Star Wars er Star Wars, og uanset hvor mange kræfter George Lucas bruger på at maltraktere den oprindelige, klassiske trilogi, kan han ikke fravriste den dens titel som alle tiders største filmeventyr. Det er ærgerligt, at de oprindelige biografudgaver af filmene ikke medfølger (og de bliver næppe nogensinde udgivet i HD), men udgivelsen kompenserer for det minus med et væld af fremragende dokumentarer og slettede scener, som fans formentlig kan bruge ugevis på at nærstudere. Nå ja, de tre prequels medfølger også, og selvom de ikke når de gamle film til sokkeholderne, så er de ikke helt uden meritter. En mangelfuld, men uundværlig udgivelse.

Se også: Filmz TV ser stjerner – “Star Wars” anmeldes på Blu-ray!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 PredatorX 12 år siden

Jeg så Phantom Menace igår, og blev endnu engang chokeret over, hvor overdrevet elendig og KEDELIG den er.

0/6.

1 point ville jeg have givet for Darth Maul, men da han er totalt spildt, må dette trækkes fra igen. Gid nogle havde givet George Lucas en ordnetlig omgang løgsuppe for den omgang.

Filmen ser, som Insider nævner, ikke imponerende ud i HD. Effekterne er også håbløst forældet desværre.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#2 Slettet Bruger [2164196818] 12 år siden

Ny ekstramateriale igen?

Så, der er vistnok unikt ekstramateriale på de meste specielle vhs-udgaver, der er unikt ekstramateriale på de forskellige laserdisc-udgaver, der er unikt ekstramateriale på dvd-udgivelserne og nu nyt ekstramateriale..?

Whuuut?
Gravatar

#3 filmkorn.dk 12 år siden

Fin anmeldelse. Så også Phantom menace forleden. Damn, en stinker! Dybt kedelig!

"Og desværre skiller den nye computergrafik sig tydeligt ud fra de gamle, menneskeskabte effekter" Jeg tror nu også computer-effekterne er menneskeskabte. Meen, de kunne nu også være lavet af the force. Hvem ved.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 The Insider 12 år siden

#3, hehe, jeg påstår jo ikke, at computergrafikken ikke er menneskeskabt, blot at de gamle effekter er "rendyrket" menneskeskabte :-)

Og ja, Menace er dæleme noget af en koncentrationsprøve - især ved gensyn. Jeg kan ikke huske, om det var The Simpsons der i sin tid lavede en meget rammende sketch, hvor republikkens ævlende råd bliver afbrudt, da en AT-AT smadrer igennem væggen, hvorefter denne AT-AT sætter sig på rumpen, finder læsebrillerne frem og også begynder at fyre en masse pseudopolitisk volapyk af. On the nose.
War. War never changes.
Gravatar

#5 Patriarch 12 år siden

*venter på BNs ankomst*
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 dyg 12 år siden

Patriarch (5) skrev:
*venter på BNs ankomst*


+1 :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#7 MOVIE1000 12 år siden

Star Wars er en fed saga, som fortjener at få denne specielle BD ugivelse, både og..

Star Wars Episode I (4/6)
Star Wars Episode II (2/6)
Star Wars Episode III (5/6)
Star Wars Episode IV (6/6)
Star Wars Episode V (5/6)
Star Wars Episode VI (4/6)

Star Wars filmene er seje som de altid har været, billedet er flot og lyden fantastisk, det interessante ved denne udgivelse er ekstramaterialet.

Ekstramaterialet skuffede mig en smule (Disc 7 & 8), især de små interviews på 3-4 minutter, hvor man bare gerne ville høre mere og andet. Der var en del interessante slettede scener, som kan diskuteres om de skulle have været med eller ej.

Dokumentarerne (Disc 9) var spændende at se, især den som The Insider også i anmeldelsen, Star Wars Tech. For min skyld kunne den godt have været 90 min. Spoofs delen, blev jeg skuffet over, men havde heller ikke regnet med andet, de fleste sketch har man før eller siden set på youtube.com.

Hele udgivelsen får 5/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 The Insider 12 år siden

#5, jeg er allerede hoppet i skyttegraven :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 elwood 12 år siden

Ewok's kan da ikke hoppe kan de ?

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Yggdrasil 12 år siden

Dette er et skoleeksempel på, hvordan man ændrer et gammelt monolydspor til et gennemført surround-mix med bravur og respekt.


Var de oprindelige film da ikke i stereo?

Endnu en god anmeldelse fra The Insider.

Skriv ny kommentar: