Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 The Insider 10 år siden

#100, Det er der blot ikke alle som kan forstå.

En lidt nedsættende, generaliserende bemærkning. Det kan jo også godt være, at folk bare føler, at filmens "granskning" af nutidens terror og Vestens moralske tvetydighed er virkelig kluntet formidlet.
War. War never changes.
Gravatar

#102 the_paki_don 10 år siden

Ligesom "Only God Forgives" har en helvedes masse fede tanker bag, så kan andre film også have det, såsom f.eks. "Star Trek Into Darkness", men ja, som Johan siger det, formidlingen behøver ikke nødvendigvis at være på niveau med tankerne bag og det er nok det, der ærgrer så mange mennesker.

For mig var "Star Trek Into Darkness" den film, jeg regnede med, ville blive årets film, så jeg havde håbet på meget mere end blot en meget underholdende film. Det blev det så ikke til i denne omgang. :)
Gravatar

#103 Riqon 10 år siden

The Insider (101) skrev:
Det kan jo også godt være, at folk bare føler, at filmens "granskning" af nutidens terror og Vestens moralske tvetydighed er virkelig kluntet formidlet.


Jeg så absolut ingen paralleller til moderne politiske og etiske problemstillinger. Ikke noget der gør at Into Darkness skiller sig særligt ud fra andre sci-fi film, i hvert fald.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#104 The Insider 10 år siden

#103, agreed!
War. War never changes.
Gravatar

#105 buddinge 10 år siden

Så fik jeg set den...årets bedste sci fi so far. Top karakter for underholdning
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#106 Mister Marvel 10 år siden

Lyder godt:-)

Synes også selv den var god, og den har nu tjent godt med dollars http://trekweb.com/articles/2013/07/01/Into-Darkne...

Så tror (håber) da på en 13(ST XIII) især når der nu er jubilæum (startrek´s jubilæum her i 2016(60 år) ) .
Håber den vil omhandle Borg eller MASSE af
Klingons
!!!!!!!!!!!!!!

Synes det er godt at den foregår i et nyt univers, og ikke i det samme univers som de andre film og serier i startrek-universet.
Fordi dette univers som filmen er i, har hele tiden være et andet univers,
Nero fra ST XI
satte blot ´gang i tingene.
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#107 Mister Marvel 10 år siden

http://trekweb.com/articles/2013/07/26/Article-Sta...

ved ikke om der er nogen som logger ind på denne ´tråd´ længere , men hvis du er god til engelsk så læs denne artikel på trekweb , og så tænk på star trek into darkness og star trek insurrection.

Der er mange gode guldkorn :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#108 Slettet Bruger [2038748708] 10 år siden

Jeg har lige fået set den, en af sommerens store blockbusters, som jeg gik glip af.

Jeg kan nok ikke erklære mig selv for trekkie, selvom jeg har set alle filmene og ejer alle serier, bortset fra den animerede - jeg har ganske enkelt ikke nok indblik i det hele, til at være supernørdet omkring det.

Når det er sagt, så synes jeg, at det er en helt fin film med nogle gode skuespillerpræstationer, fejlfri CGI og et fint pace. Filmens store afsløring havde jeg opsnakket via internettet og faktisk gættet mig til, inden jeg så filmen og som andre har påpeget,
så er det i virkeligheden en afsløring for fans, der sandsynligvis har gættet det alligevel, fordi størstedelen af publikum aner ikke hvem Khan er, selvom de måske kender det klassiske "KHAAAAAN"-citat og der ligger problemet - afsløringen taler i virkeligheden ikke til andre end folk med et overfladisk kendskab til Star Trek.


Der er lidt for meget forsøg på fanservice i filmen og selvom idéen faktisk er helt ok, nemlig at semi-genfortælle de tidligere historier, er det ikke så elegant udført.

At vende scenen med Spock/Kick i reaktorrummet på hovedet og det ovennævnte skrig efter Khan, var direkte dumt, ganske enkelt, men heldigvis er de to ting de mest graverende fejl i filmen, resten er ret fornuftigt. Jeg kunne især godt lide Klingon-designet.


Men altså, Fast 6 er stadig denne sommers konge, når det kommer til blockbusters, det ændrer "Star Trek Into Darkness" ikke på.
Gravatar

#109 The Insider 10 år siden

Men altså, Fast 6 er stadig denne sommers konge, når det kommer til blockbusters, det ændrer "Star Trek Into Darkness" ikke på.

Amen, brotha!
War. War never changes.
Gravatar

#110 Riqon 10 år siden

Bruno (108) skrev:
Der er lidt for meget forsøg på fanservice i filmen og selvom idéen faktisk er helt ok, nemlig at semi-genfortælle de tidligere historier, er det ikke så elegant udført.


Eller for lidt?
Et af problemerne med Khan er jo, at Cumberbatch-karakteren ikke synes at have noget til fælles med Ricardo Montalbán-karakteren, de stødte på i den oprindelige serie. De ligner ikke hinanden af udseende og heller ikke af personlighed. Det virker til, at de skrev en helt anden karakter inspireret lidt af Khans historie og så i sidste øjeblik bestemte sig for "vi kalder ham sgu Khan alligevel".
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: