“Stolthed og fordom” er desuden særdeles flot filmet og har mange fine øjeblikke spredt rundt omkring. Særligt en flot sekvens hvori Darcy og Elizabeth danser sammen mens de konverserer imponerer. Samtalen bliver hele tiden afbrudt af trinene, samtidigt med at omverden mere og mere forsvinder for parret, indtil de er helt alene tilbage i salen.

Trods alle de gode elementer så er det først og fremmest Kiera Knightleys blændede spil der bærer filmen. Hun giver uden tvivl en af de mest indtagende og sødefuld præstationer jeg nogensinde har set på lærredet. At hun er et stort talent bliver fastslået med syvtommersøm her. “Stolthed og fordom” er slet og ret en fremragende film på niveau med Ang Lees “Fornuft og følelse”. Der er nok substans i filmen til at den burde underholde dem der ellers ikke bryder sig om genren. Dette er en film, hvor man bør kaste alle sine fordomme væk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-wood 18 år siden

Hvis man er til den slags film er den det hele værd, ellers ikke.
http://www.binsearch.info/groups.php
Gravatar

#12 El vez 18 år siden

#11 Kan man ikke sige det om alle film? :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#13 akerman 18 år siden

næe:D

havde overvejet at se denne, men som stor stor fan af bbc versionen, tror jeg bare jeg lader den ligge.
Gravatar

#14 davenport 18 år siden

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 filmz-belli 18 år siden

så den...var helt sikkert meget anderledes end BBC-serien, men jeg kunne nu godt lide det
Gravatar

#16 m 18 år siden

foretrækker klart bbc udgaven.
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#17 filmz-wood 18 år siden

film er utrolig langsom og der kunne godt ha været fjernet en halv til en hel time fra den. man kender historien og hvad der sker. Se hellere En Lang Forlovelse der sker sku da lidt i den, det kan man ik sige om denne film. total støv syntes jeg.
http://www.binsearch.info/groups.php
Gravatar

#18 filmz-Narniabæver 18 år siden

Den ser også fristende ud!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#19 Fable 18 år siden

..Tøsefilm
Gravatar

#20 tiny 18 år siden

Jep - tøsefilm. Jeg var inde og se den igår; 1 gammel sur mand og nok ca 40 kvinder. Manden rejste sig under forfilmen og råbte højt, at nu skulle vi alle holde kæft - og hvem var det, der skulle på toilettet under filmen???

Nå, jeg er vild med BBC serien og særligt Colin Firth som Mr Darcy. Portrættet af ham er bare bedre, men det er jo klart, at man ikke kan give det samme portræt i løbet af 2 timer i forhold til 6. Desuden er Colin Firth nok en bedre skuespiller. Det er særligt i den første del af historien før vi lærer den rigtige Mr Darcy at kende, han spiller bedre.

Serien har mere af de hele og særligt persongalleriet er skåret væsentligt ind. Men som film fungerer historien godt. Keira er fantastisk og springer for alvor ud. Jeg kunne særligt godt lide filmens look. Kontrasten mellem Bennet familien og "de rige" var mere skarp end i serien. Men hvorfor har de lavet Mr Bingley til sådan en fjollet mand med højt hår?
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.

Skriv ny kommentar: