Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!
#31 Mister Marvel 11 år siden
Men jeg håber den næste historie der kommer bliver originalt og ikke ´gammelt vin på nye flasker ´ .
Hvis det var mig ville jeg inkludere en eller flere af de originale skuespillere i næste film, men som admiraler eller ambassadører eller bedste-forældre til de nye (ny-fortolkede) skuespillere, fordi hvis den nye kommer i 2016(hvilket der er meget stor sandsynlighed for pga 60.års jubilæet for startrek) , så ville jeg lave en stor film om vulcans, romulans, klingons og UFP som kunne være fanget i midten af en konflikt, som så ville blive løst på bedste startrek manér :-)
Men jeg anmelder nok filmen imorgen aften:-)
#32 wiseguy 11 år siden
#33 qel-droma 11 år siden
4 stjerner herfra - mest pga. billed, lyd, velfungerende action og god kemi i det meste af skuespillet. En rodet og jævnt uinteressant historie og det fraværende fokus på den filosofi der burde kendetegne en star trek fortælling gør imidlertid at det ikke kan blive til mere.
P.S. :
#34 SublimeKen 11 år siden
#35 Highland Park 11 år siden
#36 Mister Marvel 11 år siden
og derfor skrev jeg : ´´Men jeg anmelder nok filmen imorgen aften:-) ´´
#37 Mister Marvel 11 år siden
nummer 2 kommer imorgen EFTER filmen er set.
ha en go aften og mojn :-)
#38 enfilmnørd 11 år siden
Det ærgrer mig usigeligt at filmen henter en middelkarakter hjem hos langt de fleste anmeldere. Jeg har virkelig set frem til denne film, og den originale syntes jeg var fænomenal (Nu er jeg ikke den store Star Trek fan, hvis man ser bort fra TNG, så der var ikke rigtigt noget der irriterede mig figurmæssigt, ved den første).
Vil alligevel give den en chance i biografen, er bare ikke lige så forventningsfuld:(
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#39 Ispep 11 år siden
5/6
#40 Ispep 11 år siden
Forkert. Stort set alle aviser giver den 4/6.