Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Mister Marvel 10 år siden

Nu vil jeg skrive to anmeldelser , den ene på den baggrund at jeg har læst både på trekmovie og på memory-alpha, samt trekweb, og wikipidia om filmen, så jeg ved godt hvad den handler om, men ville ikke fortælle det, har vidst det siden den amerikanske premiere, men jeg vil glæde mig til at se den imorgen i sønderborg´s biograf, og forventer ikke den dybe tallerken, men en god film, og tror jeg også på at jeg får, og jeg glæder mig til at købe filmen her i efteråret, efter at havde været i biffen imorgen.


Men jeg håber den næste historie der kommer bliver originalt og ikke ´gammelt vin på nye flasker ´ .
Hvis det var mig ville jeg inkludere en eller flere af de originale skuespillere i næste film, men som admiraler eller ambassadører eller bedste-forældre til de nye (ny-fortolkede) skuespillere, fordi hvis den nye kommer i 2016(hvilket der er meget stor sandsynlighed for pga 60.års jubilæet for startrek) , så ville jeg lave en stor film om vulcans, romulans, klingons og UFP som kunne være fanget i midten af en konflikt, som så ville blive løst på bedste startrek manér :-)

Men jeg anmelder nok filmen imorgen aften:-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#32 wiseguy 10 år siden

Øv! oven på den anmeldelse røg mine forventninger til filmen da i frit fald :-(
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#33 qel-droma 10 år siden

3 stjerner er måske lige hårdt nok - man er godt underholdt. That being said, så er jeg enig med Insider et langt stykke af vejen og så vil jeg også lige tilføje at jeg syntes at filmen desværre fortsætter den trend som hr. Abrams første film satte i søen: at Star Trek nu blot har som målsætning at underholde. Det filosofiske og tankevækkende er forsvundet som dug for solen og filmen er derfor hurtigt glemt.

Sidst men ikke mindst følte jeg at afsløringen af John Harrison som værende Khan ikke var den turn-on, som den er tiltænkt - snarere turn off, for nu var der ikke noget ukendt tilbage ved karakteren. Muligheden for plot twist i forhold til denne var så godt som udtømt.


4 stjerner herfra - mest pga. billed, lyd, velfungerende action og god kemi i det meste af skuespillet. En rodet og jævnt uinteressant historie og det fraværende fokus på den filosofi der burde kendetegne en star trek fortælling gør imidlertid at det ikke kan blive til mere.

P.S. :
I øvrigt blæret at Spook bruger et mind-melt til at overfører sin egen smerte til sin overfaldsmand - her troede jeg at det var nerve-pinch'et der gjorde en Vulcan til en badass i kamp. ;)
Are you not entertained!?!
Gravatar

#34 SublimeKen 10 år siden

Det lyder som om at det manuskriptet der er problemer med i denne film ud fra anmeldelsen, men kan ikke sige at jeg er overrasket når Damon Lindelof er en af manuskriptforfatterne... Har han overhovedet skrevet et imponerende manuskript endnu?
Gravatar

#35 Highland Park 10 år siden

trekkie77 (31) skrev:
Nu vil jeg skrive to anmeldelser , den ene på den baggrund at jeg har læst både på trekmovie og på memory-alpha, samt trekweb, og wikipidia om filmen...
Hvad så med den anden anmeldelse? Og har du vitterligt tænkt dig at skrive dem, inden du har set filmen?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#36 Mister Marvel 10 år siden

nej kvikke:-), naturligvis først imorgen, det skrev jeg også i mit indlæg:-)

og derfor skrev jeg : ´´Men jeg anmelder nok filmen imorgen aften:-) ´´
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#37 Mister Marvel 10 år siden

Og iøvrigt så er indlæg nummer 31 også en anmeldelse, blot baseret på oplysninger om filmen, læste oplysninger, og derfra en anmeldelse .
nummer 2 kommer imorgen EFTER filmen er set.

ha en go aften og mojn :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#38 enfilmnørd 10 år siden

Tak for endnu en glimrende anmeldelse

Det ærgrer mig usigeligt at filmen henter en middelkarakter hjem hos langt de fleste anmeldere. Jeg har virkelig set frem til denne film, og den originale syntes jeg var fænomenal (Nu er jeg ikke den store Star Trek fan, hvis man ser bort fra TNG, så der var ikke rigtigt noget der irriterede mig figurmæssigt, ved den første).

Vil alligevel give den en chance i biografen, er bare ikke lige så forventningsfuld:(
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#39 Ispep 10 år siden

Jeg var bestemt ikke skuffet. Tværtimod da. Det er en vanvittig underholdende, opulent, storstilet og fuldt ud tilfredsstillende efterfølger der følger den stil fra den forrige film. Abrams bruger indrømmet ikke meget tid på filosofiske tanker og andet i den retning, det er ren og skær cinematisk underholdning - og hvilken en! Abrams og co. har skabet et vidunderligt univers med imponerede scenarier og de vildeste actionscener set længe. Effekterne er overrumplende og det hele ser, som i den forrige, nydeligt ud. Kemien er stadig god mellem skuespillerne og Benedict som skurk var virkelig god og altså noget bedre end Eric Bana i den forrige film. Der er småproblemer hist og her, men intet der springer vildt meget i øjnene for mit vedkommende, da jeg egentlig synes historien var fint skruet sammen. Der var også et par fine overraskelser og man undviger fra pinligheder, så alt i alt en fed oplevelse og endda i 3D.

5/6
Gravatar

#40 Ispep 10 år siden

#38

Forkert. Stort set alle aviser giver den 4/6.

Skriv ny kommentar: