Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Mikkel Abel 11 år siden

Batman og Bane HAVDE haft deres to episke slåskampe - og Batman vandt den sidste og gjorde det med den suveræne comeback-replik: "Tell me where the trigger is, then you will have my permission to die." Nok er nok. ... At lade Selina Kyle blæse ham ned, efter at han troede, at han skulle likvidere den pacificerede, sårede Batman, var virkelig en genistreg. "Ja ja, Bane, det er godt med dig. Du HAR haft din tid, og du tabte." BANG!

Men det bliver vi aldrig enige. Og det er også okay. Bare husk, at det er mig der har ret. ;-)

Baaaah! ;)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#92 BN 11 år siden

#91:

:-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#93 fruitpunchsamurai 11 år siden

The Insider (89) skrev:
Nu så jeg lige Red Letter Medias snak om filmen, som fruitpunchsamurai linkede til, og jeg fandt deres chat 100% spot-on :-) Hvis man har 45 ledige minutter, synes jeg afgjort, det er værd at se: ku godt tænke mig at se en unscripted samtale mellem dig og Stoklasa, to Star Trek eksperter :)
Gravatar

#94 the_paki_don 11 år siden

Nu har jeg set Star Trek Into Darkness to gange og jeg vedholder, at filmen får sine 4 stjerner.

Jeg følte mig vældigt underholdt hele vejen igennem filmen og forholdet mellem Kirk og Spock er stadigvæk stærkt, sjovt og rørende.

Jeg var generelt glad for Cumberbatch,
men mener bestemt, at det var en fejl, at hans baggrundshistorie ikke blev forklaret. For nye seere af serien giver det tæt på ingen mening, at man leger kispus med hans identitet, da de ikke kender til faren ved Khan
. Forsøget på at gøre ham mystisk a la Jokeren ved ikke at forklare noget om hans bevæggrunde, men blot have ham som en skurk fungerer desværre ikke optimalt.

Jeg synes, at besætningen vedvarende får gode scener at spille med i og karaktererne er yderst elskværdige! :)

Visuelt er filmen virkelig blændende, men en ligegyldig oplevelse i 3D. Men hvad er IKKE en ligegyldig oplevelse i 3D? :)

Kan klart anbefale, at man ser den i biffen, men... set phasers to moderate expectations. Så bliver oplevelsen nok lidt bedre. Gå ikke ind og forvent noget som helst i nærheden af de filosofiske betragtninger fra tiden før Abrams. Det er der blevet gedigent sagt farvel til.
Gravatar

#95 Mister Marvel 11 år siden

ja, klart nok, men du mener en længere forklaring end vi fik???
Fordi kunne det gøres længere???...tror jeg faktisk ikke, fordi i space-seed og i TWOK fik vi jo heller ikke en længere forklaring end nu.

Men forstår godt hvad du mener mht nye fans/ikke-fans men igen så kan ikke-fans jo blive ´tændt ´på at få mere og vide om ham, og så vil de måske blir fans og så blir der jo også tjent lidt mere ind, blot af bag-døren ikke???
Og hvis det er formålet så er det jo smart:-)

Ja, jeg så den også i biffen i 3D(første gang 3D), og jo blev da overrasket over det, fordi det var da ok, ganske sjovt og prøve dette.
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#96 Riqon 11 år siden

Baggrundsinformationen skulle ikke gøres længere, men den skulle sandelig præsenteres bedre og ja, gerne grundigere end i Space Seed. Hvorfor skulle filmen dog begrænse sig frem for at tage et modigere skridt og bygge videre på originalen? Khan fortjener et flashback af proportioner, der giver figuren dybde. Samtidig kunne de have forklaret, hvordan han gik fra at være en gammel inder til at være en ung og handsome brite.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#97 Mister Marvel 11 år siden

tjaaaaaaaaaaaaa...........dette er du ikke den eneste som har undret sig over, men EN af (mulige) forklaringer kan være at han/khan blev kosmetisk ændret efter han blev fundet, fordi han derved kunne falde ind i mængden og ikke skille sig ud.

En anden kan være at fordi dette IKKE er det samme univers som en vis herre ,
Spock-prime
og derved ser han anderledes ud, fordi det er et alternativt univers, blandt mange universer i star trek.

Men tredje forklaring kan også være den som producenterne kommer med : nemlig at gøre karakteren neutral(briter) kommer de ikke til at støde nogle nationaliteter.

Men i space seed så han jo heller ikke gammel ud, højst kun omkring 35-40 år, så derved da han nu blev fundet tidligere kunne han jo godt se yngre ud, selv efter hans (mest sandsynlige) kosmetiske ændring.

Men dette vil spekuleres også længe hvorfor han så anderledes ud, tro mig:-)
Tjeck trekmovie.com , hvis du vil, der er der en hel bunke af indlæg af seere som undrer sig, og stille det samme spørgsmål som du stilte :-)
Gravatar

#98 TorbenWood 11 år siden

Så fik jeg set den flotte Star Trek Into Darkness.
Gravatar

#99 Mister Marvel 11 år siden

Star Trek Into Darkness ABSOLUTELY followed in the footsteps of Gene Roddenberry. The whole thing was a metaphor for America's journey into moral ambiguity during the war or terror. The hunt for John Harrison is a hunt for Bin Laden and the argument about whether a drone strike is moral (they end up deciding it isn't) is ripped right from the headlines. In the end, Kirk says that after we were attacked, we went crazy for a while looking for vengeance, but now it's time to re-dedicate ourselves to peace, science, and our better angels. This is EXACTLY what Roddenberry did in the Sixties...took a contentious issue of the day and made a moral statement via a sci-fi metaphor. Anyone who can't see that that's what Star Trek Into Darkness was is just blind. But then again, Geordi LaForge did have a little trouble in that department. ;) "Into Darkness"--the title--is about descending into MORAL darknesss (vengeance, anger, and violence) and the final scenes are a statement that it's time to come BACK from that. Trek should not be doing stories about hotbutton issues of the 60s or 80s. They should be doing stories about the hotbutton issues of TODAY while stubbornly refusing to surrender to cynicism and taking a stand for what it right. STID did that very well.

Dette kommer fra trekweb.com , og beskriver ganske kort og flot hvad hoved-elementerne i STID egentlig er, og når jeg læser dette giver jeg vedkommende fuldstændigt ret.
Gravatar

#100 Mister Marvel 11 år siden

http://trekweb.com/articles/2013/06/14/LeVar-Burto...

her er kilden.

til det som er ovenoven i # 99 .

Og kort : så menes der jo at når man kigger på verdens tilstand i dag, så har den nye startrek jo ramt plet.
Det er der blot ikke alle som kan forstå.

Skriv ny kommentar: