Overall karakteren gælder i dette tilfælde kun “Stjernekrigen”. Den samlede karakter for hele “Star Wars” boksen kan læses HER.

Klik HER for at vende tilbage til oversigten over “Star Wars” anmeldelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-Kadann 19 år siden

#58 -

Se, det forklarer jo min fornemmelse, at manden slet ikke havde set filmen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#62 maniac 19 år siden

Det gik da osse helt galt for Frid da han skulle anmelde AOTC i godmorgen danmark. Han kom med påstande som at handlingen var baseret på krigen i bosnien, og at filmen var en visuel kopi af blade runner, og så gik han i gang med at tale om hayden christensens kønsbehåring!!!

Min lillebror var kommet til at optage det dengang, vi har stadig båndet og hiver det frem engang imellem hvis vi mangler noget at hidse os op over, eller bare sidde og tude af grin over :)

At Niels Frid i dag er blevet chefredaktør på Nyhedsmagasinet er over min forstand...
Gravatar

#63 filmz-Le Samouraï 19 år siden

#59 - The views expressed in this post are those of the person providing them, and do not necessarily reflect the opinions of filmz.dk.

LOL! Er det mon dét, man kalder for en "Le Samouraï disclaimer"?

Det minder mig om B&O, der skal tage undtagelser for alt, så de "dumme amerikanere" ikke tror, at telefonen kan tørres i en mikrobølgeovn o.l.

Ja, så kan jeg da lære det, kan jeg så... :-D
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#64 filmz-Bluhm 19 år siden

# 60 ja tak og jeg har sendt dig et par nye spørgsmål :-)
Gravatar

#65 filmz-Randy Savage 19 år siden

synes alle SW film undtagen episode 1-2 fortjener 6/6.
Gravatar

#66 filmz-Antaeus 16 år siden

Der findes ikke noget som er bedre end Star Wars trilogien. Den skal have 6/6 og hver film i den skal også have 6/6.

Ekstramaterialet var virkelig spændende, men der burde have været laaaangt mere - der findes ganske givet rigtig meget mere end der diskes op med.

De nye versioner er muligvis bedre, mend de gamle skulle også ha' været inkluderet. I de nye versioner er der trods alt nogle irriterende ting - fx da Han Solo skyder Greedo - det er bestemt ikke forbedret som det står i anmeldelsen - det er klart til det dårligere - pludselig skyder Greedo først. Synes det er langt mere Han Solos lidt skurkeagtige type at skyde først som han gjorde i den oprindelige version - Øvvvv. Dette er dog kun små irriterende ting som ikke ændrer på at dette er verdens bedste film. Ringenes Herre trilogien som nr. 2.

Alien-samlingen kan ikke hamle op med disse - og sammenligningen hører slet ikke hjemme når det kun er de to første som er top-film, mens de 2 sidste slet ikke når de højder.

Star Wars er det ypperligste....
Antaeus
Gravatar

#67 filmz-starwarsfan 15 år siden

jeps haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaader nilsd frid den bøsse det kan godt være hayden ikke har det han er en meget meget god skuespiler.
Gravatar

#68 filmz-General Grievous 14 år siden

episode IV er en sublim film, men ikke uden problemer. Duelen mellem Obi-Wan og Darth Vader er i forhold til mange andre i serien lidt kedelig og nogle af rumvæsenerne i Mos Eisley ser lidt kunstige ud. Men den har bestemt også sine stærke sider. Skuespillet er godt og selvom det ikke er den flottesste kampscene i star wars universet er angrebet på dødsstjernen en af de mest intense og nervepirrende. Alt i alt er det en fornem start på den oprindelige trillogi

Skriv ny kommentar: