Skuespillerne virker også veloplagte, og igen får Karl Urban (Enterprises evigt sarkastiske overlæge, McCoy) og Simon Pegg (rumskibets skotske, frembrusende maskinmester, Scotty) de sjoveste replikker. “Star Trek” var bedst, når den følelsesladede Kirk (Chris Pine) og den logiske, stoiske Spock (Zachary Quinto) røg i totterne på hinanden, og det er forfatterne tydeligvis bevidste om i de første 45 minutter af “Star Trek Into Darkness”, hvor manglen på nævneværdige overraskelser opvejes af den fortsat stærke kemi mellem Pine og Quinto og de skiftevis drilske og seriøse konfrontationer mellem mændene, som alle er uhyre velskrevne. Der er altså stadig tale om et af genrens mest fascinerende venskaber, men varmen og dynamikken mellem figurerne glimrer desværre ved sit fravær i sidste halvdel af “Star Trek Into Darkness”.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “Star Trek Into Darkness”-interviews!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 BN 11 år siden

Foeller (69) skrev:
Smid gerne en spoiler over dit citat, BN.

Nah, det er jo ikke nogen hemmelighed, at der er andre skurke i filmen; hvem der lægges mest vægt på, opdager man, når man ser filmene. Spørgsmålet (for dem der endnu ikke har set filmen) er blot: Hvilke skurke?
Jævnfør rygterne om at Rha's Al Ghul skulle dukke op igen, og at Scarecrow igen skulle være med.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#72 BN 11 år siden

MikkelAbel (70) skrev:
BN (68) skrev:
Bane blev aldrig på noget tidspunkt reduceret til anden-skurk. Han var den dominerende skurk lige til det sidste.
At Miranda også viser sig at være en skurk og lige i 11. time får lov at stikke en kniv i siden på Batman og køre lidt lastbil, kan man da ikke seriøst betegne som at gøre Bane til anden-skurk. Helt ærligt! ;-)

Så en meget, meget besynderlig og uforståelig sammenligning.

Det synes jeg så, specielt med måden han bliver overvundet på. Catwoman kommer ind, skyder ham, han ryger væk, hun siger en cheesy-oneliner og wupti, Bane er ude af filmen. :)

Måden han bliver ordnet på, ændrer jo ikke på, at han er med lige til det sidste, og at Mirande aka Talia bare viser sig som en planlægger - og ikke som en halvt så farlig eller på nogen måde skræmmende skurk. Hun overskygger ikke Bane, og dermed reducerer hun ham heller ikke til anden-skurk. ... medmindre du da personligt var skræmt fra vid og sans af hende, og troede, at hun kunne tæve Batman endnu bedre end Bane, hvis hun ville. hehe

Hav en god søndag. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#73 Mister Marvel 11 år siden

jeg håber det blir klingons (mere klingons) i næste film, måske duras, klang, kor og koloth, og måske en forfader til worf.

Men nu ærgeligt at
pike skulle dø, men ikke overraskende at weller var den virklige badass og kahn kun var ´´puppet ´´ som gik imod Marcus. Men godt Carol Marcus sluttede sig til besætningen.

Men god film, action, ja men med styrke og karaktér :-)
„Be who you want to be, not what others wants to see.``
Gravatar

#74 pleuph 11 år siden

Fantastisk film. Må endnu en gang stille mig fuldstændig uforstående over for Filmz's anmeldere.

Vi var fire gutter som så Star Trek 2009 først, efterfulgt af Into Darkness, og vi var alle enige om at det var en helt igennem gedigen film, både som Star Trek og som generel Sci-Fi/Actionfilm.

Synes Cumberbatch gjorde det fremragende, og eneste egentlige kritikpunkt var at der lånes lidt rigeligt fra Star Wars.
Pløf?

Oink!
Gravatar

#75 Riqon 11 år siden

pleuph (74) skrev:
Fantastisk film. Må endnu en gang stille mig fuldstændig uforstående over for Filmz's anmeldere.

Du er godt klar over, at det kun er én af dem, der har anmeldt Into Darkness? Eller betragter du dem som en homogen gruppe, der alle er koblet op til den samme hjerne?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#76 pleuph 11 år siden

Jeg valgte at skrive anmeldere i flertal, fordi jeg oplever at det er et generelt 'problem' her på siden at anmeldelsen ikke afspejler målgruppen.
Pløf?

Oink!
Gravatar

#77 Slettet Bruger [2038748708] 11 år siden

pleuph (76) skrev:
...siden at anmeldelsen ikke afspejler målgruppen.

Hvem er målgruppen? :)

Jeg vil vove påstanden, at anmelderen selv er en målgruppen for filmen, da han er trekkie og er vild med forgængeren.
Gravatar

#78 dyg 11 år siden

Jeg tror ikke, at der findes nogen mere passende til at anmelde en Star Trek film end The Insider. Faktisk vil jeg nærmest anklage ham for at være lidt for pro Star Trek til at kunne anmelde sådan en film!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#79 Slettet Bruger [2038748708] 11 år siden

dyg (78) skrev:
Faktisk vil jeg nærmest anklage ham for at være lidt for pro Star Trek til at kunne anmelde sådan en film!

Jep, havde han været stor fan af franske film og havde anmeldt sådan en, var folk gået helt amok og anklaget ham for at være en Ole Michelsen-klon. :p
Gravatar

#80 Wangsgaard 11 år siden

Jeg så den i går og må sige jeg er ganske enig med Johan i hans bedømmelse :/ Håber det bliver bedre i 3'eren hvis altså de laver en :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned

Skriv ny kommentar: