Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 bjarke 10 år siden

The Insider (46) skrev:
#43,
Og jeg er HELT enig med dig i, at filmen i dén grad savnede et klimaks med mere pondus. Det føltes mere som en af den slags actionscener, der bør dukke op MIDT i en film.


Ja, jeg synes også, at det var en noget pludselig afslutning - Spock og Khan, der bare står og krammer lidt - og bum, så vågner Kirk op The End.

Men kunne som helhed nu ret godt lide filmen og smider selv 4 ud af 6 stjerner efter den :)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#52 Riqon 10 år siden

#51 -

Ja, den scene med genoplivningen irriterede mig virkelig, særligt da Bones så gav sig til at forklare, hvad han gjorde, som om vi ikke havde opfattet det endnu. Det var et Nolan-øjeblik på den dårlige måde.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#53 Ispep 10 år siden

Jeg havde nu ikke besvær med filmens exposition, som jeg frygtede. Den var holdt nede på et minimum og ikke noget jeg ikke kan finde i 117 andre film. Tag de fleste James Bond film, og dem hvor Bond tages til fange, hvorefter skurken så forklarer ham sine hensigter og mål. Nok unødvendigt, men her spiller det altså ingen afgørende rolle, som jeg ser det. Filmen er afviklet i afsindigt højt og medrivende tempo. Jeg kan faktisk ikke forstå man kan skuffes fælt over denne, hvis man vel og mærke var vild med den kurs Abrams har sat i den forrige film.
Gravatar

#54 The Insider 10 år siden

Pudsigt... Jeg direkte kedede mig ofte i lange perioder under den anden halvdel. Pacingen er klart dens største problem. Ja, tempoet var til tider afsindigt højt, men det svingede vildt mellem sneglefart og Warp 9 især de sidste 45 minutter. Start-stop som en uerfaren billist, der eksperimenterer med koblingen :-) Det var i hvert fald den følelse, jeg forlod biografen med.
War. War never changes.
Gravatar

#55 Ispep 10 år siden

Well... Det kan jeg ikke genkende, Insider man :D
Gravatar

#56 The Insider 10 år siden

Det er, fordi du selv kører med automatgear, man!
War. War never changes.
Gravatar

#57 Mister Marvel 10 år siden

Jeg vil nu anmelde den som fantastisk !!!!!!!!!!!!!!!!

På alle måder, fordi det er i et nyt univers, med nye muligheder, og nye eventyrer:-)
HAr lige kommet tilbage fra biografen og synes den var vildt god, hele vejen igennem, forstår ikke hvorfor NOGLE kritisere den og er glad for at den vendte sig til det gode, fordi den var fantastisk god, og jeg glæder mig til at købe den på dvd , MEN hvis jeg skulle sige NOGET KRITISK om filmen så er det tempo , og her menes tempoet i historien selvfølig, fordi det mangler, men generelt er jeg positiv, og håber der kommer en mere, men det tror jeg på.

„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#58 PredatorX 10 år siden

The Insider (54) skrev:
Pudsigt... Jeg direkte kedede mig ofte i lange perioder under den anden halvdel. Pacingen er klart dens største problem. Ja, tempoet var til tider afsindigt højt, men det svingede vildt mellem sneglefart og Warp 9 især de sidste 45 minutter. Start-stop som en uerfaren billist, der eksperimenterer med koblingen :-) Det var i hvert fald den følelse, jeg forlod biografen med.


Helt uenig. Jeg var personlig meget underholdt, og kan ikke rigtigt sætte en finger på at pacing skulle være filmens problem. Faktisk kan jeg ikke rigtigt få øje på andet end bagateller. Jeg er ikke så meget inde i Star Trek universet at jeg vil kalde mig selv fan. Jeg har set de fleste film og en del afsnit hist og her, men har ikke sat mig dybere ind i det. På trods af det fangede jeg fint de mange referencer til tidligere hændelser, og fandt det ikke problematisk overhovedet. Jeg havde ingen forventninger til filmen, bla på baggrund af din negative anmeldelse samt de negative anmeldelser inde på aintitcool.com. Jeg er dog ret glad for ikke at have haft en skuffende oplevelse. Både min kæreste og jeg syntes bedre om Into Darkness end vi gjorde om den første film :) Jeg smider 5/6 efter den. Star Wars er i gode hænder vil jeg mene!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#59 Ispep 10 år siden

#56

Sådan er min nye batmobile, men vær du bare misundelig :D
Gravatar

#60 Ispep 10 år siden

#58

HELT enig, lige på nær, at den skulle være bedre end den forrige, men den er ikke meget fra. Filmens pace er slet intet problem, som jeg ser det. Filmen kører derudaf som en velsmurt maskine. Det er bare toptunet sommerunderholdning, og jeg har sgu svært ved at se den kan skuffe fans fælt. Og ja. Star Wars er så sandelig i gode hænder!

Skriv ny kommentar: