Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Highland Park 12 år siden

utyske (2) skrev:
Ny ekstramateriale igen?
Der skal blot tilføjes lidt CGI, ændres et par lydeffekter og voila!: så er der nyt ekstramateriale.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#22 BN 12 år siden

HonoDelLoce (20) skrev:
BN (19) skrev:
hver film for sig:

Star Wars Episode I - 9/10
Star Wars Episode II - 10/10
Star Wars Episode III - 10/10
Star Wars Episode IV - 9/10
Star Wars Episode V - 10/10
Star Wars Episode VI - 9/10

sagaen samlet set: 10/10


Jeg har set 13årige fanboys på IMDB der ikke engang er så gavmilde med deres karakterer !


Og JEG har set 13årige fanboys give The Matrix både en lavere og en ligeså høj karakter som du giver den, ligesom de også giver Christopher Nolans to Batman-film en ligeså høj karakter som du (og jeg) giver dem.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 PredatorX 12 år siden

Star Wars Episode I - 0/10
Star Wars Episode II - 1/10
Star Wars Episode III - 3/10
Star Wars Episode IV - 10/10
Star Wars Episode V - 10/10
Star Wars Episode VI - 7/10
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#24 Bobby Singer 12 år siden

Nah jeg venter bare på at Lucas kradser af, så nogle kan få fingrene i de originale biograf udgaver og udgive dem i en ordentlig kvalitet.
Idjit
Gravatar

#25 PredatorX 12 år siden

Jeg satte lige R1 DVDen af New Hope (original cut) på igår, og i den kvalitet kan jeg nu godt holde ud at se filmene på.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#26 HonoDelLoce 12 år siden

BN (22) skrev:


Og JEG har set 13årige fanboys give The Matrix både en lavere og en ligeså høj karakter som du giver den, ligesom de også giver Christopher Nolans to Batman-film en ligeså høj karakter som du (og jeg) giver dem.


Der er forskel på at lide enkelte film (som vi kan være enige og uenige om ;) ) og så give alle seks film i en "serie" top-karakterer.. :)

Men du må selvfølgelig synes om det hvad du vil. Det virker bare UTROLIGT meget som om at din kærlighed til nogle af filmene gør, at du føler dig nødt til at forsvarer selv de mindre heldige af dem (her tænker jeg især på Episode 2 :) ).

Men det er fint nok, at du kan lide dem :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#27 BN 12 år siden

HonoDelLoce (26) skrev:
Der er forskel på at lide enkelte film (som vi kan være enige og uenige om ;) ) og så give alle seks film i en "serie" top-karakterer.. :)


Hvilken "Lovbog for filmnørder" foreskriver, at det ikke kan lade sig gøre at lave seks topfilm i en serie el. franchise? ... Nogle kritikere giver f.eks. topkarakterer til et tilsvarende antal af de 22 James Bond-film.

HonoDelLoce (26) skrev:
Det virker bare UTROLIGT meget som om at din kærlighed til nogle af filmene gør, at du føler dig nødt til at forsvarer selv de mindre heldige af dem (her tænker jeg især på Episode 2 :) ).


Sådan kan du jo ikke stille det op i MIT tilfælde. Episode 2 var den film, der gjorde mig forelsket i Star Wars. Og som jeg altid har sagt, er det de tre prequels der trækker den gamle trilogi op, og ikke omvendt. Og det vil sige, at "de mindre heldige" af filmene er Episode IV og VI, mens den "dårligste" (læs: mindst gode) prequel er Episode 1.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 Babo84 12 år siden

HonoDelLoce (26) skrev:
Men du må selvfølgelig synes om det hvad du vil. Det virker bare UTROLIGT meget som om at din kærlighed til nogle af filmene gør, at du føler dig nødt til at forsvarer selv de mindre heldige af dem (her tænker jeg især på Episode 2 :) ).


Det er derfor han giver 150 film en 10'er på sin 200 liste (hehe).. Du kan tåle den, BN :)
Gravatar

#29 Nukleon 12 år siden

#27 And here we go...

Personligt vil jeg sige, for prequels:

ep I: 1/10
ep II: 2/10
ep III: 0/10

Episode I får ét point pga. podrace sekvensen. II får 2 fordi det er den mindst ringe, samlet set. III får ikke en skid da det er en helt igennem rædsom film der skider på alt og alle. Skuespillet er pivringe og effekterne er ikke til at hidse sig op over.

Mht de Original kan jeg ikke rigtigt give dem en karakter. De ville nok alle ligge til 10/10 stykket, bortset fra småfejl. Egentlig skulle VI nok ligge på en 9/10, men scenerne med Palpatine, Vader og Luke samt rumslaget opvejer alle de dumme bamser i min personlige mening
Gravatar

#30 BN 12 år siden

Babo84 (28) skrev:
Det er derfor han giver 150 film en 10'er på sin 200 liste (hehe).. Du kan tåle den, BN :)


Tjah, hvis jeg ikke kan finde noget dårligt ved en given film, eller hvis helheden gør eventuelle mindre svagheder latterligt små og ubetydelige, hvorfor skulle jeg så ikke give topkarakter.

Der findes mange film hvor der ikke er noget jeg kan sætte en finger på - men jeg kunne godt tænke mig at sætte mindst 10 fingre rundt om DIN hals ...

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: