Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!
#1 Ericmase 11 år siden
#2 Hr. Nielsen 11 år siden
#3 The Insider 11 år siden
#4 Buck Rogers 11 år siden
Jeg lander selv på 4 - skuespillerne gør det godt (også Peter Weller), og selv om man godt kunne have fået mere ud af Cumberbatch, er der virkelig pondus over ham, når han folder sig ud. Men jeg er enig i, at en del af filmen gentager sin 2009-forgænger, og det ses især i relationen mellem Spock og Kirk, der i høj grad bare føles som en gentagelse.
Visse dele af plottet hænger ikke helt sammen, men af en sommerblockbuster at være følte jeg ikke, at filmen fornærmede min intelligens i større grad, og det er vist det meste, man kan håbe på når man ser på det øvrige udbud ;) Jeg var i hvert fald underholdt hele vejen.
I øvrigt den ringeste 3D-oplevelse, jeg til dato har haft! Om det er filmens post production, Abrams heftige klippetempo eller Cinemaxx' RealD-system ved jeg ikke, men overvej kraftigt at se den i 2D.
#5 The Insider 11 år siden
#6 The-new-meister 11 år siden
#7 Ispep 11 år siden
#8 Buck Rogers 11 år siden
Forresten Johan, kan du med dit røntgensyn/Insider-viden fortælle,
(spoiler-advarsel indsat af admin)
#9 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Spoiler! De overlever!
#10 The Insider 11 år siden