Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 PredatorX 11 år siden

Den er heller ikke MEGET bedre, følte bare at Into Darkness havde en langt bedre skurk, hvilket lige løftede den et hak. Men de er meget tæt på hinanden de to film: Toptunet underholdning som du selv siger :) Og så ser den fantastisk ud :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#62 Ispep 11 år siden

Into Darkness har også en bedre skurk samt bedre action, end den forrige. Så den er bestemt bedre på nogle punkter. Som helhed er den første lige et hak mere helstøbt, måske også fordi den var mere frisk.

PredatorX (61) skrev:
Og så ser den fantastisk ud

Det må siges. Tabte kæben flere gange. Fantastisk univers som Abrams har skabt, særligt her.
Gravatar

#63 The Insider 11 år siden

War. War never changes.
Gravatar

#64 Batsy 11 år siden

Ispep (59) skrev:

Sådan er min nye batmobile, men vær du bare misundelig :D

Du er heldig jeg ikke gad den store tank til Nolans batmobil, og udskiftede den til det klassike Burton look! ;)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#65 Batsy 11 år siden

The Insider (63) skrev:

I det mindste har du Season 3 af Sherlock til gode!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#66 The Insider 11 år siden

True! Men hvis den også fejler, er livsglæden definitivt knækket!
War. War never changes.
Gravatar

#67 Mikkel Abel 11 år siden

Lige kommet hjem fra biografen, hvor jeg så den i 2D og ender nok på 4,5/6.

Solid popcorns underholdning! Rigtig, rigtig flot lavet og god action, og jeg følte bestemt at der var fint tempo i filmen hele tiden. Mit eneste problem var Cumberbatchs rolle som skurk og slutningen:

Det startede rigtig godt ud og jeg håbede på vi ville få en skurk, som var virkelig ond, men synes det faldt lidt til jorden, da han blev fanget og vi fik monologen om hans planer. Så led hans skurkerolle også af det, som Bane gjorde i The Dark Knight Rises, at han simpelthen blev reduceret til anden-skurk. Jeg følte at Marcus fuldstændig overtog som skurk og Cumberbatch fik så en uværdig tilbagevending mod slutningen, som leder op til verdens største anti-klimaks. Seriøst? Et par slag fra Spock, ned og ligge og så cut til Kirk. Der faldt det virkelig til jorden.. Og så ved jeg ikke om det bare er sådan Cumberbatch snakker, siden jeg ikke har set andet med ham, men måden han nærmest snakkede i stavelser irriterede mig en smule (specielt i glas-monolog scenen).

Til sidst havde jeg også håbet, at mere af filmen havde foregået i selve London hvor der ville være nogle flere terrorist-aktioner/ødelæggelser.

I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#68 BN 11 år siden

MikkelAbel (67) skrev:
Så led hans skurkerolle også af det, som Bane gjorde i The Dark Knight Rises, at han simpelthen blev reduceret til anden-skurk.

Bane blev aldrig på noget tidspunkt reduceret til anden-skurk. Han var den dominerende skurk lige til det sidste.
At Miranda også viser sig at være en skurk og lige i 11. time får lov at stikke en kniv i siden på Batman og køre lidt lastbil, kan man da ikke seriøst betegne som at gøre Bane til anden-skurk. Helt ærligt! ;-)

Så en meget, meget besynderlig og uforståelig sammenligning.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#69 MMB 11 år siden

Smid gerne en spoiler over dit citat, BN.
Gravatar

#70 Mikkel Abel 11 år siden

BN (68) skrev:
Bane blev aldrig på noget tidspunkt reduceret til anden-skurk. Han var den dominerende skurk lige til det sidste.
At Miranda også viser sig at være en skurk og lige i 11. time får lov at stikke en kniv i siden på Batman og køre lidt lastbil, kan man da ikke seriøst betegne som at gøre Bane til anden-skurk. Helt ærligt! ;-)

Så en meget, meget besynderlig og uforståelig sammenligning.

Det synes jeg så, specielt med måden han bliver overvundet på. Catwoman kommer ind, skyder ham, han ryger væk, hun siger en cheesy-oneliner og wupti, Bane er ude af filmen. :)
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: