Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!
#81 fruitpunchsamurai 11 år siden
Jeg er mere håbefuld for Star Wars 7 siden hverken Damon Lindelof, Alex Kurtz eller Robert Orci har noget at gøre med filmen. "Hollywood hacks" er hvad de fleste kalder den her trio og jeg forstår ikke hvordan de kan blive ved med at få manustjans på så store titler! Jeg tvivler på at der mangel på GODE manuskriptforfattere i Hollywood... De skal bare have en chance!
Jeg anbefaler også varmt Redlettermedia's video anmeldelse MED SPOILERS: :)
#82 Mikkel Abel 11 år siden
Hav en god mandag. :)
#83 Kruse 11 år siden
#84 Riqon 11 år siden
Jeg vil være interesseret i at høre lidt nærmere om, hvad dette generelle problem egentlig er, og hvordan denne anmeldelse, bare fordi den er lidt negativ (eller mindre positiv), rammer ved siden af målgruppen. Det skal forhåbentlig ikke forstås sådan, at du er målgruppen, og at du, fordi du er uenig med anmeldelsen, føler dig forbigået...
#85 lassep 11 år siden
Var godt underholdt,
#86 Aggeri 11 år siden
#87 the_paki_don 11 år siden
Jeg var rigtig glad for filmen, men er stadigvæk gladere for den første. Jeg vælger at se den igen i biffen, da jeg så den første på en fribillet og gerne vil støtte Abrams' Star Trek.
Jeg er dog enig med udtalelserne om, at det er lidt ærgerligt, at filosofien bag Star Trek lidt er røget til fordel for højoktan underholdning.
Nu er spørgsmålet så bare, om det egentlig er, hvad Star Trek i denne ombæring skal være? For rigtig mange reboots prøver at gøre deres serier mørkere og mere rå og så er det sgu rart, at der findes "Iron Man" og "Star Trek" til at holde os lidt mere optimistiske!
Jeg vil skrive mere om filmen på et senere tidspunkt, da jeg føler, at jeg har brug for at se den igen for virkelig at vurdere, hvad jeg synes om den, som er underligt, da den ikke krævede for meget af mig. :)
Indtil videre 4/6. Normalt plejer jeg per automatik at give en film 5/6, hvis den kan få mig i biffen to gange (og endda på under en uge), men netop derfor føler jeg, at jeg ikke vil udtale mig om meget mere før anden gennemgang! :)
#88 Hr. Nielsen 11 år siden
#89 The Insider 11 år siden
#90 BN 11 år siden
Men det bliver vi aldrig enige. Og det er også okay. Bare husk, at det er mig der har ret. ;-)