Der udkommer ikke mange udgivelser, man bare skal eje, men her er en af dem! Så meget godt ekstramateriale, en hæderlig audiovisuel præsentation og så mange gode film fra en af tidernes største filmskabere. Behøver man sige mere?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (19) skrev:
Hvad der undrer mig mest, er at han synes, at Eyes Wide Shut er Kubricks "mest vellykkede" film. Her synes jeg godt nok, at '2001: A Space Odyssey' er et langt mere originalt og banebrydende værk, som også indtager en stor plads i filmhistorien. Hver eneste scene i den er ikonisk, den er gennemarbejdet og perfekt ned til mindste detalje. Den er en sand tour de force med hensyn til optimal udnyttelse af filmsproget, ja, en opvisning i alt det, som levende billeder kombineret med lyd og musik kan - og som adskiller det fra de andre kunstneriske og fortællende udtryksformer: bogen, tegneserien, maleriet, teaterstykket og radio-hørespillet.
Helt enig. Ja faktisk vil jeg gå så langt som at påstå at Eyes Wide Shut er mandens svageste? Men jeg skal så ærligt indrømme at jeg ikke har set den i mange mange år. Husker jeg blev skuffet i sin tid.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#22 Kruse 12 år siden

Thomas E. Nielsen (21) skrev:
Ja faktisk vil jeg gå så langt som at påstå at Eyes Wide Shut er mandens svageste?


Det synes jeg bestemt også at den er. Derfor synes jeg dog stadig at det er en ganske fin film, men det siger selvfølgelig også lidt om Kubricks høje niveau :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#23 The-new-meister 12 år siden

Er der nogen der ved om Stanley Kubrick var meget imod der blev lavet en forsættelse til 2001, siden han destrueret alle modeller og kulisser efter filmen var færdige gjord?
Gravatar

#24 Babo84 12 år siden

Thomas E. Nielsen (21) skrev:
jeg gå så langt som at påstå at Eyes Wide Shut


Er det nu også "så langt at gå", ligefrem? :) Den er jo selvfølgelig ikke regnet for det helt store mig bekendt, ifht hans andre film, så er det vel oplagt at sige, at det er hans svageste. Jeg er dog enig. Den har heller aldrig fænget mig synderligt, men det har squ 2001 heller ikke. Jeg tror Ondskabens Hotel er min favorit.
Gravatar

#25 Hr. Nielsen 12 år siden

Kruse (22) skrev:
det er en ganske fin film, men det siger selvfølgelig også lidt om Kubricks høje niveau :)
Jeg skulle nok se den igen, før jeg turde kalde den en 'ganske fin film', men at manden har et højt niveau er vist indiskutabelt, så der er vi helt enige Kruse:)



Babo84 (24) skrev:
Er det nu også "så langt at gå", ligefrem? :) Den er jo selvfølgelig ikke regnet for det helt store mig bekendt, ifht hans andre film, så er det vel oplagt at sige, at det er hans svageste.
Det var set i forhold til denne anmeldelse og hvor oplagt det er, skal jeg ikke kunne sige, men jeg siger det ikke af 'oplagte' grunde.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#26 Babo84 12 år siden

Thomas E. Nielsen (25) skrev:
Det var set i forhold til denne anmeldelse og hvor oplagt det er, skal jeg ikke kunne sige, men jeg siger det ikke af 'oplagte' grunde.


Helt fint...
Gravatar

#27 Kiksmann 12 år siden

The-new-meister (23) skrev:
Er der nogen der ved om Stanley Kubrick var meget imod der blev lavet en forsættelse til 2001, siden han destrueret alle modeller og kulisser efter filmen var færdige gjord?

Ja, det tror jeg, der er jo lavet en efterfølger i form af 2010.
Desuden havde han mange problemer med NASA. Jeg kan ikke helt huske historien, men jeg ved han blev anklaget for spionage af så stor stil at der var nogen som dukkede op på settet, for at tage en snak med ham.

Også er der lige denne her:
http://www.bowie2001.com/#thin02
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#28 Twister 12 år siden

Thomas E. Nielsen (21) skrev:
Helt enig. Ja faktisk vil jeg gå så langt som at påstå at Eyes Wide Shut er mandens svageste? Men jeg skal så ærligt indrømme at jeg ikke har set den i mange mange år. Husker jeg blev skuffet i sin tid.


Eyes Wide Shut er min personlige favorit film af Kubrick og synes den af mange kredse er særdeles undervurderet. Mangler at se Fear and Desire, Killer's Kiss, Paths of Glory, Spartcus og Lolita, men udover dem har jeg set alle Kubricks film som jeg rangerer således:

1) Eyes wide Shut (rating: 9/10)
2) A Clockwork Orange (rating: 8/10)
3) The Shining (rating: 8/10)
4) Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (rating: 8/10)
5) Full Metal Jacket (rating: 8/10)
6) Barry Lyndon (rating: 8/10)
7) 2001: A Space Odyssey (rating: 8/10)
8) The Killing (rating 8/10)

“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#29 Wangsgaard 12 år siden

Anmelderen siger da ikke at Eyes wide shut er den bedste, han nævner blot at Kubrick selv synes det var hans bedste ? Er personlig ret glad for den :)

Kubrick er en af mine absolut yndling instrukører og han også købt denne blu ray box, dog skal jeg lige komme hjem fra Skotland før de kan ses og mange af dem trænger til et gensyn.

http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#30 BN 12 år siden

Wangsgaard (29) skrev:
Anmelderen siger da ikke at Eyes wide shut er den bedste


Det har du vist ret i. Jeg kom til at læse sætningen således, at både anmelder og Kubrick selv var af denne mening:

"Det blev til gengæld - også ifølge manden selv - hans mest vellykkede."

Men der står faktisk:

"Det blev til gengæld også - ifølge manden selv - hans mest vellykkede."

Med tankestregen rigtigt placeret er det KUN Kubrick, der regner filmen for sin "mest velllykkede". ... Medmindre sætningen hører til den slags, hvor de indskudte ord kan fjernes og stadig angive en vigtig tanke/mening, som skribenten vil have frem?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: