Overall karakteren gælder i dette tilfælde kun “Stjernekrigen”. Den samlede karakter for hele “Star Wars” boksen kan læses HER.

Klik HER for at vende tilbage til oversigten over “Star Wars” anmeldelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bluhm 19 år siden

Alien Quadrilogy boksen er også lysår bedre end SW boksen, men de får samme karakter.
Gravatar

#12 Hasselguff 19 år siden

#9 - Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med, at tonen her på siden er specielt skidt. Det er rigtigt, at vi engang imellem har nogle troublemakers, som har gjort det til deres svorne mål, at sabotere andres glæde ved filmdiskussioner. Men i forhold til hvor mange brugere filmz.dk rent faktisk har på daglig basis, synes jeg det går ganske fornuftigt. Specielt hvis vi sammenligner med andre danske filmsites.

Hvad angår min bemærkning i anmeldelsen, er den udelukkende møntet på tilføjelserne til filmen og ikke eks. fejlen med soundtracket, som jeg må indrømme, jeg slet ikke selv kan høre. Jeg tror heller ikke på, at alt behøver at blive pakket ind i vat, så hvis den pågældende sætning kan få folk lidt op af stolene, er det bare fint. Som det er tilfældet, med flere af de anmeldelser jeg har skrevet, kan tonen af og til godt være hård, men det er aldrig ment personligt.

Det håber jeg da også, at du er klar over. Og så er jeg ganske taknemmelig for, at du lader mit flæsk være i fred. :D
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#13 McPeter 19 år siden

Jeg mener stadig at Star Wars boxen fortjener 6/6 for den oplevelse det var at gense de fantastiske film i en sådan kvalitet - og selvom jeg sagtens kan følge jer i at sådanne fejl som der er beskrevet burde for pokker kunne være undgået på en tilsyneladende gennemarbejdet DVD-udgivelse.

Grunden til at jeg mener Star Wars trilogien fortjener 6/6 er jo selvfølgelig subjektiv, men derudover mener jeg også sagtens at både SW, LOTR og Alien alle kan få 6/6 da de helt klart er så gode - også selvom der er stor forskel i kvalitet og kvantitet i de forskellige udgivelser. Pointen er bare at jeg mener at når en film har nået over et vidst niveau så har den 'bevist sit værd' og kan derfor sagtens ligge i samme kategori som andre film der måske endda er en tand bedre...
Håber det gav mening... :-)

Er dog kvalitativt enig i at SW IV er dårligere end de to andre, selvom jeg stadig mener indholdet leverer varen fuldt ud! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#14 azathoth 19 år siden

McPeter er inde på noget af det rigtige... Star Wars boksen mener jeg er "bigger than the sum of its parts" og derfor den høje karakter... ligesom jeg gjorde med Indiana Jones boksen. Og omstændighederne med den meget lange ventetid spiller også lidt ind. Andre bokse er muligvis bedre, men eftersom vores karakterskala er en smule unuanceret er det svært at lave en komplet sammenligning. Star Wars ville måske være en sekser med pil ned, imens en samlet LOTR boks med 12 skiver osv osv. ville være en fuld sekser.

Desuden skal man vurdere boksen ud fra dagens standard. Det nytter jo ikke noget at vi i vores vurderinger skal tage højde for fremtidige udgivelser. Så kunne vi jo lige så godt droppe at give karakterer til fx. video siden... fremtidige udgivelser på fx. blu-ray vil jo utvivlsom være meget meget flottere end noget der kan præsteres i dag.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#15 filmz-Bluhm 19 år siden

Jeg synes, at argumentet med, at SW er større end sine enkelte dele er lige så hokus pokus, som at man skal tage stiling til fremtidige udgivelser. Hvis anmelderne synes, at skalaen er unuanceret, så kunne man jo ændre denne!

Jeg synes, at boksen skulle have haf en langt lavere karakter, fordi de indholdsmæssigt disker op med så meget mindre end man kunne forvente enddog kræve!

Jeg synes, at SW boksen lugter langt væk af, at Lucas enten lige skulle tjene nogle penge inden DVD'en bliver afløst af et andet format, eller at han syntes, at der fossede for mange penge ud af kassen til de efterhånden udmærkede piratudgivelser.

Jeg er enig i, at filmene trækker gevaldigt op, fordi de er fantastiske, men det er ikke nok til at berettige en absolut topkarakter, det er jo en DVD anmeldelse og ikke en film anmeldelse.
Gravatar

#16 Zelle 19 år siden

#13 - Very well put ;D
Jeg vil nok også mene at flere forskellige kan have den samme topkarakter, selvom der dog er forskel på dem... Ellers kunne man jo sige (ekstremt firkantet) at der kun kunne anmeldes 6 film, en med hver karakter... ;D

Jeg vil nok også mene at boksen skal have 6/6 (har dog ikke set ekstramaterialet endnu), da jeg bl.a. ville give alle filmene 6/6, og hvis det så passer det der står i anmeldesen af ekstramaterialet så ville jeg give den 6/6... Det er jo en boks med de 3 originale SW film på DVD... Det skulle være meget dårligt ekstra materialle der skulle holde boksen fra topkarakter...
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#17 McPeter 19 år siden

#16 - enig! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#18 Hasselguff 19 år siden

#15 - Det er så din holdning, og den er du absolut berettiget til at have, men vi har ikke valgt at se "Star Wars" boksen udelukkende som en måde, hvorpå Lucas kan score hurtige penge. Det er den også alt for gennemarbejdet til at være. Vi har valgt, at fokusere på filmene, og det man nu engang får med af glasur, hvilket i manges øjne vil være rigeligt med ekstramateriale.

Og selvfølgelig er en DVD anmeldelse også en filmanmeldelse - du køber jo ikke kun dokumentarprogrammerne. Forestil dig eventuelt hvordan en DVD anmeldelse af "Passion of the Christ" ville se ud, hvis man slet ikke tog filmen i betragtning. Så ville skiven jo få 1/6, idet den overhovedet ingen ekstrafeatures har. Det er ikke voldsomt hensigtsmæssigt.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg er selv stor Star Wars fan og mener boksen fortjener et 6 tal. Ikke fordi den er perfekt, for synes selv der er store problemer med lyd og især dialogen i filmen og lidt for lidt LFE power og derudover er 6'eren ikke stor filmkunst.

Synes et samlet 5 tal er for lidt, tilgengæld er 6 tallet væsentligt lavere end Alien Quadrilogy, hvor restaureringen af 1'eren er ufattelig og omfanget af ekstra er beyond this world. Det samme med LOTR EE versionerne eller Band of Brothers. Men så er vi tilbage ved karaktergivningen. Mener at 10 skalaen fra IMDB er klart at foretrækker fremfor 6. Havde givet SW boksen 8.8, mod 9.5 for Quadrilogy.

But hey...who's counting? :o)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 El vez 19 år siden

For lidt LFE? Du har hermed min tilladelse til at skrue mere op for sub'en, min bragede løs!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: