Men et af de absolut største problemer ved “Nemesis” er den åbenlyse mangel på egentlig ambition. Filmen drager dristigt hen, hvor alle andre allerede har været før. Den virker bange for at ignorere de typiske actionfilm-formularer og klichéer, og drukner derfor nærmest i stedet i dem. Det er første gang at jeg har set en Star Trek film, og øjeblikkeligt derefter har følt at filmen var skuffende. Slutningen (som selvfølgelig ikke skal beskrives her) virker overordentlig påtvunget, så filmen ender med at efterlade en særdeles bitter smag i munden, som – sammen med mindet om filmen – forsvinder meget kort tid efter, at man har forladt biografsalen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Spanner 21 år siden

#9 det giver da ingen mening at holde liv i en serie, der har gentaget sig selv så mange gange, at man stort set kan remse plottet op inden filmen går i gang. Jeg mener det samme om James Bond.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

#12 21 år siden

#11: Jeg er rimeligt enig, selvom James Bond selvfølgelig altid er garanti for en ny god gang højteknologisk ligegyldig action :)
Gravatar

#13 Spirit 21 år siden

#12

Og det er star trek ikke?!?!?! hmmm du ved altså ikke hvad det, går jeg ud fra
Gravatar

#14 Spanner 21 år siden

Jeg må indrømme, at jeg er ved at kede mig ihjel hver gang jeg ser en Star Trek film. I James Bond film sker der da i det mindste lidt mere end at de bare tumler rundt i et cockpit der ryster.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 Skobbolop 21 år siden

det var faktisk kun i nemesis at cokpittet rystede...

hvis jeg ikka tager helt fejl..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"

#16 21 år siden

#13 Spirit: Hvor i mit indlæg er det lige at jeg nævner at Star Trek ikke er det - eller bare antyder at den ikke er det?

Fjollegøj!
Gravatar

#17 Spanner 21 år siden

#15 jeg synes at de vælter rundt på gulvet i hver eneste film, men det kan være at jeg blander tv-serierne ind i det.

Seatbelts, people!
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#18 Skobbolop 21 år siden

det gør de skam også, men før i tiden skulle de og kameraet stå for rystelserne.. i nemesis har de et rystenede cockpit..

ved ike om det også gælder for den nye "enterprise" serie
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#19 MadMartigan 21 år siden

#18 noget siger mig du har været Her inde...
__________________________
I'm your huckleberry...
Gravatar

#20 Skobbolop 21 år siden

:D

igentlig ikke..hader den side. Så det i et eller andet dokumentar program..

står det som fejl derinde?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"

Skriv ny kommentar: