helte- og skurkesyn. Kunne man lide de to foregående film i serien, bliver man nok ikke skuffet over “Spider-Man 3”, der både underholder med action, drama og humor.
#151 thomas040 17 år siden
ok sandman historien, er til for at give peter parker en motivation for komme i kontakt med sin mørke side... den mørke side er nødvendig for at han senere kan afføde "venom", og harry historien ville hænge og flagre i luften hvis ikke den blev taget op i denne film....
gwen stacy var til for at give den sidste dråbe i ydmygheden der får brock til at søge ind i kirken, og samtidig som harrys måde at få hævn over peter på...
trådene samles som vi jo alle ved... men som jeg ser det, kan ingen handlingstråde undvære hinanden....
eller er det bare mig?
#152 filmz-Bruce 17 år siden
eller er det bare mig?
Jeg skal ikke kunne sige, om handlingstråde kan undvære dig!
#153 Skobbolop 17 år siden
Det fede ved symbioten i de gamle tegneserier var jo netop at Peter Parker brugte den som outfit i ca. 20 numre af "Edderkoppen" (correct me if i´m wrong)... så synes det kunne være fedt hvis han også i filmen brugte den i længere tid, uden at Peter (og måske os) anede uråd...
Jeg kan da huske at det var vildt fedt at Edderkoppen havde fået en levende dragt den gang.. :D
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#154 Patriarch 17 år siden
Musikken var "ok" - ingen af de nye temaer var dog super skarpe efter min mening.
#155 thomas040 17 år siden
#156 Mercadian 17 år siden
#157 Hive 17 år siden
MEN... der er simpelthen ting i selve historien der var absurd dårligt udført, og som hang dårligt sammmen:
Den nye Green Goblin var såmænd fin nok, bortset fra at dragten og det nye bræt lignede lort. Og hukkomelsestabstingen var lidt langt ude og en anelse unødvændig. Men værst af alt var, at Mary Jane var så nem for Harry at true. Hvorfor fanden sagde hun ikke noget til Peter? Hvorfor advarede hun ham ikke? Lamt. Mega lamt.
Gwen Stacy... sød pige. Men hvorfor var hun med? En stor skam at spille en fra tegneserien så stor karakter på så lille en birolle, den rolle kunne Betty Brant fint have udfyldt. Og hvorfor er Kpt. Stacy med? Han betyder jo INTET for historien, intet som helst!
Og Sandman... ganske god baggrundshistorie og en god måde at skubbe Spider-Man ud over kanten på. Men de gjorde Sandman lige lovligt almægtig efter min smag... der var jo nærmest intet han ikke kunne gøre, og Venom blev i den forbindelse en sekundær skurk.
De burde have gemt Venom til en fjerde film og have brugt Lizard i stedet for, efter min mening. Eller The Black Cat, hvilket så kunne have elimineret spildet af Gwen Stacy.
Men ok, stadig en ganske solid film på trods af kritikpunkterne. Men ovenpå de to første film i serien synes jeg ikke den 100% er en værdig afslutning på trilogien.
#158 dolphinfriendly 17 år siden
Et klokkeklart los i bollerne til Sam Raimi fra mig, der bliver reddet af en flot showdown og to interessante skurke - lige akkurat nok til at svinge sig op på 2/6.
#159 filmz-Bruce 17 år siden
#160 wiseguy 17 år siden
Men jeg var mega skuffet og jeg er trods alt en varm fortaler for 2eren! 2/6