Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Riqon 10 år siden

Hvorfor er jeg så dum at tjekke karakteren ud, efter billetterne er købt :p
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#12 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Svært at vide, om denne skal ses. Jeg synes den første var hamrende røvsyg.
Doctor Last Warning
Gravatar

#13 Kruse 10 år siden

Tror du stadig at han punker os, Foeller? :)

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 Hr. Nielsen 10 år siden

The Insider (3) skrev:
Jeg havde endnu større forventninger til den foregående film, som jo landede på 5 stjerner for mit vedkommende :-)
Det var nu heller ikke ment som en afvisning af din kritik, måske tværtimod. Det var derfor jeg skrev øv at den skuffede så meget, for at imødekomme at ingen film selvfølgelig kan leve op til en sammenligning med Jesus genkomst, men at jeg dog havde håbet den havde leveret mere end dette den nu gør (for dig selvfølgelig) :)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15 bjarke 10 år siden

Well, filmen fungerer klart bedst som storslået action, mens nuancerne i karaktererne og ellers interessante tematikker som terrorisme og opofrelse mistes en smule i bulder og brag. Flot, men så heller ikke så meget meget. 4 ud af 6 fra min side.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#16 Høegh 10 år siden

Hvad f... er nu det her for noget pis!

Hvorfor får Filmz ikke en rigtig Star Trek-fan til, at anmelde filmen?!
Hvorfor får de ikke en der godt kan lide popcorn-action til, at anmelde den?!
Hvorfor får de ikke en der er god til kampsport til, at anmelde den?!





Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#17 BN 10 år siden

Til Insider aka Yoooohan:

Der har sneget sig en ukendt skuespiller ved navn "Pike" ind i både anmeldelses-referatet ovenfor og i selve anmeldelsen:

"... den fortsat stærke kemi mellem Pike og Quinto"

... ikke at det ligefrem var nogen pine at læse det. hoho
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 The Insider 10 år siden

#17, tusind tak :-)
War. War never changes.
Gravatar

#19 Slettet Bruger [2038748708] 10 år siden

Høegh (16) skrev:
Hvad f... er nu det her for noget pis!

Hvorfor får Filmz ikke en rigtig Star Trek-fan til, at anmelde filmen?!
Hvorfor får de ikke en der godt kan lide popcorn-action til, at anmelde den?!
Hvorfor får de ikke en der er god til kampsport til, at anmelde den?!


QFT! >:(
Gravatar

#20 Maroti 10 år siden

Sjovt. Syntes uden tvivl at filmen kunne måle sig med den første. Cumberbatch er en lagt mere interessante og velspillet skurk end Eric Bana kunne tilføje.
Uden at spoiler noget, så var scenen med Harrison, Kirk og Spock ved "glasburet" fuldstændig fantastisk i mine øjne.

Syntes dog at Alice Eves karakter var total ligegyldig, men ikke noget der påvirkede filmen på en negativ måde.

Men hey, det er jo en smagsag, right?

Skriv ny kommentar: