Splittes “Star Wars” op i enkeltdele, så er det simpelt. En helt, der bliver fanget af en skurk. Vennerne befrier, og de gode vinder til sidst. Men den elektriske summen fra lyssværdet, den tunge ånde fra skurkens maske, Tusindårsfalken på flugt og episke faderopgør gør det til mere end bare film. Det er så mange ting. Følelser. Minder. Nostalgi. Det er da da da daaa daaaaa dadada daaaa da dadada daaaa da dadada daaaaaa!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 MOVIE1000 8 år siden

I min lokale biograf kørte star wars 2D 7 gange om dagen, mens 3D kørte 4 gange, så det viser bare de tager mindre hensyn til dem som ser 3D mhs til spilletiderne, og hvorfor skal dem som vil se 3D have de mindre sale, når de betaler mere?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#42 voyager 8 år siden

Så er det tid til en tredje omgang med kraften :) Jeg prøvede at beherske mig og at kalde mig selv til besindelse :) Men det lykkedes ikke, heldigvis... ;)
Gravatar

#43 MystiskeMox 8 år siden

MOVIE1000 (41) skrev:
I min lokale biograf kørte star wars 2D 7 gange om dagen, mens 3D kørte 4 gange, så det viser bare de tager mindre hensyn til dem som ser 3D mhs til spilletiderne, og hvorfor skal dem som vil se 3D have de mindre sale, når de betaler mere?


Det viser da ikke noget som helst.
Det er ligegyldigt at din lokale biograf viser mere 2D end 3D når alle de store biografer i København slet ikke viser 2D i de store sale og i de bedste sendetider. Tjekkede du i øvrigt dette for din lokale biograf?

Jeg siger ikke at at 3D ikke skal vises, men at de også skal vise 2D i de store sale og i de bedste sendetider og især hvis 2D er mest populær, som du påstår. Så er det helt væk at de ikke gør. Jeg tror ikke at nogle af de store biografer viste 2D i de store sale i bedste sendetid med Star Wars på premiere dagen og det er da helt væk at der ikke er en eller anden form for fordeling, men at alt gik til 3D.
Gravatar

#44 MOVIE1000 8 år siden

MystiskeMox (43) skrev:
Det viser da ikke noget som helst.
Det er ligegyldigt at din lokale biograf viser mere 2D end 3D når alle de store biografer i København slet ikke viser 2D i de store sale og i de bedste sendetider. Tjekkede du i øvrigt dette for din lokale biograf?

Jeg siger ikke at at 3D ikke skal vises, men at de også skal vise 2D i de store sale og i de bedste sendetider og især hvis 2D er mest populær, som du påstår. Så er det helt væk at de ikke gør. Jeg tror ikke at nogle af de store biografer viste 2D i de store sale i bedste sendetid med Star Wars på premiere dagen og det er da helt væk at der ikke er en eller anden form for fordeling, men at alt gik til 3D.


Igen hvorfor skal det så gå udover dem som vil se 3D, når de betaler mere end dem som ser 2D?

2D er mest populært, vælg hvilken som helst film, der vil stadig være flere 2D spilletider end 3D, og det giver da sig selv at biograferne ikke behøver at lave test for at få det resultat du påstår, når de kan se hvor mange billetter de sælger af hver.

Som jeg skrev så får 3D de store sale i bedste sendetid pga billet priser og de skal tjene så meget som muligt på korttid, så skifter de filmen ud når publikum enten er træt af den film eller når de får en ny premiere film, de tjener mere på det. Jeg synes da også det er træls jeg ikke kan få en stor sal med de bedste pladser for mig selv til hver film jeg vil se, men sådan er det at gå i biografen, der er andre at tage hensyn til.

Spørg Kim :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#45 MystiskeMox 8 år siden

MOVIE1000 (44) skrev:
MystiskeMox (43) skrev:
Det viser da ikke noget som helst.
Det er ligegyldigt at din lokale biograf viser mere 2D end 3D når alle de store biografer i København slet ikke viser 2D i de store sale og i de bedste sendetider. Tjekkede du i øvrigt dette for din lokale biograf?

Jeg siger ikke at at 3D ikke skal vises, men at de også skal vise 2D i de store sale og i de bedste sendetider og især hvis 2D er mest populær, som du påstår. Så er det helt væk at de ikke gør. Jeg tror ikke at nogle af de store biografer viste 2D i de store sale i bedste sendetid med Star Wars på premiere dagen og det er da helt væk at der ikke er en eller anden form for fordeling, men at alt gik til 3D.


Igen hvorfor skal det så gå udover dem som vil se 3D, når de betaler mere end dem som ser 2D?

2D er mest populært, vælg hvilken som helst film, der vil stadig være flere 2D spilletider end 3D, og det giver da sig selv at biograferne ikke behøver at lave test for at få det resultat du påstår, når de kan se hvor mange billetter de sælger af hver.

Som jeg skrev så får 3D de store sale i bedste sendetid pga billet priser og de skal tjene så meget som muligt på korttid, så skifter de filmen ud når publikum enten er træt af den film eller når de får en ny premiere film, de tjener mere på det. Jeg synes da også det er træls jeg ikke kan få en stor sal med de bedste pladser for mig selv til hver film jeg vil se, men sådan er det at gå i biografen, der er andre at tage hensyn til.

Spørg Kim :)


Hvorfor?

Nemt, fordi man pisser på størstedelen af biografpublikummet som helst vil have 2D.
Det er i hvert fald ikke sådan man bliver ved med at sælge flest billetter.
Gravatar

#46 MOVIE1000 8 år siden

Det er jo netop derfor det er sådan, fordi de sælger flest billetter på den her måde, ellers ville de jo ikke fordele det sådan her, og de har efterhånden en del erfaring med salg og fordeling af 2D og 3D siden Avatar, og når netop en så stor film som star wars forstår jeg godt de vælger stor sal til 3D, da de får flest penge mhs til film, sæde, sal, sendetid 3D briller (der koster imellem 10-40 kr) og den vil blive ved med at være i den store sal indtil de ser salget falde eller en anden film får premiere, der kan tjene mere.

Tror ikke vi kommer videre her, løsningen på alles problemer ville være at biograferne kun har store sale tilgængeligt :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#47 MystiskeMox 8 år siden

MOVIE1000 (46) skrev:
Det er jo netop derfor det er sådan, fordi de sælger flest billetter på den her måde, ellers ville de jo ikke fordele det sådan her, og de har efterhånden en del erfaring med salg og fordeling af 2D og 3D siden Avatar, og når netop en så stor film som star wars forstår jeg godt de vælger stor sal til 3D, da de får flest penge mhs til film, sæde, sal, sendetid 3D briller (der koster imellem 10-40 kr) og den vil blive ved med at være i den store sal indtil de ser salget falde eller en anden film får premiere, der kan tjene mere.

Tror ikke vi kommer videre her, løsningen på alles problemer ville være at biograferne kun har store sale tilgængeligt :D


Det er i hvert fald ikke sådan de sælger flest billetter over tid.

For som sagt så pisser de endda rigtig mange biografgængere af når de vælger at man ikke kan se Star Wars i 2D på premieredagen i en stor sal i bedste sendetid. Vi taler årtiets mest ventede film, hvor jeg og en masse andre folk kommer udklædt og så er alt man bliver henvist til bare en lille sal. Og når der oven i købet er flest som ønsker 2D og der ingen store sale er så går det galt.
Jeg gider altså ikke blive ved at se storfilm i små sale fordi 3D får de store sale i bedste sendetider.

Så bruger jeg pengene på at købe filmene og se i egne stue, hvor der er både stor skærm og fremragende lyd med gode sofapladser samt spendere penge på Netflix, HBO, Viaplay og lignende. Biograferne vil blive mere og mere presset af dem og når de så oven i købet pisser en del biografgængere af så er det ret ligetil hvad man så vælger i stedet.

De har to løsninger som jeg ser det og det de skal gøre nu er at lytte til 2D biografgængere også så både 2D og 3D seere bliver taget hensyn til. Den senere løsning er måske at 3D teknologien bliver så god at den overgår 2D. Her er vi dog slet ikke i øjeblikket. 2D er overlegent bedre end 3D teknologien på billedsiden.
Gravatar

#48 MOVIE1000 8 år siden

Har sagt hvad jeg ville, og føler ikke vi kommer nogen vegne så som sagt, tror ikke vi kommer videre her.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#49 David Munch 7 år siden

8/10. Så fik jeg endeligt set den.

Lige indtil Kylo Ren tager hjelmen af, så var den en solid 10/10 og så gik det ned af bakke.

Kritik:
• At Kylo Ren pludselig bliver bange for Rey, det holdt slet ikke for mig, og ændrede hans karakter fra at være aldeles fremragende, til at falde fuldstændigt fra hinanden.
• At Kyle Ren er SÅ elendig til at kæmpe med lyssværd,og slet ikke bruger sin overlegenhed med The Force til noget, er uforståeligt.
• Rey hun blev åbenbart jedi master på 2 minutter, og det enda uden at vide hvad de kunne.
• Dødsplaneten var en total rehash af Episode 4.
• Hvorfor dulen vi skal se Rey tude med Leia, og ikke Chewie er mig et KÆMPE mysterie.
• De sidste 2 minutter af filmen, var noget bras. Rey flyver bruger 10 sekunder på at flyve et sted hen som de slet ikke har chartet i galaksen, og finder Luke som står og spejder efter måger.
• Snoke var omtrendt lige så godt lavet som zombierne i I Am Legend, og dybt uinspirerende fundet på.
• For mange unge skuespillere i alle hovedrollerne. Så gerne lidt mere variation.


Skuespil, casting, cinematografi, kulisser og aliens var ellers lige i skabet for mig. Så hvis de bare gider fikse manuskriptet og får styr på Kylo Ren, så ser jeg glædeligt frem til mere.
Gravatar

#50 Geekalot 7 år siden

#49 tror lige præcis det du nævner der er de ting vi andre også har lidt problemer med, for ser man bort fra det er det faktisk en helt fin Star Wars film :)

Skriv ny kommentar: