Der udkommer ikke mange udgivelser, man bare skal eje, men her er en af dem! Så meget godt ekstramateriale, en hæderlig audiovisuel præsentation og så mange gode film fra en af tidernes største filmskabere. Behøver man sige mere?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Wangsgaard 12 år siden

Den er også meget kringlet og kan da godt være at i måske ligevel har ret.

http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#32 TP-DK 12 år siden

Jeg overvejede på et tidspunkt om jeg skulle købe boksen, men jeg hader at have halvfærdige bokssamlinger. Hvis udgiverne en dag tager sig sammen og udgiver en boks med alle hans film så ville jeg købe den med det samme.

Og så syntes jeg også det er for dårligt at Strangelove og Spartacus mangler i den europæiske udgave. Det er jo de samme firmaer der har rettighederne, Sony har udgivet Strangelove i US og EU og Paramount har gjort det samme med Spartacus.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#33 DonTolentino 12 år siden

Kiksmann (27) skrev:
Ja, det tror jeg, der er jo lavet en efterfølger i form af 2010.
Desuden havde han mange problemer med NASA. Jeg kan ikke helt huske historien, men jeg ved han blev anklaget for spionage af så stor stil at der var nogen som dukkede op på settet, for at tage en snak med ham.


Hele historien går jo på de konspirations teorier om at NASA brugte Kubrick's 2001 set, til at optage månelandingen. Det er faktisk en meget sjov teori, der blot blev større efter bla. i "A Clockwork Orange" hvor en vagabond snakker om mænd på månen, eller en scene i "The Shining" hvor Danny har en Apollo 11 striktrøje på. Prøv at google det, det er en meget sjov historie.

Som Kubrick fanatiker er det lidt fedt at tænke på at det MÅSKE (!) var ham der instruerede månelandingen :)
Gravatar

#34 Kruse 12 år siden

Det var vist også Kubrick der skød JFK!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#35 BN 12 år siden

Kruse (34) skrev:
Det var vist også Kubrick der skød JFK!


Jeps, og kun Kubrick vidste hvor Jimmy Hoffas lig var gemt!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#36 zamm- 12 år siden

Anmelder skrev:
Der udkommer ikke mange udgivelser, man bare skal eje, men her er en af dem!

Glad for at der nævnes! For jeg ejer den allerede og var lidt i tvivl om det var et køb eller ej... men ja, det er jo Kubrick, en milepæls-instruktør inden for film!

God anmelder!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#37 Fellaheen 12 år siden

Hvordan kan man anklage Barry Lyndon for at være uæstetisk? Jeg blev lidt vred da jeg læste det. Men ellers nogle fine, ganske kedelige og forudsigelige, anmeldelser.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#38 Collateral 12 år siden

Thomas E. Nielsen (21) skrev:
Helt enig. Ja faktisk vil jeg gå så langt som at påstå at Eyes Wide Shut er mandens svageste? Men jeg skal så ærligt indrømme at jeg ikke har set den i mange mange år. Husker jeg blev skuffet i sin tid.


Jeg synes rigtig godt om den, og den er som minimum bedre end 'Lolita'.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#39 sluppermand 12 år siden

Lækker boks. Men vil dog ikke udskifte den med min dvd udgave, der stort set indeholder samme film. Krydser stadig fingre for at der kommer en blu-ray boks med ALLE hans film.

2001 A Space Odyssey er min absolutte favoritfilm fra Kubrick's hånd. Derefter rangerer jeg hans film således

2. Dr. Strangelove
3. Path of Glory
4. Barry Lyndon
5. The Shining
6. A Clockwork Orange
7. The Killing
8. Lolita
9. Eyes Wide Shut
10. Full Metal Jacket
11. Spartacus
Never trust a cop in a raincoat
Gravatar

#40 Hr. Nielsen 12 år siden

Collateral (38) skrev:
Jeg synes rigtig godt om den, og den er som minimum bedre end 'Lolita'.
Jamen så var det ikke så oplagt at vælge den alligevel måske, som jeg gjorde;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: