Splittes “Star Wars” op i enkeltdele, så er det simpelt. En helt, der bliver fanget af en skurk. Vennerne befrier, og de gode vinder til sidst. Men den elektriske summen fra lyssværdet, den tunge ånde fra skurkens maske, Tusindårsfalken på flugt og episke faderopgør gør det til mere end bare film. Det er så mange ting. Følelser. Minder. Nostalgi. Det er da da da daaa daaaaa dadada daaaa da dadada daaaa da dadada daaaaaa!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Plissken 8 år siden

Er generelt enig med #8.

Ok film..men den havde slet ikke det der Star Wars feel, som de gamle film har.
Ja, selv episode 1-2 og 3 som er så kritiseret, har stadig magien over sig.

3 ud af 6


When there's no more room in hell...
Gravatar

#32 voyager 8 år siden

Jeg må indrømme at jeg først fik "Star Wars feel" anden gang at jeg så filmen. Jeg var alt for "hyped" første gang og var helt oppe at ringe (forventningerne var alt for høje). Men anden gang var den næsten perfekt og for mig er den næsten lige så god som episode 4-6 <3 :D
Gravatar

#33 Alex- 8 år siden

voyager (32) skrev:
Jeg må indrømme at jeg først fik "Star Wars feel" anden gang at jeg så filmen. Jeg var alt for "hyped" første gang og var helt oppe at ringe (forventningerne var alt for høje). Men anden gang var den næsten perfekt og for mig er den næsten lige så god som episode 4-6 <3 :D


Ja jeg tænker helt sikkert også at det spiller en stor faktor! Efter man ved hvad der sker i filmen kan man først her ligge mærke til alle filmens detaljer, især musikken ser jeg frem til at lytte bedre til når jeg skal se den igen på tirsdag (ved godt at soundtracket er frigivet, men vil helst lytte til det i kontekst).
Gravatar

#34 igotthepower 8 år siden

Kun 4 stjerner?!
Gravatar

#35 allando 8 år siden

Jeg var vild med episode 4 - 6 og mindre begejstret for episode 1 - 3.

Jeg blev positiv overrasket over episode 7...fed film...kedende mig ikke et sekund...5 ud af 6 stjerner herfra...glæder mig til den næste...
Gravatar

#36 rbh 8 år siden

Jeg fatter det ikke.. hvordan kan man lide nr 6 men ikke nr 3 eller 2?? Eworks føj siger jeg bare!!!
Men jeg nød denne her. bare starten, med teksten i 3D.. Og hvor Kylo Ren vidste the force. var for fed. Humoren i den var jo ren old school, Karakterene holdt fint, og det var dejligt at se gamle venner. lige fra Leah til R2D2.. effekterne var det flotteste der er lavet. og den scene med den store star destroyer, der stod stille var det bedste 3d nogensinde var lavet.
scenerne - Smuk smuk film..
Karakterene.- det virker som en typisk drejebog uden for meget improvisioner..
musikken - John W.. Genialt
tåbelige ting - ingen Eworks eller jar jar... dejligt
4/6 historien er genbrug og skuespillerne kunne være pap figurer trækker det ned... Men Historien og musikken og scenerne og Gamle venner hiver den op..
Gravatar

#37 hgoenge81 8 år siden

Er jeg den eneste, der følte at 3d næsten ødelagde oplevelsen?
Synes der var rigtig mange billige 3d effekter, med ting der stak lidt ud fra skærmen, og i visse jagtscener lignede Tie fighterne cut outs der var limet ovenpå selve filmen.

Er normalt ikke 3d fan, men Toy Story 3 fungerede fint, da det mere gav et dybere billede.
Her virkede det malplaceret, og jeg kunne slet ikke abstrahere fra det.

Udover det så fed film, og nu vil jeg ind at se den i glorious 2d.
---intet er så godt, der ikke er noget galt med det---
Gravatar

#38 MystiskeMox 8 år siden

hgoenge81 (37) skrev:
Er jeg den eneste, der følte at 3d næsten ødelagde oplevelsen?
Synes der var rigtig mange billige 3d effekter, med ting der stak lidt ud fra skærmen, og i visse jagtscener lignede Tie fighterne cut outs der var limet ovenpå selve filmen.

Er normalt ikke 3d fan, men Toy Story 3 fungerede fint, da det mere gav et dybere billede.
Her virkede det malplaceret, og jeg kunne slet ikke abstrahere fra det.

Udover det så fed film, og nu vil jeg ind at se den i glorious 2d.


Efter at have testet en del da 3D kom ud og innovationen med Hobbitten osv. så er jeg for længst nået frem til at jeg ikke skal se en eneste film i 3D før der for alvor sker en revolution inden for 3D. Det skal siges at jeg ikke har testet animerede film så dem udtaler jeg mig ikke om.

2D billedet er overlegent bedre end 3D.
Du får et langt skarpere og roligere billede med 2D.

Alle film skal ses i 2D og således blev Star Wars selvfølgelig også den 16. december selv om man så blev henvist til en mindre sal.

Reelt er det en katastrofe at Nordisk film og andre biografer ikke giver 2D mere kredit, men de skal selvfølgelig have deres dyre 3D investeringer hjem, hvorfor alle premierer m.m. bliver vist i 3D i de store sale og i bedste sendetid. Således tror de de har ryggen fri fordi folk vælger 3D filmene, men reelt har de aldrig undersøgt hvad folk vil have og jeg kan love der er mange der foretrækker 2D.

2D ville formentlig også være det mest solgte, hvis de blev vist i de store sale og i bedste sendetid, som vi ser med 3D. Jeg tror ikke biograferne tør undersøge hvad folk helst vil have. Alt dette skyldes at Hollywood og biografer hovedløst gik efter 3D efter Avatar kom ud. Det ville være forfriskende at biograferne undersøgte hvad folk helst vil og så gik ud fra dette.
Gravatar

#39 MOVIE1000 8 år siden

Det passer så ikke helt, der bliver solgt flere 2D billetter end 3D, og du vil have at biograferne skal spørge os hvad vi vil have, hvorfor? Du kan allerede vælge imellem 2D og 3D så biograferne tvinger ingen til at vælge hvilket format man skal se, og jeg ser stadig en del der vil se 3D (inklusiv mig selv). De er nød til at bruge de store sale pga af 3D effekterne, vinklerne og billetpriserne, men tilgengæld bliver 3D udgaverne så også taget af langt tidligere end 2D versionerne.

Det der ødelægger de fleste 3D film er konverteringen til 3D, udover dem som der er blevet taget en ekstra kærlig hånd om som Titanic, Jurassic park og animationsfilm, så fungere 3D film for det meste kun hvis de er filmet i 3D (hvilket star wars VII ikke var), men hobbitten fungerer, dog blev det for meget med både 3D og 60 fps på en gang.

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#40 MystiskeMox 8 år siden

MOVIE1000 (39) skrev:
Det passer så ikke helt, der bliver solgt flere 2D billetter end 3D, og du vil have at biograferne skal spørge os hvad vi vil have, hvorfor? Du kan allerede vælge imellem 2D og 3D så biograferne tvinger ingen til at vælge hvilket format man skal se, og jeg ser stadig en del der vil se 3D (inklusiv mig selv). De er nød til at bruge de store sale pga af 3D effekterne, vinklerne og billetpriserne, men tilgengæld bliver 3D udgaverne så også taget af langt tidligere end 2D versionerne.

Det der ødelægger de fleste 3D film er konverteringen til 3D, udover dem som der er blevet taget en ekstra kærlig hånd om som Titanic, Jurassic park og animationsfilm, så fungere 3D film for det meste kun hvis de er filmet i 3D (hvilket star wars VII ikke var), men hobbitten fungerer, dog blev det for meget med både 3D og 60 fps på en gang.



Det er da en katastrofe at man som Star Wars premiere seer ikke kan komme ind i en stor sal om aften og se den i 2D. Især hvis det passer at flere vil have 2D, som du skriver. Så burde der i det mindste være muligheden i bare nogle af de større biografer og måske endda størstedelen hvis de fleste ønsker 2D. Nej, her er man henvist til de mindre biografer. Jeg troede de ikke havde spurgt, men du siger de har målt det - så er det langt værre det biograferne udøver imod dem som vil have 2D (alle vil helst i de store biografer på de gode sendetider).

Enig i at der er plads til begge når nogle trods alt stadig ønsker 3D (ikke at jeg forstår det, men det er såmænd også ligegyldigt).
Konvertering eller ej, 3D er stadig et dårligere billede end 2D.

Skriv ny kommentar: